Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:49:06 GMT

آمریکا حامیان مالی حزب‌الله را تهدید به تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۶۷۳

آمریکا حامیان مالی حزب‌الله را تهدید به تحریم کرد

"دیوید شنکر" به شبکه سعودی "العربیه" گفت، افراد زیادی از فرق و ادیان مختلف در تأمین مالی حزب‌الله دست دارند.

معاون "مایک پمپئو" مدعی شد: حزب‌الله مشکلات زیادی برای اقتصاد لبنان ایجاد کرده و تأمین مالی این گروه خارج از لبنان و با پولشویی صورت می‌گیرد.

ادعاهای شنکر پس از آن انجام می‌شود که وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه جمعه دو تبعه لبنانی به نام‌های "صالح عاصی" و "ناظم سعید احمد" را به اتهام تأمین مالی حزب‌الله، تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزانه داری آمریکا مدعی شد که این دو نفر به خاطر پولشویی و تأمین طرح‌های حزب‌الله و حمایت از این گروه تحریم می‌شوند.

به گزارش خزانه‌داری آمریکا، سعید أحمد  به عنوان تأمین کنندگان مالی حزب‌الله مبالغی را شخصا در اختیار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله قرار داده است.

در همین حال، العربیه گزارش داد که "دیوید هیل" معاون وزیر امورخارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در بیروت قرار است هفته آینده به لبنان و عراق سفر کند.

این شبکه سعودی به نقل از یک مسؤول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: هیل در پیامی کاملا شفاف و روشن به مسؤولان لبنانی خواهد گفت که دولت ترامپ تنها پس از تشکیل کابینه لبنان و تأمین خواسته‌های معترضان که خواستار مبارزه با فساد و تشکیل کابینه تکنوکرات هستند، به دولت بیروت برای خروج از فروپاشی اقتصادی کمک مالی خواهد کرد.

آمریکا مدعی است که حزب‌الله لبنان با نفوذ خود در منطقه و لبنان باعث ایجاد بی‌نظمی شده است این درحالی است که نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان روز یکشنبه گفت: آمریکا با موج‌ سواری بر اعتراضات مردم به دنبال سوء استفاده از مشکلات آن‌ها در جهت منافع خود است.

برچسب‌ها دولت ترامپ لبنان حزب الله وزارت خزانه‌ داری آمریکا پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت ترامپ لبنان حزب الله وزارت خزانه داری آمریکا دولت ترامپ لبنان حزب الله وزارت خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد