Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@05:49:16 GMT

آب نمی‌خوریم تا شب‌ها توالت نرویم+عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۳۹۵

آب نمی‌خوریم تا شب‌ها توالت نرویم+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

پناهجویان زیادی در محوطه گل‌آلود پناهگاه‌های جزیره خیوس، زیر سقف‌های پلاستیکی و در کنار سطل‌های زباله و در سخت‌ترین و ناامن‌ترین شرایط شب‌ها را سحر می‌کنند.

بسیاری از آنها پیش از مهاجرت و ورود به یونان حتی تصور چنین زندگی روزمره مشقت‌باری را نداشتند. مرضیه اسکندری، پناهجوی ۱۸ ساله افغان یکی از این پناهجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم اسکندری که از همسرش در افغانستان جدا شده و به همراه خانواده کشور را ترک کرده بود ساکن جزیره خیوس یونان است. سفر آنها یک سال طول کشید و یک ماه را هم در ترکیه زندانی شدند.

او با وجود تمام مشکلاتی که پشت سر گذاشته و سختی‌هایی که زندگی در اردوگاه‌های یونان به همراه دارد، می‌گوید که «مشکلات اینجا به اندازه کشور ما افغانستان نیست.»

اردوگاه ویال در جزیره خیوس با ۱۰۰۰ نفر ظرفیت، ۵ هزار پناهجو را در خود جای داده است و صف‌های طولانی «توالت‌های بدبو» تنها یکی از مشکلات ساکنان این کمپ‌هاست.

این پناهجویان مجبورند از سطل‌های حلبی و با کمک شاخه‌های خشک زیتون، اجاق گاز درست کنند و از گودال آب مقابل چادرها برای شستشوی ظرف‌هایشان استفاده کنند.

علاوه بر نبود بهداشت، بوی دود، آب آلوده و زباله، آنچه زنان ساکن اردوگاه‌های یونان را بیش از همه نگران می‌کند «ناامنی به ویژه در شب‌ها» است.

این موضوع به خصوص در اردوگاه‌های خودساخته پناهجویان بیشتر احساس می‌شود. مردان مجرد از کشورهای مختلف به همراه زنان و دختران در یک مکان و بدون هرگونه نظارت امنیتی زندگی می‌کنند.

سازمان‌های غیردولتی حمایت از حقوق پناهجویان اخیرا زنگ خطر را به صدا درآورده و از دولت یونان خواستند که هرچه سریعتر برای فراهم کردن شرایط امن و انسانی برای زنان و دختران در اردوگاه‌های جزایر یونان اقدامات لازم را انجام دهد.

این سازمان‌ها از دولت این کشور درخواست کردند که افراد آسیب‌پذیرتر نظیر مادران مجرد، زنان باردار، قربانیان خشونت‌های جنسی یا خشونت خانگی و همچنین افراد دارای معلولیت را شناسایی کرده و محل سکونت مناسب برای آنها فراهم کند.

بعد از ظهر آب نخورید تا شب توالت نروید

سازمان‌های غیردولتی درباره شرایط زنان در اردوگاه‌های یونان می‌گویند که به دلیل ناامنی حتی رفتن به توالت برای زنان بسیار مشکل و خطرآفرین است.

زبیده، زن افغان ساکن اردوگاه موریا در جزیره لسبوس می‌گوید که «از ترس تجاوز» زنان بعد از ساعت ۶ «نوشیدن آب و چای را متوقف» می‌کنند تا مجبور نشوند به دستشویی بروند.

آمینو، یک زن سومالیایی ساکن اردوگاهی در خیوس می‌گوید: «شب‌ها ما زنان باید سه نفری یا چهار نفری با هم به دستشویی برویم. زیرا از مردان مست می‌ترسیم.»

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یونان پناهجویان توالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه