Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی  رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: بحث پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری ما را به یاد انواع تحقیقات می اندازد.

وی ادامه داد: تحقیقات دو نوع است یکی بنیادی (تجربی و مبانی) که بیشتر برای کشف پدیده ها و افزودن مرز توسعه و دانش است و با این نوع از پژوهش و تحقیق قوانین اولیه کشف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای  شهر تهران گفت: در شهرداری تهران و در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران عمدتا این نوع تحقیقات را مد نظر قرار نمی‌دهیم زیرا این نوع تحقیق توسط دانشگاه ها انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: نوع دوم تحقیقات تحقیقات کاربردی است که برای رفع مشکل و برای رفع نیازهای بشر انجام میشود و برای بهبود اوضاع و حتی بهبود ابزارها انجام می شود.

 هاشمی خاطرنشان کرد: این نوع تحقیق منجر به بهبود کیفیت زندگی بشری می شود و ما در شهرداری تهران از این نوع تحقیقات بیشتر داریم که هم درآمدزا بوده و هم زودتر به نتیجه می رسد.

رئیس شورای  شهر تهران ادامه داد: این نوع تحقیقات ر بین پژوهشگران هم بیشتر علاقه مند دارد.

وی افزود: در کل شهرداری تهران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تحقیقات صرف می شود اما تنها ده درصد آن در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مصرف شده است.

هاشمی گفت: یکی از مشکلات ما این است که ۹۰ درصد بودجه مربوط به پژوهش به صورت پراکنده در سایر بخش ها و معاونت های شهرداری تهران مصرف می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بهتر است که شهردار تهران فکری کنند و به جای انجام تحقیقات و پژوهش به صورت پراکنده همه این پژوهشها را در مرکز مطالعات متمرکز کند.

وی ادامه داد: در طول برگزاری این یازده دوره جشنواره ۴۰ هزار پژوهش به مرکز مطالعات رسیده است اما باید یک فرکی کنیم که چرا این تعداد پژوهش تا به حال منجر به افزایش و بهبود کیفیت عملکردمان در شهرداری تهران منجر نشده است.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: ما نباید تحقیق کنیم برای تحقیق. نباید پژوهش کنیم برای پژوهش. بلکه باید پژوهش کنیم برای آنکه از نتیجه آن پژوهش در عملکرد و وظیفه مان استفاده کنیم.

رئیس شورای  شهر تهران ادامه داد: ما ۶۷ هزار نفر نیرو در شهرداری تهران داریم که حدود ۹ هزار نفر آنها تحصیلات کارشناسی ارشد دارند و بیش از ۴۰۰ نفر هم مدرک دکتری دارند در حالی که اثر بخشی خاصی از این نیروی انسانی دانشمند نمی بینیم.

وی افزود: اگر پژوشها درست انجام نشود و تحقیقات ما اثر بخش نباشد کشور پیشرفتی نخواهد داشت و راه پیشرفت ما یا کند می شود یا به طور کلی بسته می شود.

هاشمی گفت: متاسفانه وقتی نگاه میکنیم به تعداد تحقیقات انجام شده در یک موضوع خاص میبینیم تعداد تحقیقات زیاد است اما خروجی درستی از آن نگرفته ایم و این موضوع می طلبد که یک تصمیم جدی در این حوزه بگیریم.

رئیس شورای  شهر تهران تصریح کرد: باید از پژوهش ها و نتایج آن قبل از تصمیم گیری های مان استفاده کنیم و اینگونه نباشد که پژوهش ها بعد از انجام کارها تازه انجام شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود