Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:18:03 GMT

شکارچیان غیرمجاز جزیره آشوراده دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۰۷۴۵

شکارچیان غیرمجاز جزیره آشوراده دستگیر شدند

سرهنگ محمد حسین برجسته ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مامورین دریابانی گلستان در حین گشت و پایش روزانه موفق شدند این شکارچیان را در حال رصد و رهگیری پرندگان، قبل از صید و زنده گیری پرندگان دستگیر کنند.

وی افزود: این پایگاه دریابانی تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و پایداری از حیات وحش و برخورد با هنجارشکنان محیط زیست انجام خواهد کرد تا پهنه آبی گلستان برای شکارچیان غیرمجاز ناامن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان پیش تر گفته بود که طبق مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی، صدور پروانه شکار پرندگان در این استان ممنوع است و این مصوبه تا زمان بررسی‌ جامع‌تر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلستان ضمانت اجرایی دارد.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: با توجه به اینکه گلستان در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد و تالاب‌های این استان محل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر است، پایش مستمر کارشناسان دامپزشکی و محیط بانان از زیستگاه‌های آبی استان انجام می‌شود.

همچنین مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که طرح پایش و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با فعالیت ۱۵ گروه‌ واکنش سریع این اداره کل برای مواجهه با وقوع احتمالی این بیماری در شهرهای گلستان در حال انجام است.

غلامرضا محرابی اظهار داشت: در این ارتباط کارشناسان دامپزشکی در قالب گروه‌های پایش آنفلوآنزای پرندگان، مناطق پرخطر اعم از سواحل دریایی، تالاب ها و آب بندان های استان را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

وی گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشده است.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و هر ساله بخشی از پرندگان سیبری برای زمستان گذرانی به مناطق آبگیر این استان مهاجرت می کنند.

 جزیره آشوراده در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن همه ساله میزبان طیف گسترده ای از پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

برچسب‌ها محیط زیست شکار پرندگان گلستان مرزبانی آنفلوآنزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شکار پرندگان گلستان مرزبانی آنفلوآنزا محیط زیست شکار پرندگان گلستان مرزبانی آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر