Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود کمالی اردکانی در ایین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال بختیاری  افزود :صادرات همواره درنظام اقتصادی دارای اهمیت بسیار می باشد  وامروز  باتوجه به تحریمهای ظالمانه ،صادرات غیر نفتی اهمیت دوچندان پیدا کرده است .

 به گفته وی :ما در سازمان توسعه تجارت خارجی درتلاش هستیم که بخشی از مشکلات زیر ساختی تولیدکنندگان را برطرف نماییم

وی افزود : با تمام فشارهای وارده در ۸ ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار حجم صادرات و واردات ما بوده که  ۲۷ میلیارددلار ان صادرات و۱۶ درصد رشد وزنی  داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : سهم کشور در صادرات کالا به ۱۵ کشور همسایه ایران تا سال ۱۴۰۰ به ۲ تا ۴ درصد می‌رسدوحجم تقاضای وارداتی کشورهای همسایه ایران یک‌هزار و ۲۰۰ ملیارد دلار است.

به گفته وی :اکنون ۲۴ میلیارد دلار به کشورهای همسایه صادرات داریم وامیدواریم  باتوجه به پتانسیل ۱۰۰ میلیارد دلاری کشور  این میزان افزایش یابد .

معاون بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران گفت : حجم صادرات بازارهای اوراسیا( بلاروس، قزاقستان، روسیه، ارمنستان و قرقیزستان)  ۳۰۰ میلیارد دلار می باشد که سهم ایران از این بازار کمتر از یک میلیارد دلار می باشد و این بازار مورد توجه ما قرار گرفته است  وبه همین منظور در سازمان توسعه تجارت خارجی دفتر دایمی حوزه اوراسیا تشکیل وفعال شده است .

وی تاکید  کرد : به همین منظور بزودی فرآیند و نحوه استفاده از ظرفیت تجارت با اوراسیا در یک موافقت نامه ابلاغ می گردد.

کمالی اردکانی گفت : ۲۵ رایزن  اقتصادی  درکشورهای مختلف مشغول فعالیت می باشند که  از این تعداد ۵ رایزن  درکشورهای عراق ، افغانستان ، ترکیه وارمنستان از بقیه فعال تر می می باشد .

به گفته وی : ۱۵ رایزن   اقتصادی  دیگر  نیزدرکشورهای سوریه لبنان ، عمان ،  هند وچین وبقیه کشورها فعال هستند که  این رایزنها درسازمان حضور دارند وبه بازرگانان وتجار درخصوص بازارهای مختلف مشورت می دهند

۴۶

معاون بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت ایران گفت : میزهای کالایی نقش مهمی درتوسعه تجارت خارجی دارند که  این استان در زمینه موکت ، لوازم خانگی ، بادام  فعال می باشد .

به گفته وی : یکی از دیگر اقداماتی  که در سازمان توسعه تجارت خارجی درحال انجام می باشد تشکیل ستاد عملیاتی صادرات می باشد تا مسائل ومشکلات مطرح وبرطرف شودوامید واریم شاهد افزایش صادرات باشیم.

کد خبر 1331032

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیرنفتی باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون آندره استراماچونی جشنواره سینما حقیقت دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس عراق انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی