Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:21:13 GMT

سهم ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان را محقق می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۸۶۳

سهم ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان را محقق می‌کنیم

استاندار همدان گفت:‌ سهم ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان را محقق خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی امشب در شورای مشورتی زنان استان همدان با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: در یک ماه آینده نیز چنین نشست مشورتی را با حضور اقشار مختلف زنان برگزار خواهیم کرد و به بررسی موضوعات خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکید دولت بر نقش‌آفرینی جوانان و بانوان در جامعه است و در این راستا خانم ابتکار؛ اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند گفت: توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از تمام ظرفیت‌ها و نیروی انسانی بهره‌مند شویم.

استاندار همدان بیان کرد: در بسیاری از بخش‌ها بدون اغراق بانوان جلوتر از مردان حرکت کرده‌اند و از طرفی در بخش‌هایی هم با توجه به شرایط موجود مردان موفق‌تر عمل کرده‌اند و این به معنای آن است که هر دو گروه باید نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرایط را ما باید فراهم کنیم افزود: دولت عمیقاً این باور را دارد و دستگاه‌ها نیز در استان باید شرایط را برای فعالیت بانوان بیش از گذشته فراهم کنند.

شاهرخی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم سهم ۳۰ درصدی مدیریتی بانوان را محقق خواهیم کرد و تا امروز نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم گفت: نکته مهم این است که خلأیی وجود دارد که شاید به سنت‌ها برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بانوان باید خود بخواهند و حقوق خود را مطالبه کنند تاکید کرد: به مدیر امور بانوان استانداری گفتم که چهار بانو را به من معرفی کند تا به عنوان فرماندار انتخاب کنم که تاکنون نتوانسته است و گلایه من از شماست.

استاندار همدان با بیان اینکه شاید ما میدان نداده‌ایم و این جلسات را برگزار نکرده‌ایم که تجارب افکار صورت گیرد گفت: باید فضا را باز کرد تا زنان محترم جامعه ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخشی وظیفه ماست که باید بستر را فراهم کنیم و بخشی به بانوان برمی‌گردد تا مطالبه‌گر باشند خاطرنشان کرد:‌ همانطور که دولت با جدیت و تلاش شرایطی فراهم کرد که زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و دیگر فاکتورهایی که بعد از اجرا متوجه می‌شویم که بیخود تابو از آن درست کردیم.

شاهرخی با بیان اینکه آمادگی فراهم کردن حضور زنان بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف را داریم گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید سازمان‌های مردم‌نهاد افزایش دوبرابری داشته‌اند اما در حوزه زنان خلأ وجود دارد و باید در این حوزه تشکل‌ها را بیشتر فعال کنیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان همواره عملکرد مثبت و قابل تقدیری داشتند از عملکرد این قشر قدردانی کرد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید شاهرخی خبرگزاری فارس همدان شورای مشورتی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان