Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با اشاره به تفاهم امضا شده با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درباره طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری گفت: حدود ۶۷ میلیارد تومان مقرر شده و همچنین درباره تامین اعتبارات منابع ملی برای طرح‌های آبخیزداری و پروژه‌های آبخوانداری مطالعه و بوسیله مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت و اقلیم فارس نیاز به پروژه‌های بهتری برای طرح‌های آبخیزداری است و با سیلابی یودن استان نیاز به اجرای پروژه‌های بیشتر است.

قاسمی همچنین با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی پیشنهاد خوبی دانست و افزود: باید تعامل خوبی در این زمینه صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به ارائه نقشه‌های فنی و پروژه‌های آبخیزداری تنگ قرآن، دامنه جنوبی پارک بمو و انتهای شمالی آبراهه تنگ سعدی تا قبل از شروع بارندگی‌ها گفت: طرح‌های ایجاد حوضچه و طرح‌های آبخیزداری باید در امسال عملیات اجرایی آن شروع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس درباره بدهی پارسال در حمله ملخ‌ها و مبارزه درخور گفت: ۷۰۰ میلیون تومان بدهکار هستیم که ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و ۱۰۰ میلیون تومان از سازمان برنامه و بودجه گرفته شد و بنا است باقیمانده از ۳ درصد اعتبارات نفت و گاز نیز استفاده شود.

مظفر افشون سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز در جلسه شورای کشاورزی فارس با بیان اینکه انتظار از بخش کشاورزی فراتر از بخش مشاوره‌ای است، اظهار کرد: این استان با داشتن دانشگاه‌های قدیمی در کشور و دنیا در حوزه‌های مختلف پیش‌رو است و انتظار این است در دیگر بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی استادان دانشگاه به کمک مسئولان بیایند و نقص‌های موجود را رفع کنند.

او با بیان اینکه در استان فارس در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری چندان کاری نشده است، افزود: حتی اگر هم اقدامی شده متناسب با ظرفیت استان نیست در حالی که در طول سال میلیون‌ها خاک سراریز و وارد پایین دست می‌شود که برای اجرای طرح‌های آبخیزداری باید اعتبارات ملی جذب شود.

افشون با اشاره به ضرورت حمایت کشت گلخانه‌ای و حمایت از آن برای کاهش مصرف آب گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای برای بخش‌های مختلف موثر است و منجر به صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.

اعتبار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری محقق نشده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه فارس جزو اولین استان‌هایی است که تفاهم آبخیزداری و آبخوانداری داشته است، اظهار کرد: ۶۷ میلیارد تومان اعتبار سازمان جنگل‌ها برای فارس در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در نظر گرفته شده که سهم آورده بوسیله سازمان برنامه و بودجه تامین نشده است.

شهرام منتصری افزود: اعتباری از سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی تاکنون اختصاص داده نشده و اگر اعتبار تزریق شود وارد بخش مطالعات می‌شویم همچنین امسال بیش از ۴۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری داریم و ۲۰۰ پروژه آبخیزداری در استان مطالعه شده که نیاز به اعتبار دارد.

او با اشاره به وقوع سیل پارسال، تصریح کرد: تشکیل ۷ بند در تنگ قرآن پیشنهاد دادیم که از آن ۷ بند قرار شد ۲ بند شهرداری تامین اعتبار کند و با وجود تاکید اجرایی شدن بوسیله استاندار به سازمان آب منطقه‌ای ارجاع داده شد و هفته قبل سازمان آب منطقه‌ای اصل طرح را زیر سوال برد و بلاتکلیفی ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: ۹ میلیارد تومان برای تنگ قرآن و ۱۲ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری تنگ سعدی نیاز است و مطالعات انجام شده است.

خرید تضمینی ۱۳۴ تن گوجه فرنگی

رحیمی رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به خرید حمایتی گوجه فرنگی در استان گفت: در این طرح ۱۳۴ تن گوجه خریداری و به ۱۷ هزار تن رب گوجه فرنگی تبدیل شد همچنین با خرید تضمینی قیمت گوجه که به ۴۰۰ تومان رسیده بود به ۸۰۰ تومان رسید و از این بابت از کشاورزان حمایت شد.

او با اشاره به طلب ۱۳۴ میلیارد تومانی کشاورزان تصریح کرد: تاکنون ۴۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رحیمی افزود: قیمت گوجه فرنگی نیز در میدان از ۳ هزار تومان تا ۵ هزار تومان است و در سطح بازار نباید بیشتر از ۸ هزار تومان باشد و در غیر اینصورت تخلف است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چغندر قند کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ افضلی مسئول واحد آبخیزداری اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان گفت : بارندگی فروردین امسال باعث آبگیری سه بند خاکی طرح آبخیزداری در بالا دست روستا‌های نعیم آباد، کلاته ملا، و مهمان دوست، شد
افضلی میزان حجم آبگیری این بند‌ها را ۲۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت: آبیاری باغات پایین دست، تامین آب سفره‌های زیرزمینی و آبدار شدن قنات‌ها مهم‌ترین فواید این طرح‌هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان