Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:22:45 GMT

فعالیت چهار دفتر خدمات مسافرتی همدان تعلیق شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۷۲۴۱

فعالیت چهار دفتر خدمات مسافرتی همدان تعلیق شدند

علی خاکسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها به علت اجاره کانتر، امضای قرارداد یک طرفه، فعالیت خارج از مفاد قرارداد، استفاده نکردن از راهنمای دارای کارت، اجازه امضا به مسئول کانتر و دریافت مبلغ مازاد از تیپ خدمات، ابتدا تذکر و مهلت رفع مشکل دریافت کرده و در نهایت فعالیت آنها تعلیق شدد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط برگزاری تورهای مجاز گردشگری اظهار داشت: براساس آیین نامه‌ بند «ب» نظارت بر تاسیسات گردشگری تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و جهانگردی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب هستند و فعالیت سایر واحدهای خارج از این چارچوب غیرمجاز بوده و نسبت به جمع‌آوری و پلمب آنها اقدامات قانونی انجام می‌شود.

خاکسار عنوان کرد: شهروندان باید از خرید هرگونه خدمات مسافرتی از واحدهای بدون مجوز خودداری کنند چرا که نبود مسئولیت‌پذیری و آگاهی مجریان تورهای غیرمجاز از استانداردهای مصوب تورهای گردشگری منجر به وقوع حوادث ناگوار و مشکلات جبران ناپذیر برای مسافران این تورها خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد دفتر خدمات گردشگری تعلیق شده، سه دفتر در همدان و یک دفتر در ملایر مستقر شده‌اند.

معاون گردشکری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: دفترهای تعلیق شده تا زمان رفع تعلیق باز هستند اما اجازه فعالیت جدید ندارند و می‌توانند تعهدات و قراردادهای قبلی خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این تعلیق‌ها با توجه به مسائل انظباطی و اجرایی انجام شده است که در صورت ادامه داشتن این موارد، پروانه دفتر خدمات گردشگری متخلف برای همیشه باطل می‌شود.

خاکسار افزود: ۵۸ دفتر خدمات گردشگری در همدان فعالیت می‌کنند و سه دفتر جدید نیز تا هفته‌های آینده به این تعداد افزوده می‌شود.

همدان با یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری در جمع پنج استان گردشگر پذیر کشور رتبه بندی می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری همدان میراث فرهنگی جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری همدان میراث فرهنگی جهانگردی گردشگری همدان میراث فرهنگی جهانگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان