Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تلاش برای ارتقای سرمایه اجتماعی کار ساده‌ای نیست و صرفا با برگزاری جلسه و صحبت درباره‌ی این موضوع حل نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مریم بیدخام در نشست خبری همایش سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی که ظهر امروز( یکشنبه) در دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجب تحلیل تاب و توان مردم و کاهش سرمایه اجتماعی شده و اکنون حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی یکی از نیازهای مهم ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای انقلاب شاهد میزان بالای اعتماد مردم به یکدیگر بودیم که مصداق سرمایه اجتماعی است و در مسایل نظامی و جنگ نیز خود را نشان می‌داد. اکنون باید بررسی کنیم که چرا هرچه جلوتر می‌رویم شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: تلاش برای ارتقای سرمایه اجتماعی کار ساده‌ای نیست و صرفا با برگزاری جلسه و صحبت درباره‌ی این موضوع حل نمی‌شود و این همایش کمک می‌کند بررسی علمی صورت گیرد و بر اساس آموزه‌های علمی زمینه مشارکت را فراهم کنیم، باید برنامه‌ریزی بلند مدتی پیش‌بینی کنیم تا اعتماد مردم را به نظام تقویت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: برای بهبود سرمایه اجتماعی باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرده و شایسته‌سالاری و شفافیت را تقویت کنیم. دولت نیز در تدوین سند بیست ساله به این موضوع توجه جدی داشته است.

بیدخام بیان کرد: این مقالات باید تبدیل به راهکار اجرایی شود و وظیفه‌ی هریک از دستگاه‌های حکومتی و سمن‌ها را در آن تعیین کنیم، تجربیات گذشته نیز باید بازخوانی و آسیب‌شناسی شود و در این مسیر از دانشگاه به عنوان مغز متفکر کمک می‌گیریم.

وی تشریح کرد: زمانی بحث آسیب اجتماعی تنها در محافل علمی خاص مطرح می‌شد، اما اکنون در جلسات مختلفی از آن صحبت می‌شود و جزو اولویت‌هاست.

این مقام مسئول عنوان کرد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی تکیه ما بر حل معضلات حاشیه‌نشینی است و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده که طی آن با حضور مدرسانی در حاشیه شهرها به ویژه به افراد سرپرست خانوار آموزش داده می‌شود؛ در این راستا با چند دانشگاه همکاری شده و قرار است تمامی دانشگاه‌ها به آن اضافه شوند.

بیدخام در پایان گفت: همچنین با همکاری نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها، آموزش‌های پیش از ازدواج گسترش پیدا کرده است و طرح دیگری برای افزایش نشاط اجتماعی در میان نوجوانان داشته‌ایم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اجتماعی کشور


دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • جلسه شورای اجتماعی کشور
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • حضور آتیلا حجازی در جلسه هماهنگی بازی استقلال - ذوب آهن