Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسناد مربوط به اطلاعات نظامی آمریکا نشان می‌دهند که ۹۰ درصد اعضای خارجی گروه تروریستی داعش از طریق ترکیه وارد سوریه شدند.

به گزارش ایسنا، سایت "نوردیک مانیتور" با انتشار یک گزارش تازه، رسوایی جدید دولت ترکیه را فاش کرد.

براساس این گزارش، اسناد مرکز اطلاعات نظامی آمریکا مربوط به آوریل ۲۰۱۶ نشان می‌دهند که ۹۰ درصد اعضای خارجی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و نیز جبهه النصره، شاخه تشکیلات القاعده در سوریه از خاک ترکیه برای ورود به سوریه استفاده کرده‌ و وارد مناطق درگیری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اسناد تعداد داعشی‌های یاد شده در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰۰ تن برآورد شدند.

همچنین سایت مذکور گزارش داد، در سال ۲۰۱۶ پس از آنکه دستگاه‌های امنیتی اروپا اقدامات جدی را علیه داعش در پیش گرفته و نیز ترکیه تمرکز خود را برای بهبود تدابیر امنیتی مرزها و بررسی‌ها در فرودگاه‌ها افزایش داد، تعداد اعضای خارجی آن کاهش یافت.

این اسناد اطلاعاتی حاکی از آن است، پس از تلاش‌های اروپا و فشار بر ترکیه برای توقف ورود تروریست‌های خارجی به سوریه و خروج از آن، تعداد بیشتری از داعشی‌ها اقامت در ترکیه را آغاز خواهند کرد.

همچنین در این سند به آمریکا هشدار داده شد، افزایش‌ داعشی‌ها در ترکیه فرصت تشکیل گروهک‌های تروریستی غیر متمرکز را برای آنها فراهم می‌کند، مساله‌ای که ثبات داخلی و حضور بین‌المللی در ترکیه را به خطر می‌اندازد.

سند یاد شده بخشی از گزارش اقدامات فرماندهی عملیات آمریکا برای تسهیل تبادل اطلاعات با هدف توقف فعالیت‌های شبکه‌های تروریستی و بررسی توانمندی‌های آنها محسوب می‌شود.

این گزارش در حالی منتشر شد که ترکیه با وجود مخالفت برخی کشورهای اروپایی، انتقال اعضای خارجی داعش به کشورهای اصلی‌شان را آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

رسانه‌ها از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الرقه سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابعی به سایت خبری المیادین گزارش کردند یک خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک زندان «الاحداث» متعلق نیروهای دموکراتیک سوریه در استان الرقه منفجر شد.

به گفته این منابع، این حادثه خسارت جانی و مالی به همراه داشته است.

جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • بلینکن وارد چین شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه