Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@12:57:16 GMT

کشف۱۲هزارتن موادمخدر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۰۷۵

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:طی ۴۰ سال گذشته 3300 کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی ایجاد شده و 50 هزار باند و گروه توزیع مواد مخدر نابود شده است. یک صد هزار خودرو توقیف شده و 12 هزار تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است. ناطقان:  اسکندر مومنی در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروز گرد هم جمع آمدیم تا بررسی روند گذشته و اتخاذ راهبردهای جدید برای گام دوم انقلاب را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دنیا با پدیده شوم مواد مخدر و دشمن انسانیت مبارزه کرده است و در خط مقدم این مبارزه تفاوتی نداشت که محموله‌های مواد مخدر برای داخل کشور و یا ترانزیت خارج از کشور است.

مومنی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی با موضوع مواد مخدر در طی 40 سال گذشته برخورد و مبارزه کرده‌ایم.

وی بیان داشت: در طول این مدت 3300 کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی ایجاد شده و 50 هزار باند و گروه توزیع مواد مخدر نابود شده است. یک صد هزار خودرو توقیف شده و 12 هزار تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:‌ در این مدت 4 هزار و 815 خانه ورزش روستایی و 9300 مرکز درمانی و کاهش آسیب احداث شده است که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مومنی بیان داشت: مبتلا شدن مصرف کنندگان مواد مخدر به HIV از 75 درصد به 31 درصد کاهش یافته است و 254 مرکز DIC و 108 سرپناه شبانه روزی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی گفت:‌ با همه اقدامات صورت گرفته در 4 دهه گذشته ولی روند شیوع اعتیاد رو به افزایش بوده است فقط در دهه 60 کاهش شیوع اعتیاد در کشور را داشته‌ایم و مابقی دهه‌ها شاهد افزایش مصرف مواد مخدر بوده‌ایم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود:‌یکی از رویکردهای اصلی ما در گام دوم انقلاب و دوران پیش رو هماهنگ کردن بسترهای لازم برای ورود نخبگان و جوانان در کاهش عرضه مواد مخدر است.

مومنی بیان داشت: ورود جوانان باعث افزایش کارآمدی در مبارزه با مواد مخدر می‌شود و فرصتی را مهیا می‌کند که در این حوزه شاهد کاهش مصرف مواد مخدر باشیم.

وی گفت:‌ تاکنون 3800 شهید، 12 هزار جانباز و مجروح در مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم و در تحولات جدید باید رویکردهای جدید را اعمال کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان داشت: از وجود نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر استفاده کنیم.

مومنی گفت: برای هوشمند سازی اقدامات و فرایندهایی را انجام داده‌ایم و در آینده نیز یکسری اقدامات را پیش رو داریم و اگر به دنبال تحول در حوزه مواد مخدر هستیم و آن را استمرار دهیم باید از رویکردهای جدید استفاده کنیم که یکی از آنها هوشمند سازی است.

وی افزود:‌ هدف ما در گام دوم انقلاب متوقف کردن روند افزایش اعتیاد و مصرف مواد مخدر است و در این خصوص نیز مطالبات مقام معظم رهبری در سرلوحه کار قرار گرفته است و مواردی که مطرح کرده‌اند پیگیری می‌شود و در نهایت امیدواریم با اقدامات صورت گرفته مصرف مواد مخدر و شیوع اعتیاد کاهش پیدا کند و معتادین با توانمندسازی به جامعه برگردند.

در ادامه رستمی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ در سال 98 بر اساس ابلاغیه‌های صورت گرفته نشست‌های تخصصی با موضوع نگهداری و درمان معتادین داشته‌ایم که وزیر بهداشت، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بهزیستی و دیگر مسئولان حضور داشتند.

وی گفت:‌ در نشست تخصصی اول در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اقداماتی صورت گرفت که 200 هزار نفر از خرده فروشان مواد مخدر بازداشت شدند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت:‌ در دومین نشست تخصصی که در تابستان و با موضوع یاریگران زندگی برگزار شد با ایده‌های نو و خلاقانه‌ای مواجه بودیم و اجرای طرح یاریگران زندگی در 10 درصد مدارس کشور اجرایی شد.

رستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه از مصرف مواد مخدر در مدارس و حوزه‌های علمیه آموزش داده می‌شود و یک موج اجتماعی شدن در بحث پیشگیری از اعتیاد به وجود آمده است.

وی گفت:‌ در نشست تخصصی امروز نیز نقشه‌برداری از 4 دهه مبارزه، شناسایی راه‌های نرفته، آینده شناسی و استقبال از پدیده‌های نوظهور و طراحی راهبردهای آینده است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ امروز نیز 5 کتاب در حوزه مبارزه با مواد مخدر و سامانه جامع نگهداری و درمان معتادین با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح و رونمایی خواهد شد.

رستمی افزود:‌ امیدواریم با این اقدامات بتوانیم گام محکمی در راستای مبارزه با مواد مخدر برداریم.
منبع: فارس برچسب ها: موادمخدر ، باند ، توزیع ، موانع ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موادمخدر باند توزیع موانع ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد