Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:32:06 GMT

شکارچیان کل و کبک در دام محیط‌زیست ملایر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۶۹۳

شکارچیان کل و کبک در دام محیط‌زیست ملایر

عباس نجاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از اطلاع از ورود چند شکارچی متخلف به منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر موضوع به صورت ویژه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: محیط بانان به صورت نامحسوس در حال رصد و تعقیب این افراد بودند که به علت همزمانی این عملیات با غروب آفتاب و تاریکی شب، شناسایی متهمان ناتمام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان کرد: یگان های حفاظت محیط زیست ملایر در چند گروه اقدام به کمین و بستن مسیرهای خروج از منطقه حفاظت شده لشگردر کرده و شکارچیان را نیمه های شب هنگام خروج از این منطقه غافلگیر و دستگیر کردند.

نجاری ادامه داد: ماموران یگان حفاظت در بازرسی از خودرو متهمان ۲ قبضه سلاح گلوله زنی، چند عدد فشنگ غیرمجاز چهارپاره به همراه لاشه یک راس کل و چهار قطعه کبک کشف و ضبط کردند.

وی گفت: سه شکارچی غیربومی در بازجویی اولیه به تخلف خود اعتراف کردند که پس از تنظیم صورتجلسه متخلفان تحویل عوامل انتظامی شده و قاضی کشیک نیز حکم بازداشت آنها را تا زمان تکمیل پرونده صادر کرد.

منطقه حفاظت شده ۱۶ هزار هکتاری لشگردر در منطقه‌ای کوهستانی شرق و جنوب شرق ملایر استان همدان واقع شده و دارای گیاهان متنوعی از گونه‌های کوهستانی و گیاهان دارویی همچون کلاه میر حسن، گون، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گل که، شکر تیغل، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگر گونه‌های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان است.

همچنین وجود حیوانات وحشی همچون کل و بز، قوچ و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال، کفتار، تشی، گورکن و عقاب طلایی، جاذبه‌های جانوری منطقه لشگردر ملایر را دو چندان کرده است.

از ابتدای سال تاکنون سه پرونده شکار غیرمجاز در ملایر تشکیل شده است.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز ملایر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز ملایر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان شکارچیان غیرمجاز ملایر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن