Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@09:31:25 GMT

سفر رییس اینستکس به ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۷۴۴

سفر رییس اینستکس به ایران

ایران اکونومیست- رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان اعلام کرد که «میشائیل بوک» رییس سازوکار حمایت از مبادلات تجاری با ایران - اینستکس- روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ماه) به ایران سفر خواهد کرد.

عباسعلی قصایی  درباره اضافه شدن ۶ کشور دیگر اروپایی به اینستکس و امیدواری به راه‌اندازی این سازوکار با اعلام این خبر افزود: امیدواریم میشائیل بوک در سفر به ایران خبرهای خوبی را هم به همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رییس اینستکس در جریان سفر خود به تهران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان شرکت خواهد کرد و ما برای این جلسه از مقامات و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور نیز دعوت کرده‌ایم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره خوشبینی به راه‌اندازی این سازوکار و انجام تراکنش‌ها نیز گفت: در سفرهای قبلی، آقای بوک تاکید داشت که در حال ارزیابی شرایط و آشنا شدن با مسائل است ولی خبرهایی که از وی داریم آن است که شرایط بهتر شده و امیدوارانه‌تر صحبت می‌کند.

قصایی تصریح کرد: با این حال اینگونه اظهارات به معنای حل شدن تمامی مسائل نیست. اگر این سازوکار کمکی نیز داشته باشد در درجه اول برای بحث دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود و سپس شاید صنایع غذایی و برای بیشتر از این را نمی‌توانیم از اینستکس تصور داشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره پیش بینی از رقم تراکنش‌ها از طریق اینستکس نیز گفت: عدد دقیقی را نمی‌توان در این زمینه پیش بینی کرد، اما ارقام کوچک اصلا به ما کمکی نخواهد کرد و برای درست شدن اصل تجاری، نیاز به ارقام میلیارد دلاری داریم.

وی با اشاره به شرایط سیاسی اروپا و به ویژه سه کشور حاضر در برجام، اظهار داشت: بعد از انتخابات پارلمانی اخیر، انگلیس به یک ثباتی رسیده ولی در آلمان شاهد تضعیف احزاب قدیمی و قدرت گرفتن احزاب جدید هستیم که برای به ثبات رسیدن، نیاز به مقداری زمان وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: برگزیت در حال رسیدن به نقطه پایانی است و می‌بینیم که در حال حاضر از آمریکا، چین و فرانسه تا چندین کشور همسایه ما هم دارای تلاطماتی هستند و امیدواریم که در این شرایط، اینستکس بتواند حداقل امکاناتی را برای ما به وجود بیاورد.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اینستکس اتاق بازرگانی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم

ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم

دیگر خبرها

  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا