Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

این روزها اولین کاروان زیارتی رسمی از سوی سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام و به نوعی درهای حرم حضرت زینب (س) بار دیگر به روی زائران ایرانی باز شده است.

به گزارش فارس سفری که عاشقان اهل بیت‌ (ع) سال‌ها منتظر بودند تا بتوانند با نابودی داعش به حرم بانوی دشت کربلا و دختر سه ساله اباعبدالله (ع) مشرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راه پر فراز و نشیب هزاران مدافع حرم به شوق زیارت در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند و با خون خود راه زیارت عمه سادات را باز کردند.

اولین کاروان زیارتی سوریه پنج‌شنبه از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران با بدرقه مسؤولان حج و زیارت کشورمان به سمت فرودگاه دمشق حرکت و در آنجا نیز نماینده ولی‌فقیه در سوریه از آن‌ها استقبال کرد.

حتی یک لحظه هم پرچم گنبد حضرت زینب (س) نیمه‌افراشته نشد

آیت الله طباطبایی نماینده ولی‌فقیه در سوریه ضمن خیر مقدم به زائران، بازگشایی مسیر زیارت و امنیت موجود در سوریه را مدیون خون شهدای مدافع حرم دانست و گفت: هشت سال پیش داعشیان در کوچه های اطراف حرم حضرت زینب (س) بودند و از ساختمان های اطراف حرم، زائران را به شهادت می‌رساندند، اما اکنون ما باید صدها کیلومتر آن طرف‌تر برویم تا بوی نحس آن‌ها را حس کنیم.

وی ادامه داد: یادمان هست که وقتی هشت سال پیش در ایران گفتند که حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در خطر است، چقدر از جوانان و هیأتی‌ها آمدند و به مسؤولان می‌گفتند که اجازه بدهید ما به سوریه برویم و از این حرم‌ها دفاع کنیم. آن‌ها آمدند تا کسی نتواند به حرم حضرت زینب (س) جسارتی کند. من به عنوان شاهد می‌گویم که طی این سال‌ها حتی یک لحظه هم پرچم گنبد حضرت زینب (س) نیمه افراشته نشد و این از برکت خون شهدا است.

پس از استقرار زائران در هتل‌ محل اسکان زائران ایرانی، اعضای کاروان ۴۵ نفره همراه با سایر زائران به حرم حضرت زینب (س) مشرف شدند که در ادامه تصاویری از حضور زائران ایرانی در حرم حضرت زینب (س) را مشاهده می‌کنید؛

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دمشق داعش زائران ایرانی سوریه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳