Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات عراقی تاکید کردند تشدید اغتشاشات و اتفاقات مشکوک در جریان اعتراضات عراق نقشه آمریکا برای منحرف کردن مسیر اعتراضات مسالمت آمیز و هدف گرفتن الحشد الشعبی بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شخصیت‌ها و مقامات عراقی تشدید اغتشاشات و اتفاقات مشکوک در جریان اعتراضات عراق را نقشه آمریکا برای منحرف کردن مسیر اعتراضات مسالمت آمیز و هدف گرفتن الحشد الشعبی دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش فتنه در استان‌های جنوبی ناکام ماند

«مختار الموسوی» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق تاکید کرد که هوشیاری معترضان مسالمت جو در عراق محاسبات آمریکا و شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس برای فتنه انگیزی جدید در استان‌های جنوبی عراق را ناکام گذاشت.

الموسوی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه تاکید کرد: «محاسبات آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در استان‌های جنوبی به شکست انجامید.»

وی افزود: «مداخله عشایر، بیرون کردن نفوذی‌ها از تظاهرات‌ها و هوشیاری معترضان مسالمت جو بود که توطئه‌های بیگانگان برای هدف گرفتن الحشد الشعبی را ناکام گذاشت.»

عضو پارلمان عراق هدف از توطئه بیگانگان برای عراق را تشدید تنش‌ها برای بازگرداندن اعتراضات عراقی‌ها به سر خانه اول خواند.

«ریاض المسعودی» نماینده استان کربلا در پارلمان عراق هم در گفت‌وگو با المعلومه بر ضرورت دور کردن شبح جنگ داخلی از استان‌های مذهبی عراق تاکید کرد و گفت: «تخلیه استان‌ها از مقرهای احزاب به ثبات امنیتی کمک می‌کند.»

«محمد الجابری» رئیس انجمن عشایر عراق هم روز دوشنبه تاکید کرد:« آمریکا از طریق نفوذی‌ها در اعتراضات به دنبال ناامن کردن این کشور است.»

وی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه گفت: «آمریکا اگر قصد تنش آفرینی در نقطه‌ای از جهان را داشته باشد آنجا را رها نمی‌کند، بلکه اثراتی در آنجا می گذارد که ادامه داشته باشد و درد و رنج مردم آنجا را بیشتر کند و این چیزی است که درباره عراق رخ داد.»

این چهره عشایر عراق با تاکید بر اینکه آمریکا از طریق نفوذی‌ها به دنبال ناامن کردن عراق است، گفت: «نبرد با آمریکا و تروریست‌های داعش تمام نشده است، بلکه هر روز داستان تازه‌ای شروع می‌شود. تهدیدها وجود دارد. افراد شرور  و نفوذی روی کار می‌آیند.»

منابع رسانه‌ای عراق امروز همچنین خبر دادند، کاروان‌های نظامی آمریکا پس از کسب موافقت رسمی دولت بغداد با محموله سلاح وارد منطقه الخضراء در مرکز بغداد شدند.

«فاضل جابر» یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق هم از بی توجهی رسانه‌های آمریکایی به جنایت میدان الوثبه ابراز تعجب کرد و گفت: «این قضیه بسیار مشکوک می‌زند.»

جابر در گفت‌وگو با المعلومه گفت: «آنچه در میدان الوثبه و در برابر چشمان دنیا رخ داد یک جنایت غیر انسانی است، اما بی تفاوتی رسانه‌های آمریکایی به این حادثه، سوال برانگیز و مشکوک است.»

وی اطلاعات درباره جنایت الوثبه را ناقص خواند و گفت: «باید تحقیقات درباره آن گسترده‌تر شود و عوامل این جنایت شناسایی شوند.»

وزارت کشور عراق روز یکشنبه از دستگیری پنج متهم جنایت میدان الوثبه در مرکز بغداد خبر داد، جنایتی که افکار عمومی جهان را تکان داد.

«هیثم علی اسماعیل» نوجوان ۱۶ ساله‌ عراقی پنجشنبه گذشته به طرز فجیعی توسط اغتشاشگران در میدان «الوثبه» بغداد کشته و از تیر چراغ راهنمایی به دار آوریخته شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند