Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:54:35 GMT

بازفعالیت ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۸۹۳

بازفعالیت ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اعلام این خبر اظهار داشت: با عنایت به رویکرد قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرایم با مشارکت های مردمی و نیز در اجرای بند یک اصل سوم، بند پنج اصل ۱۵۶ و بند یک اصل ۱۵۸ قانون اساسی در راستای حفاظت جامعه از هر گونه جرم، جنایت، آلودگی و تشکیل اجتماعات مضر و نیز کاهش و رفع مفاسد در جامعه و به استناد بند الف ماده یک قانون وظایف و اختیارات رییس قوه قضاییه، طی بخشنامه مورخ ۸۳/۱۰/۱۵ ریاست محترم وقت قوه قضاییه، نهادی تحت عنوان ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شروع به فعالیت نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود صراحت قانون اساسی و قانون برنامه پنجم توسعه قضایی و بند ۳ سیاست های کلی قضایی ۵ساله ابلاغی مورخ ۸/۹/۱ از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله)، با توجه به میزان ورودی پرونده های قضایی به دادگستری ها در سطح کشور، این مهم در گذشته تا حدودی مغفول مانده بود. قنبری ادامه داد: این ستاد از سال ۹۵ به صورت تشکیلاتی منسجم با اصول و روش های متفاوت از گذشته و در راستای اهداف عالی قوه قضاییه با نام «ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم» بازتأسیس و فعالیت خود را با نگاه به جامعه شناسی دینی(مورد تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله) در قالب بومی سازی علوم انسانی) ادامه داده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خاطرنشان ساخت: با عنایت به پتانسیل عظیم مردمی در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی، دستگاه قضایی در راستای تعامل و ارتباط تنگاتنگ با مردم با هدف مطالبه گری و نظارت مردم بر مسؤولان با بهره گیری از فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک اقدام به طراحی سامانه سجام(سامانه جامع اطلاعات مردمی)با شعار هر ایرانی یک دیدبان پیشگیری نموده است که کلیه آحاد مردم می توانند با مراجعه به آدرس sajam.scpd.ir ثبت نام و بعنوان دیدبانان پیشگیری از وقوع جرم پل ارتباطی خود را با این ستاد برقرار نموده تا با اصلاح برنامه های اجرایی کشور در ساختن یک جامعه قانونمند سهیم باشند.

قنبری در پایان از ثبت نام بیش از  دو هزار  نفر تا پایان شهریورماه در قالب ۳۰ هسته مردمی در این سامانه خبر داد.

کد خبر 4799179

منبع: مهر

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان قوه قضاییه بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس یاسوج بارش برف خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران