Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:55:45 GMT

رهایی از بوی بد دهان با مصرف خیار

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۴۱۸۰

رهایی از بوی بد دهان با مصرف خیار

خبرگزاری آریا - یک پژوهشگر طب سنتی گفت: خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، داود حاج محمدخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فواید خیار گفت: خیار دارای طبیعت سرد و‌ تر است و خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در فصل تابستان می‌توانیم هر روز یک عدد خیار تازه را به منظور درمان زخم‌های تابستانی، تحکیم اسخوان‌ها و مفاصل به خصوص برای افراد پیرمصرف کنیم.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خوردن یک عدد خیار تازه یا آب خیار در سه وعده از روز به درمان فشار خون، سنگ کلیه، درد مثانه، سردرد و کاهش عطش کمک فراوانی می‌کند.
حاج محمد خانی با اشاره به شرایط افراد با مزاج گرم در خصوص مصرف خیار اظهار کرد: افرادی که دارای مزاج و معده گرمی هستند می‌توانند روزی 2 فنجان از آب خیار به منظور رفع یبوست استفاده کنند.
چگونه با خوردن خیار اسهال خود را رفع کنیم؟
او افزود: برای تهیه مربای خیار بهتر است از خیار‌های کوچک، تازه و رسیده به منظور دفع اسهال کودکان استفاده کرد و برای رفع بند آمدگی اسهال بهتر است خیار رنده شده را با کمی اسفرزه خمیر کرد و آن را مصرف کرد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر خیار بر پوشاندن ترک‌های پوست اظهار کرد: افرادی که دارای پوست‌های ترک خورده‌ای هستند بهتر است با گرفتن آب پوست خیار آن را روزی چند بار به روی پوست خود برای کاهش و بهتر شدن جوش‌های پوستی و خارش‌های پوستی بمالند.
تاثیر مفید خیار بر درمان سوختگی های پوست
محمد خانی درباره تاثیر خیار بر درمان سوختگی افراد گفت: برای بهتر شدن سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی یا آب جوش، کچلی و خالی شدن قسمت‌های ریخته شده مو بهتر است روزی دو و سه بار از پوست خیار یا آب استفاده کرد.
وی افزود: گرفتن روغن خیار تاثیر زیادی برای درمان بیماری‌های پوستی و خشکی‌های پوستی دارد و برای تهیه این روغن باید دو لیوان آب خیار و یک لیوان روغن کنجد را با هم مخلوط کنیم و به آرامی آن را روی شعله کم درجه به منظور لطافت پوست حرارت دهیم.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خیار بسیار نفاخ است و افراد با مزاج سرد نباید به هیچ عنوان آن را مصرف کنند، زیرا باعث تضعیف معده و دستگاه گوارش می‌شود و افراد برای کاهش نفخ معده و سردی بهتر است از نمک‌های مفید، نعنا، آویشن و پونه استفاده کنند.
محمد خانی ادامه داد: در هنگام شب والدین باید جلوی خوردن خیار کودکان را بگیرند، ولی افرادی که دارای حرارت ریوی هستند باید مصرف خیار را در لولویت برنامه غذایی خود قرار دهند.
چگونه مصرف خیار در زمستان را کنترل کنیم؟
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف خیار در زمستان اظهار کرد: در افراد مبتلا به مزاج گرم مصرف مداوم خیار عوارض کمتری دارد، ولی افراد با مزاج سرد بهتر است از خوردن خیار صرف نظر کنند.
محمد خانی درباره تاثیر خیار بر کاهش تیرگی‌های دور چشم گفت: گرفتن آب خیار و ترکیب آن با باقالا تاثیر زیادی در کاهش سیاهی‌های دور چشم افراد دارد.
محمد خانی در پایان گفت: خوردن آب خیار تاثیر بسیار زیادی در کاهش بوی بدن دهان و کاهش الهتاب کیسه صفرا دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟