Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت از تامین منابع مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی موردنیاز ساخت طرح فراگیر پالایشی سیراف از طریق بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شانا، «بیژن زنگنه»، وزیر نفت، صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» در محل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف (۶ پالایشگاه هر یک با ظرفیت پالایش روزانه ۶۰ هزار بشکه میعانات گازی) در حال اجراست و طبق تفاهم‌های انجام‌شده، ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی موردنیاز آن از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی گفت: اگر کسی مخالف پالایشگاه‌سازی است، چگونه تولید روزانه بنزین کشور را از ۵۲ میلیون لیتر به روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر می‌رساند، پس اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

زنگنه با اشاره به اینکه چه کسی در تاریخ صنعت نفت توانسته‌ است افزایش ۲.۲ برابری در حوزه تولید سوخت را محقق کند، گفت: عده‌ای علاقه دارند چیزهایی را بگویند، ما هم توضیح می‌دهیم، برخی اوقات شنیده می‌شود، اما برخی اوقات هم آن قدر سر و صدا زیاد است که شنیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدام‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی بسیار مهم و بزرگ است، افزود: نمونه آن توسعه پالایشگاه تبریز، اصفهان و بندرعباس، آبادان و ستاره خلیج‌فارس است، اما باز هم تاکید می‌کنم که مشکل سوخت کشور را نباید در پالایشگاه‌ها جست‌جو کرد، بلکه مشکل سوخت کشور را باید در فناوری خودروها جست‌وجو کرد.

زنگنه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود درباره ملی شدن سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: باید از سوخت سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت ملی حمایت کرد، اما آن هم سبب نمی‌شود بازده حرارتی و مقدار مصرف ما پایین بیاید، اما سوخت ۵۰ سنتی بنزین به سوخت گاز ۲۰ سنتی تبدیل می‌شود که همین موضوع برای اقتصاد ملی ما مهم و تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟