Web Analytics Made Easy - Statcounter

« محمدمهدی زاهدی » امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: بیوتروریسم بحث جدی در دنیاست که دشمنان با بهره‌گیری از بیوتکنولوژی و تولید آفات و ویروس‌ها به دنبال ضربه‌زدن به تولیدات کشاورزی کشورها هستند.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ انسان با انسان نیست بلکه امنیت غذایی کشورها نقش مهمی در این ارتباط ایفا می‌کند، اظهارداشت: دشمنان روی مباحثی همچون بیوتکنولوژی، تولید آفات و ویروس‌ها برای ضربه زدن به تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور کار می‌کنند هر پدیده و آفتی که به کشور بیاید، ممکن است کل تولیدات ما را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اکنون شاهد بروز آفاتی همچون  مگس مدیترانه‌ای و کرم خراط هستیم که آسیب زیادی به محصولات کشاورزان مناطق مختلف وارد کرده‌اند، اما نمی‌توانیم بگوییم که این کار دشمن است.

وی با بیان اینکه برای آفات شناخته نشده باید آمادگی لازم برای مقابله را پیدا کنیم، تصریح کرد: وابستگی کشور به واردات مرغ لاین امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحقیقات کشاورزی باید به جای ارایه مقاله و تحقیقات صرف، اجرا را جایگزین کند گفت: اگر تحقیقات کشاورزی به سمت حل مشکلات جامعه کشاورزی، خودکفایی و رونق تولید برود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

زاهدی اضافه کرد: بیوتکنولوژی باید با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید در خدمت نظام آموزش کشاورزی کشور باشد تا بتواند در مقابل چنین تهدیداتی مقابله کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است