Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:37:12 GMT

استان ایلام 2.6 بودجه کشور را به خود اختصاص داده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۹۹۳۰

استان ایلام 2.6 بودجه کشور را به خود اختصاص داده است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: استان با ۰.۷۳ درصد جمعیت کشور موفق شده ۲.۸۶ درصدد بودجه کشور را به خود اختصاص دهد.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست با دبیران احزاب استان، با موضوع توسعه ، اظهار کرد: از روز اول ارتباط با مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ام که مجموعه نشست‌ها با مشاورین توسعه استان در مرکز،  نشست با نخبگان جوان استان، نشست با مشاورین کارشناس ادارات استان  و نشست با مشاورین جوان ادارات استان دراین راستا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نشست با مشاورین توسعه در استان، نشست با احزاب و فعالین سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب، نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ، حضور در صدا و سیما و ارائه گزارش به مردم ، برگزاری میز خدمت و حضور مسئولان در میان مردم، سفر به شهرستان ها و دیدار با اقشار مختلف مردم و حضور در سامانه سامد و پاسخگویی به خواسته‌های مردمی را از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: در راستای تکریم حقوق شهروندی مدیران را به حضور در بین مردم تشویق کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: دشمن سعی در ناامید کردن مردم از مسئولان نظام دارد؛ در قضاوت های خود مواظب باشیم بر اساس ذائقه دشمن حرکت نکنیم و در کنار نقدها اگر یک جایی کار مثبتی انجام می شود انصاف حکم می کند آن را نیز بگوئیم و اینکه بگوئیم در استان کاری انجام نشده است این حرف درستی نیست؛ تلاش های زیادی در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری در حوزه های مختلف، ایجاد و ترمیم زیرساخت ها، رفع مسایل و مشکلات طرح های تولیدی و برگزاری شایسته مراسم اربعین نشانه انجام وظایف به خوبی است.

استاندار ایلام با بیان اینکه در بحث بودجه موفق عمل کرده ایم، تصریح کرد:  استان با ۰.۷۳ درصد جمعیت کشور موفق شده ۲.۸۶ درصدد بودجه کشور را به خود اختصاص دهد و این مهم به خاطر اربعین و توجیهاتی بوده که در این راستا انجام شده است.

سلیمانی تصریح کرد: امروز برنامه ریزی در کشور به تناسب مقتضیات زمان صورت می پذیرد؛ یک زمانی در دوران جنگ عرضه کالا ها کوپنی شده بود، در یک دوره ای عرضه بنزین کارتی شد و بعد برداشته شد و امروز دوباره عرضه بنزین کارتی و دونرخی شده است.

استاندار ایلام گفت: در دولت گذشته طرح هدفمندی یارانه ها و مسکن مهر طرح‌های خوبی بود که متاسفانه بد اجرا شد و اگر کسی بگوید این طرح‌ها از اساس اشتباه بوده‌اند، در اشتباه است.

وی گفت: در حمایت از سرمایه گذاری از هیچ تلاشی فروگذار نبوده ایم؛ شرکت ها و هلدینگ مختلفی از جمله هلدینگ خلیج فارس و ایرانیان، بنیاد مستضعفان و برکت و هلدینگ های ایدرو و ایمیدرو پای کار آمده اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۴ بانک عامل ۸۰۰ میلیارد تومان در فاز اول آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف سرمایه گذاری می کنند، گفت:  برای اولین بار ۵ بانک عامل برای سرمایه گذاری در پتروشیمی مهران پای کار آمده اند.

سلیمانی تصریح کرد:مرزهای ایلام به سرعت دارد جای خود را باز می کند،  میادین مشترک نفتی مورد توجه قرار گرفته است. امسال در میادین آذر و پایدار یک سرمایه گذار خارجی بیش از  ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است؛ در شورای عالی اقتصاد ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی تصویب شد، برای تقویت میادین گازی ۱۳۰ میلیون و یورو سرمایه گذاری شده است. پروژه های مهمی چون پتروشیمی دهلران و ان جی ال دهلران شروع بکه ار کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه هنر و فرهنگ کارهای قابل توجهی انجام شده است؛ پروژه برج هنر را باز گذاشته ایم که هرچه هزینه دارد پرداخت کنیم، در حوزه دفاع مقدس، یادمان های دفاع مقدس، زائر سرای ایلامی ها کارهای بزرگی انجام شده است.

استاندار ایلام در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان سیاسی گفت: با اعطای ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی بهترین عملکرد را در طول دولت های گذشته داشته ایم و تامین اجتماعی و بیمه روستایی گواه عملکرد و خروجی اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه امروز آمار بیکاری استان تک رقمی شده است؛ با این حال تعریف واحدی در ارتباط با شغل وجود ندارد؛ مثلا اغلب افراد مشاغل خانگی را شغل بحساب نمی آورند، گفت: با این حال بنده هم اعتقاد دارم که امار بیکاری به مراتب بیشتر از ۸.۷ درصد است اما سنجش نرخ بیکاری مرکز آمار برای همه کشور یکسان است

وی درباره آخرین وضعیت سد چناره هم گفت: سد چناره پارسال به بودجه رفت اما مشکلاتی داشت. این سد در گذشته مصوبه مطالعات و تخصیص آب نداشت و در شرایط جذب سرمایه گذار مشکل داشت که امسال بحث تخصیص آب سد اعلام شده است و در ردیف بودجه ۹۹ قرار گرفته و مشکلات آن حل شده است و در کمسیون تلفیق بایست بحث سرمایه گذاری خارجی آن نیز حل شود. 

وی گفت: سند آمایش سرزمین استان که در شورای برنامه ریزی استان با ۵۰ جلسه مصوب شده بود در کار گروه آمایشی کشور نیز به تایید رسیده است.

استاندار ایلام گفت: مدیران باید توان دفاع از عملکرد دولت متبوع خود را داشته باشند؛ مدیری که در این دولت کم کاری کند در دولت بعد هم جایگاهی نخواهد داشت و اگر مدیری امروز به قصد امید به کار در دولت آینده کم کاری کند خیالش راحت باشد در آن دولت نیز به او اعتماد نخواهد شد چرا که در آزمون اعتماد از قبل مردود شده است.

در این نشست 14 نفر از فعالان سیاسی دغدغه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری