Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده گفت:با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و تغییر سبک زندگی قریب به ۳۰ درصد دانش آموزان دچار کم تحرکی هستند و ۱۵ درصد آنها دارای اضافه وزن می باشند پس حتما باید فعالیت بدنی و تحرک را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» در جلسه شورای سلامت استان گفت: در گذشته نقش مدارس فقط انتقال دانش و معلومات بود اما امروز نقش مدارس گسترده تر شده و مدرسه به مکانی برای افزایش مسئولیت پذیری، انجام کارهای گروهی، خوداتکایی و خود مراقبتی دانش آموزان تبدیل شده و مشارکت خانواده ها نیز در زمینه های مختلف بسیار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بر طبق سند تحول بنیادین مدرسه از یک مکان آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و اگر این نهاد به درستی شکل بگیرد بسیاری از فعالیت های حوزه بهداشت، سلامت، امنیت و اقتصاد می تواند در مدارس پایه گذاری و فرهنگ سازی شود و استقبال بسیار زیاد خانواده ها از کلاس های آموزش خانواده موید همین نکته است.

 

وی افزود: یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش ارتقاء سطح سواد سلامت دانش آموزان، اولیاء و همکاران است و منظور از سواد سلامت، توانایی در بدست آوردن و تحلیل و داشتن درک درست از اطلاعات بهداشت و سلامت خویش است و حتما باید در سلامت خود، خانواده و جامعه مشارکت داشته باشیم و ما در آموزش و پرورش تلاش می کنیم سطح سواد سلامت دانش آموزان را ارتقاء دهیم و سلامت همان رفاه جسمی، روانی و اجتماعی است و اگر قرار است این سلامت اتفاق افتد حتما باید تحلیل درستی از سلامت خویش داشته باشیم.

 

خدابنده تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان برای ارتقاء سطح سلامت مدرسه و جامعه اصول هشت گانه ای را برنامه ریزی و اجرایی نموده ایم که این اصول شامل برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس، بهداشت و سلامت محیط، بهبود تغذیه و تاکید بر بوفه سالم، جدی گرفتن تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقاء سطح سلامت کارکنان، ارائه خدمات مشاوره ای و سلامت روان و مشارکت والدین و جامعه در برنامه های سلامت می باشد که در مدارس استان در حال اجرا است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: امروزه آموزش و پرورش در حوزه سلامت، بهداشت و زندگی سالم، سیاست آموزش با کیفیت و آموزش از طریق گروه های همسالان را در دستور کار قرار داده و باید با فرهنگ سازی دانش آموزان را در زمینه خود مراقبتی توانمند سازیم و انجام طرح های سفیران سلامت و مدارس مروج سلامت نیز در این راستا اجرا شده است.

 

وی عنوان کرد: سلامت شاخص های متفاوتی دارد اما هفت عنصر در بین همه آن ها مشترک است و شامل سلامت فزیکی، ذهنی، عاطفی، معنوی، فردی، شغلی و اجتماعی است و همیشه پیشگیری بهتر، ارزان تر و آسان تر از درمان است و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان به این مهم کمک کرده تا در آینده مشکلات و هزینه های حوزه بهداشت و سلامت جامعه کاهش یابد.

 

خدابنده اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه هفتم متوسطه، خدمات بینایی سنجی و درمان ضعف بینایی با معاینه ۱۷ هزار دانش آموز و مداخلات درمانی و تجویز عینک برای هشت هزار دانش آموز استان و ارائه خدمات شنوایی سنجی را از جمله خدمات بالینی برشمرد که در مدارس استان داده شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و تغییر سبک زندگی قریب به ۳۰ درصد دانش آموزان دچار کم تحرکی هستند و ۱۵ درصد آن ها دارای اضافه وزن می باشند پس حتما باید فعالیت بدنی و تحرک را جدی بگیریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های مساجد مجلس قرآن کریم مسجد طرح ملی فهما مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی کم تحرکی دانش آموزان شورای سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری