Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@10:18:20 GMT

بارداری در این سن ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۰۸۵۷

بارداری در این سن ممنوع

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق این آمار، تعداد زایمان‌های اول در زنان ۴۰ تا ۴۴ سال بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ بیش از دو برابر شده است. اما آیا بارداری در سنین بالای ۴۰ سال، ریسک بالایی دارد؟

با توجه به پیشرفت فناوری‌های مرتبط با باروری، بارداری و زایمان در ۴۰ سالگی امکان پذیر است. با وجود این، هر نوع حاملگی بعد از ۴۰ سالگی، حاملگی پرخطر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، پزشک، شما و جنین تان را از نظر موارد زیر به دقت تحت نظر خواهد داشت:

- فشار خون بالا که ممکن است ریسک

عارضه‌ای در حاملگی به نام پره اکلامپسی را افزایش دهد.

- دیابت بارداری

- نقص نوزاد هنگام تولد (مانند سندروم داون)

- سقط جنین

- وزن کم نوزاد هنگام تولد

- حاملگی خارج از رحم

سن چگونه بر باروری تاثیر می‌گذارد؟

با وجود این که پیشرفت فناوری گزینه‌هایی مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انجماد تخمک در سنین پایین تر، بانک اسپرم و رحم جایگزین را پیش روی زنان بالای ۴۰ سال قرار می‌دهد، اما باروری زنان بعد از ۳۵ سالگی قطعا به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. طبق آمار یک سوم زوج‌های جوان بعد از ۳۵ سالگی، مشکلات باروری را تجربه می‌کنند.

مشکلات باروری:

کاهش تعداد تخمک‌هایی که می‌تواند بارور شود

- تخمک‌های ناسالم

- ناتوانی تخمدان‌ها در رها کردن تخمک

- افزایش خطر سقط جنین

- شرایط سلامت که ممکن است مانع باروری شود.

چگونه می‌توان بعد از ۴۰ سالگی باردار شد؟

صرف نظر از سن، باردار شدن می‌تواند مدتی به طول بینجامد. اما اگر سن شما بالای ۴۰ سال است و به مدت شش ماه تلاش کرده اید باردار شوید، اما ناموفق بوده اید ممکن است زمان مراجعه به یک متخصص باروری باشد. متخصص باروری آزمایش‌هایی انجام می‌دهد تا ببیند آیا عواملی وجود دارند که بر توانایی شما در بارداری تأثیر بگذارند یا خیر؟ این آزمایش‌ها ممکن است شامل سونوگرافی رحم و تخمدان‌ها یا آزمایش خون برای بررسی میزان ذخیره تخمدانی باشد. طبق اعلام دانشگاه زنان و زایمان آمریکا، بیشتر زنان بعد از ۴۵ سالگی نمی‌توانند به طور طبیعی باردار شوند.

اما همان طور که در ابتدا ذکر شد، هم اکنون بچه دار شدن در سنین بالای ۴۰ سال بسیار معمول‌تر از گذشته است بنابراین با وجود چالش‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، صاحب فرزندشدن در دهه چهارم زندگی به طور قطع امکان پذیر است.

با این حال بهتر است قبل از هرگونه تصمیمی درباره تمام عوامل خطری که ممکن است تهدید کننده بارداری شما باشد با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال که در سال‌های پایانی دوران فوتبال خود راهی اینتر میامی آمریکا شده، هنوز عملکرد درخشانی دارد. او علی‌رغم خروج از فوتبال اروپا همچنان در تیم ملی آرژانتین حضور دارد و کسی نمی‌داند که چه زمانی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

به تازگی تصویر جالبی از مسی در بازی FC۲۴ منتشر شده که او در سن ۴۷ سالگی هنوز مشغول بازی است. اتفاقی که هواداران مسی علاقه زیادی به رخ دادن آن دارند!

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899961

دیگر خبرها

  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد