Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@20:46:22 GMT

FATF به ترکیه هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۱۱۳۳

FATF به ترکیه هشدار داد

گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، روز دوشنبه در بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا تلاش‌های جدی‌تری برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش رویترز، گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه خود متذکر شد که مقامات ترکیه باید نواقص موجود در مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را برطرف کنند، در غیر این صورت آنان به لیست خاکستری این گروه که شامل کشورهایی است که کنترل‌های مالی ناکافی دارند، وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در گزارشی که روز دوشنبه توسط کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) منتشر شد بیشتر بر جدی نبودن تلاش‌های ترکیه برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تاکید داشته است.  

گروه ویژه اقدام مالی بر این باور است که از ۱۱ حوزه ارزیابی شده، ترکیه در ۹ مورد نیاز به پیشرفت‌های اساسی دارد. یافته‌های این گزارش حاکی از آن است که آنکارا برای یک سال تحت نظارت قرار می‌گیرد و در صورت عدم بهبود، می‌تواند به لیست خاکستری اضافه شود.  

گروه اقدام مالی متذکر شد که ترکیه باید اقدامات اساسی در مسدود کردن دارایی‌های مرتبط با تروریسم، سازمان‌های تروریستی و سرمایه داران انجام دهد.

در گزارش ارائه شده ترکیه از میزان محکومیت کمی در تأمین مالی تروریسم برخوردار است اما با این وجود گزارش گروه اقدام مالی تاکید می‌کند که براساس داده‌های ارائه شده در سال ۲۰۱۷ در ترکیه بیش از شش هزار نفر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند، اما فقط ۱۱۵ محکوم شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم