Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:12:10 GMT

رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد صورت پذیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۶۳۰

رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد صورت پذیرد

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نظارت بر برگزاری به موقع، شفاف و کامل تخلفات انتخاباتی به مراجع مربوطه، همکاری صمیمانه با مجریان و پرهیز از دخالت غیرقانونی در اجرا، اطلاع رسانی به موقع از رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد، رسیدگی دقیق و به هنگام به شکایات با پرهیز از هرگونه تبعیض میان افراد و جریانهای مختلف انتخاباتی، دقت در حفظ اسرار داوطلبان و نامزدها در تحقیقات محلی، انتقاد پذیر بودن و پاسخگویی در برابر مراجع قانونی و افکار عمومی و صیانت از آرای ملت و حساسیت درباره هرگونه تقلب و دست کاری و جلوگیری از آن بایستی مورد توجه ناظرین انتخابات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله موحد صبح امروز در همایش هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان اظهار کرد: نظارت بر انتخابات امری مسلم، منطقی و ضروری می باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در خصوص اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اصول پنجاه و ششم و پنجاه و هفتم قانون اساسی که ذیل فصل پنجم قانون اساسی تحت عنوان حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن آمده‌است مقرر می دارد که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه  همان خداوندی که حاکم مطلق است، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است، افزود: هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب  کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان خاطرنشان کرد: ملت این حق خدادادی را از طرقی که در اصول قانون اساسی آمده است باید اعمال کند.

موحد عنوان کرد: یکی از مظاهر آشکار حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش، اعمال قوه مقننه است که از طریق مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این مجلس قانونگذاری با ترکیب نمایندگان مردم که با رای مستقیم مردم و بطور مخفی برگزیده می شوند تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد:در نظام جمهوری اسلامی ایران، قوه مقننه به این دلیل که یکی از مجاری مهم اعمال حاکمیت ملت و مرکز ثقل قانونگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری های اساسی کشور است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

موحد گفت: در حقیقت مجلس شورای اسلامی جلوگاه اراده ملی است وقتی بدرستی اراده ملی در تصمیمات و اقدامات مجلس تبلور پیدا کند آن وقت به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) "مجلس در راس امور است" و مظهر حاکمیت ملت و نماد اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

نماینده عالی دستگاه  قضائی در استان کرمان بیان کرد: لازمه شکل‌گیری مجلسی با این خصوصیات این است که زمینه مشارکت آحاد مردم برای برگزیدن نمایندگانی از میان نخبگان  واجد شرایط فراهم شود.

وی افزود: تحقق مجلسی کارآمد در گرو این است که تا عناصر تشکیل دهنده آن نمایندگان واقعی مردم، شجاع، امین، متقی و متعهد و پایبند به استقلال و اعتلای کشور حافظ حقوق ملت و تأمین‌کننده مصالح عمومی  و ولایتمدار و مدافع قانون اساسی حافظ مبانی جمهوری اسلامی ایران باشد.

 موحد خطاب به هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان، تاکید کرد: فلسفه نظارت بر انتخابات همانا پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و جلوگیری از تخلفات و خطاها های مجریان  انتخابات و صیانت از آرای مردم است.

وی با اشاره به اینکه  هرکجا تخلف، تقلب و خطای مجری محتمل باشد نظارت بر اجرا موضوعیت پیدا می کند، افزود: نظارت بر انتخابات امری مسلم، منطقی و ضروری می باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان در خصوص انتظارات ۱۱گانه مربوط به ناظرین انتخابات گفت: احترام به رعایت قوانین و مقررات انتخابات در حوزه نظارت، رعایت بی طرفی در نظارت و بررسی صلاحیت ها، بکارگیری افراد آموزش دیده و باتجربه بدون توجه به گرایش های سیاسی، تاکید بر حضور کافی و موثر ناظران در همه شعب رای گیری مورد تاکید است.

موحد در ادامه انتظارات ۱۱گانه مربوط به ناظرین انتخابات تصریح کرد: نظارت بر برگزاری به موقع، شفاف و کامل تخلفات انتخاباتی به مراجع مربوطه، همکاری صمیمانه با مجریان و پرهیز از دخالت غیرقانونی در اجرا، اطلاع رسانی به موقع از رد صلاحیت ها با حفظ حیثیت اجتماعی افراد، رسیدگی دقیق و به هنگام به شکایات با پرهیز از هرگونه تبعیض میان افراد و جریانهای مختلف انتخاباتی، دقت در حفظ اسرار داوطلبان  و نامزدها در تحقیقات محلی، انتقاد پذیر بودن و پاسخگویی در برابر مراجع قانونی و افکار عمومی و صیانت از آرای ملت و حساسیت درباره هرگونه تقلب و دست کاری و جلوگیری از آن بایستی مورد توجه ناظرین انتخابات قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند