Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@02:21:30 GMT

خودکشی یک سرباز پس از جنایت جنگی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۹۸۱

خودکشی یک سرباز پس از جنایت جنگی در افغانستان

یک سرباز ارتش استرالیا که سه سال پیش اعتراف کرده بود در جنایت جنگی افغانستان سهم داشته‌، دست به خودکشی زد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه‌ای بی‌سی، "کوین فراست" یکی از صدها نظامی پیشین نیروی دفاعی استرالیا است که به دلیل عذاب وجدان از جنایات جنگی خود دست به خودکشی زده‌ است.

براساس این گزارش، این سرباز ۴۵ ساله هفته گذشته در نزدیک خانه‌ خود در شهر باسلتون استرالیا ناپدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخر هفته خانواده وی تایید کرد که جسد این سرباز پیدا شده و او به صورت غم‌انگیزی در گذشته است.

حدود ۵۰۰ سرباز استرالیایی پس از سقوط گروه طالبان در سال ۲۰۰۱ در ولایت ارزگان مستقر شدند و از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۳ در آنجا باقی ماندند.

در این مدت چهل سرباز استرالیا در افغانستان کشته شدند و ۲۶۱ تن نیز جراحت‌های سنگینی برداشتند.

فراست سرباز ارتش استرالیا در سال ۲۰۱۶ به شبکه ملی استرالیا گفته بود که به پنهان کردن قتل یک زندانی افغان توسط هم‌رزمانش کمک کرده‌ است.

وی درباره وقوع این حادثه گفته بود: «به یاد نمی‌آورم که همکارم اول دست‌بند را از دست زندانی باز کرد یا این که بعد از شلیک به او آن را باز کرد. این تنها چیزی است که به یاد نمی‌آورم چون نگاه نمی‌کردم. »

سرباز استرالیایی توضیح داده بود که نمی‌خواسته نگاه کند و زمانی که صورتش را برگردانده، دیده آن فرد کشته شده است. به گفته فراست گلوله به پیشانی این زندانی اصابت کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد استرالیا ارتش استرالیا جنایت جنگی خودکشی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم