Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی در نشست خبری گفت: حکم بابک زنجانی صادر و اموال داخلی این فرد شناسایی شده است؛ البته تلاش‌هایی برای شناسایی اموال خارجی نیز انجام شده که اعدام نشدن این فرد نیز منوط به همین نکته است.

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود، درباره کنترل بازار ارز با توجه به کاهش قیمت آن اظهار کرد: درحال حاضر ثبات به بازار برگشته است و تلاش های گسترده ای انجام شده است تا این بازار کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بازداشت دلالان کمک شایانی به کنترل بازار کرد و اخیرا نیز تعدادی از دلالان بازداشت شدند با این‌حال ما معتقدیم نرخ فعلی نیز قیمت اصلی ارز نیست.

شانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ ۱

اسماعیلی: اکثر بازداشت‌شدگان اغتشاشات آبان آزاد شدند/ کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری تلفنی با مسدود شدن ۱۵ هزار سیمکارت

 

شانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ ۲

اسماعیلی: ماجرای کیک‌های آلوده یک توطئه بود/ برای برخی از امضاءکنندگان بیانیه موسوم به ۷۷ نفره قرار تامین صادر شد

سخنگوی قوه قضائیه درباره ارسال لایحه شورای حل اختلاف به دولت و تعیین تکلیف کارکنان این شوراها اذعان کرد: خدا را شاکریم که توفیق پیدا کردیم تا به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم؛ حدود ۲۰ روز قبل بود که در دیدار جمعی از نمایندگان با رئیس قوه قضاییه اعلام شد تا ۱۰ روز آینده این لایحه به مجلس ارسال می‌شود و این کار انجام شده است. پرسنل شورای حل اختلاف با حداقل دریافتی مانند ۴۰۰ هزار تومان در ماه حضوری فعال داشتند و باری را از دوش دستگاه قضائی برداشتند و ما در لایحه آوردیم که دولت و مجلس وضعیت استخدام کارکنان شوراها را مشخص کنند.

اسماعیلی در واکنش به سخنان معاون اول رئیس جمهور درباره ابهام در پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: واقعا نمی‌دانیم چرا برخی اصرار دارند این پرچم مدام برافراشته باشد. درحالی که حکم این فرد صادر شده و اموال داخلی این فرد شناسایی شده است و تلاش‌هایی برای شناسایی اموال خارجی نیز انجام شده است و اعدام نشدن این فرد نیز منوط به همین نکته است و اگر این فرد در شناسایی اموالش در خارج از کشور همکاری کند، تخفیف شامل حال وی می شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده گندم‌های مفقودی در استان گلستان اظهار کرد: بررسی‌ها حکایت از این داشت که حجم قابل توجهی از گندم‌ها مفقود شده است و حدود ۹ هزار تن گندم با آمارها تطابق نداشت، لذا با دقت این موضوع بررسی شد و اعضای شرکت موردنظر در شهرستان آق‌قلا تحت تعقیب قرار گرفتند و محرز شد که این افراد دست به اقدام سودجویانه زده بودند؛ در نهایت ابوالحسن فاضلی مدیرعامل شرکت آرد و آسیاب شهرستان آق‌‌قلا به  ۹ سال حبس و  آقای رادنیا به تحمل ۵ سال حبس محکوم شدند. همچنین برای همه متهمان ضبط درآمد ناشی از اقدامات سودجویانه صادر و ابلاغ شده است.

اسماعیلی درباره اقدامات قوه قضائیه برای حل معضل اطاله دادرسی گفت: یکی از شرمندگی‌های ما برابر مردم موضوع اطاله دادرسی است اما این موضوع قطعا راه حل دارد و بایستی راه حل را پیدا کنیم؛ کارگروه‌های متعددی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد و اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری می‌تواند در این زمینه کمک کند، راه دیگر استفاده حداکثری از شوراهای حل اختلاف است و استفاده از نهادهای شبه قضائی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد. این نکته را نیز بگویم که برای حل معضل اطاله دادرسی نیازمند کار جهادی هستیم.

وی گفت: یکی از  حوزه‌هایی که بیشترین اطاله را دارد دیوان عدالت اداری است. دیوان عدالت اداری در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۵ هزار پرونده وارده داشته که با کار جهادی ۶۰ هزار پرونده مختومه شده است. درحال حاضر مدت زمان رسیدگی از ۱۴۶ روز به ۱۱۲ روز کاهش پیدا کرده است. یکی از مشکلات ما آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌هاست و این مورد منجر به ورود پرونده‌های بسیاری به دیوان عدالت اداری شده است.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: بابک زنجانی سخنگوی قوه قضائیه شورای حل اختلاف گندم های مفقودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضائی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجی‌اش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضائیه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلاً منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تأیید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

کد خبر 6087215

دیگر خبرها

  • معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی/ پیروزی بداغی در کشتی جنجالی
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته