Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در شامگاه یکشنبه به موضوع دلایل عدم تولید چادر مشکی در داخل اختصاص داشت. در این گفت و گو مهمانان دعوت شده در استودیو و همچنین کسانی که تلفنی در بحث شرکت کرده بودند تاکید داشتند در بازار دو تاجر واردکننده اصلی و چند نفر خرده پا حضور دارندکه انحصار را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد برای کسب سود و اینکه بازار کامل تحت کنترل شان باشد اقدام به واردات گسترده و قیمت گذاری دلخواهانه می کنند و حتی یکی از این افراد واردکننده توانسته یکی از کارخانجات تولید کننده داخلی را در راستای قبضه بیشتر بازار خریداری کند. وضعیت بازار به گونه ای شده که به قول یکی از مهمانان در حال حاضر 90 درصد چادر مشکی کشور از چین، کره و ژاپن وارد می شود و کلاً دو نفر مافیای واردات چادر مشکی را در اختیار دارند و فراتر از هر نهادی آن را مدیریت و کنترل می کنند. 

با توضیحاتی که به طور خلاصه از برنامه داده شد آیا مخاطبان حق ندارند بلافاصله سوال کنند چرا با این افراد و علی الخصوص آن دو نفر برخورد نمی شود؟ آیا یک لحظه این تصور نباید برای مسئولان ایجاد شود مردمی که روز یکشنبه برنامه گفت و گوی خبری ویژه را مشاهده کردند بعد از اتمام برنامه دچار حیرت شده اند که چرا مسئولی به این قضیه ورود نمی کند؟ مگر باید چه اتفاقی دیگری رخ دهد و به منافع عموم مردم آسیب وارد شود تا مسئله پیگیری شود. 

در واقع اگر قرار است صرفاً در تلویزیون اعلام شود چند تاجر گردن کلفت واردات یک محصول را قبضه کرده اند، تولید داخلی را تعطیل کرده اند، موجب بیکاری عده زیادی شده اند و در ترویج پوششی که سیستم سیاسی آن را تجویز می کند(که بدرستی در برنامه چندین بار عنوان شد چادر به عنوان کالایی استراتژیک است) خلل ایجاد می کنند ولی در مقابل آن هیچ واکنشی از سوی نهاد و مسئولی رخ ندهد آیا نباید به مردم حق داد که به عملکرد مسئولان بدگمان شوند. آیا نباید انتظار داشت که اعتماد مردم خدشه دار وارد شود. به عبارتی دیگر شاید تا قبل از پخش این گفت و گوها بتوان این نظر را پذیرفت که مسئولان امر از این مسائل اطلاع و آگاهی نداشتند اما در حال حاضر که در تلویزیون درباره آن صحبت شده ضرورت دارد در این باره شفاف سازی شود. آیا واقعاً چنین مافیایی بر بازار چادر حاکم است؟ اگر چنین چیزی صحیح است پس در این میان نقش مسئولان وزارت صمت و حمایت از تولید داخلی چیست و چرا تا کنون به وظایف خود عمل نکرده اند؟ فارغ از مسئولان دولتی، آیا مدعی العموم نباید به موضوع ورود کند و در راستای احقاق حقوق عامه با چنین مافیایی برخورد کند؟

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!

یک حقوقدان و کارشناس امور بین الملل با اشاره به توئیت سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نوشت:آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشان‌شان دهید!

به گزارش ایسنا، رضا نصری، حقوقدان و کارشناس امور بین الملل با بازنشر توئیت سفیر رژیم صهیونیستی نوشت:

«سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد می‌گوید اسرائیل باید در نظر داشته باشد از این سازمان - که آن را یک سازمان فاسد می‌خواند - خارج شود! 

بله لطفا! 

آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشان‌شان دهید!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • قلک پورشه خالی شد
  • ستاره پرسپولیس ادعایش در تلویزیون را ثابت کند
  • استقلال به ستاره پرسپولیس: با مدرک حرفت را ثابت کن!
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند