Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:53:27 GMT

بیمارستانی که خود  سرپا نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۹۰۱۶

بیمارستانی که خود  سرپا نیست

آنطور که در تاریخچه این بیمارستان آمده ،  شروع فعالیت آن تحت پوشش سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی دستگاه های دیگر از دهه ۷۰ است.این مجموعه پس از شکل گیری، تعداد تخت های آن به ۵۰۰ تخت رسید و در مجموع حدود ۶۶۰ شغل ایجاد کرد.

با این وجود از  سال ۹۵  اوج مشکلات و چالش های درآمدی این بیمارستان  کلید خورد، زمانی که  از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  نرخ تعرفه های این بیمارستان  دولتی محاسبه و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بیمارستان که به صورت خودگردان فعالیت می کند دست و بال درآمدی در پی اعمال تعرفه دولتی درمانی بسته شد. کاهش درآمدها سبب شد تا هرماه چند تجمع اعتراضی  توسط حقوق بگیران آن از پزشکان تا کارکنان اداری در داخل بیمارستان و خارج از آن به ثبت برسد.

این درحالی بود که طبق بررسی ها این بیمارستان فوق تخصصی بوده و بیشتر بخش ها فوق تخصصی ، تخصصی و عمومی در محدوده کاری آن تعریف و راه اندازی شده است.

بخش های درمانی بیمارستان به شرح زیر در سایت اطلاع رسانی آن معرفی شده است.

بخش های بستری بیمارستان امام خمینی کرج شامل :
CCU - ICU جنرال - بخش نوزادان - اطفال - جراحی عمومی - انکولوژی - روانپزشکی - عفونی - داخلی - ICU OH - ENT - POST CCU - جراحی زنان - ارتوپدی - Post - cath - ارولوژی - جراحی مغز و اعصاب - جراحی قلب باز - پست پارتوم

بخش های ستاره دار:
تحت نظراورژانس - زایمان - اتاق عمل - لیبر - پست پارتوم - اتاق عمل اورژانس - دیالیز - مامایی - آنژیوگرافی

بخش های کلینیکی:

درمانگاه ارولوژی - درمانگاه ارتوپدی - درمانگاه اطفال - درمانگاه جراحی عمومی - درمانگاه زنان و زایمان - درمانگاه قلب - درمانگاه غدد - درمانگاه پوست - درمانگاه داخلی - داخلی ریه - درمانگاه انکولوژی - درمانگاه جراحی مغز و اعصاب - درمانگاه ENT - درمانگاه شنوا سنجی - درمانگاه روانپزشکی - داخلی غدد اطفال - درمانگاه جراحی ترمیمی - درمانگاه داخلی اعصاب - تغذیه - درمانگاه عفونی - درمانگاه چشم - درمانگاه اورژانس - روماتولوژی- دندانپزشکی - فک وصورت - فیزیوتراپی - طب فیزیکی - ژنتیک - بینایی سنجی - جراحی قفسه سینه - روانشناسی - داخلی کبد و گوارش

بخش های پاراکلینیک :

آزمایشگاه پاتولوژی - آزمایشگاه طبی - آندوسکوپی - اسپیرومتری - اکوکاردیوگرافی - رادیولوژی - الکترو میو گرافی - داروخانه - الکتروکاردیوگرافی - کولونوسکوپی - الکتروآنسفالوگرافی - سی تی اسکن - سونوگرافی

 توقف کاری بیمارستان

اوایل امسال برای مدتی بیمارستان امام خمینی کرج (ره) به خاطر مشکلات درآمدی و ناتوانی در ارائه خدمات به بیماران  فعالیت خود را متوقف کرد تا اینکه با دستور عزیزاله شهبازی استاندار البرز از مرداد ماه سال  فعالیت خود را از سرگرفت.

این توقف کاری و فعالیت دوباره با تصمیم گیری قطعی برای فروش بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج به بخش خصوصی همراه شد، تصمیمی که به عنوان راه حل مشکل و پایان دوره کاهش درآمدی از آن نام برده شد.

واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات 

سرانجام  پس از ماه ها انتظار و با برگزاری چندین مزایده فروش در نهایت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج مردادماه امسال  طی تشریفات قانونی  به بخش خصوصی واگذار شد.

 قیمت کارشناسی پایه برای فروش این بیمارستان ۲۵۸ میلیارد تومان تعیین شده بود که برنده مزایده ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم پیشنهاد خرید داد.

پاکت تنها خریدار این بیمارستان با حضور نماینده دادستان کرج ، ناظران و مسئولان دستگاه های سهامدار گشوده شد .

همچنین محمود رضا  شیرازی رییس سازمان همیاری شهرداری های البرز مرداد ماه امسال درنشست  واگذاری این بیمارستان گفت: کمیسیون مزایده نوبت هشتم فروش بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) تعیین شد و خریداران  پنج درصد ضمانت نامه شرکت در مزایده را از بانک ملت به مبلغ ۱۲ میلیارد ۹۳۴ میلیون ۳۳۷ هزارو ۵۰۰ تومان ارائه دادند.

همچنین مرداد اعلام شد که  کارکنان این بیمارستان ۱۱ ماه طلب حقوق و مزایای معوقه  دارند که پرداخت می شود.

به گفته شیرازی ، دولتی شدن تعرفه ها عامل ناکامی این بیمارستان در تامین درآمد مناسب و پرداخت حقوق پزشکان وکارکنان آن بوده است.

به گفته وی در ۲ سال گذشته  حدود ۵۵ تجمع اعتراضی در این بیمارستان  شکل گرفت که  موضوع با حضور  دکتر عزیزاله شهبازی استاندار البرز رسیدگی شد.

این مسوول ادامه داد:  تعدادی  از کارکنان با ۲ ماه حقوق بازنشست شدند که اکنون ۳۳۵ نفر پرسنل باقی مانده است.

شیرازی گفت : این بیمارستان بدهی  ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی شامل حدود ۲۵ میلیارد تومان بدهی سنوات گذشته و پرداختی بازنشستگان ،۱۴ و نیم میلیارد تومان مربوط به  پزشکان و مابقی مربوط به تجهیزات بسیار مدرن خریداری شده از کشور آلمان، دارد.

وی با قدردانی از حمایت استاندار البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : اکنون ملزومات مصرفی بیمارستان تامین شده و کادر درمانی در بخش های مختلف از جمله  قلب ، بیهوشی ، جراحی عمومی،  زنان و زایمان فعالیت دارند و بخش آنژیوگرافی فردا سه شنبه فعال می شود.

اکنون اورژانس این بیمارستان  نیز به صورت شبانه روزی خدمات لازم را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

شیرازی اظهار داشت :شرایطی فراهم شد که بیمارستان دوباره  راه اندازی شود و طی ۲ ماه گذشته بخش های مختلف بیمارستان فعال سازی شد و از هفته جاری تمام بخش های این بیمارستان خدمات رسانی به بیماران را از سرگرفتند.

این مسوول بیان داشت : در کنار فعال سازی بخش های مختلف بیمارستان  امام خمینی (ره) ، مکاتبه با طلبکاران بیمارستان دنبال شد ضمن آنکه مزایده بیمارستان و واگذاری آن به بخش خصوصی انجام می شود.

وی ادامه داد : خریداران خوبی برای بیمارستان امام خمینی (ره ) اعلام آمادگی کرده اند .

شیرازی  بیان داشت : فرصت ۱۰ روزه  به خریداران دادیم که تعهد مزایده است ضمن آنکه  یکی از مشکلات خریداران بانک ها بودند که قوانین دست و پا گیر بانک و  استعلام سوء پیشینه فرصت ۱۰ روزه را  می خواهد .

طلب ۹ میلیارد تومانی پیمانکار بیمارستان ۴۰ میلیارد تومانی شد

قاسم طاهری رییس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره ) نیز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد : پیمانکار بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) که تابستان امسال قرارداد وی به پایان رسیده به جای طلب ۹ میلیارد تومانی  اسناد ۴۰ میلیارد تومانی به دستگاه قضایی ارائه کرده و  مدعی دریافت حکم قضایی برای توقیف اموال بیمارستان است.

وی بیان داشت : اکنون فعالیت بخش دیالیز بیمارستان متوقف است و روی اموال و تجهیزات آن قفل زده اند. این اموال از بهترین تجهیزات روز دنیا بوده و می بایست بیماران از آنها بهره مند شوند. البته ما حکم توقیف اموال وی را مشاهده نکرده ایم و الان روی تجهیزات بیمارستان قفل زده اند .

رییس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گفت: قرار است از ۱۰ دی ماه امسال این بیمارستان به صورت رسمی راه اندازی شود البته منوط به این است که تعرفه‌ها از دولتی به خصوصی تبدیل شود.

طاهری گفت : دانشگاه علوم پزشکی و برخی از مسوولان استان با خریدار بخش خصوصی بیمارستان همکاری ندارند  و این امر سبب شده تا مشکلات بیمارستان برطرف نشود.

وی اظهار داشت:  سرمایه‌گذار جدید این بیمارستان را خرید اری کرده  و ۱۳ میلیارد تومان در وجه سازمان همیاری شهرداری های البرز پرداخت کرده است  و اکنون باید تعرفه ها آزاد شود.

وی ادامه داد : لزومی ندارد  تعرفه ها دولتی بماند چرا که سرمایه گذار بخشی از مبلغ توافق شده را پرداخت کرده است ، معاون امور عمرانی  استانداری البرز ،  دانشگاه علوم پزشکی و  برخی دیگر از دستگاه ها  برای خصوصی سازی تعرفه ها همراهی نمی کنند.

طاهری  گفت :  چگونه است که یک فرد پیمانکار ۹ میلیارد تومان مطالبه  را به ۴۰ میلیارد تومان تبدیل  می کند و  به قول خودش حکم توقیف اموال و تجهیزات می گیرد اما کارکنان بیمارستان ۲ سال حق و مزایا طلب دارند و از آنها حمایت نمی شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج کلاف سردرگم

رییس سازمان همیاری شهرداری های البرز نیز در اظهارات تازه به ایرنا گفت : بیمارستان امام خمینی (ره) کرج  کلاف سردر گم است ، بیش از سه سال  از آغاز مشکلات آن می گذرد، بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان  بدهی دارد.

شیرازی  ادامه داد : ۲۰۰ نفر از طلبکاران در قالب شرکت ها، پزشکان و کارکنان بیمارستان و بازنشستگان  ماهها قبل حکم اجرایی علیه اموال بیمارستان گرفته اند که ما با واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی جلوی این کار را گرفته ایم.

وی ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان چند سالی است که در اختیار بخش خصوصی و پیمانکار قراردارد و اواخر مرداد ماه امسال  قرارداد آن به پایان رسید، این پیمانکار  ۹ میلیارد تومان طلب داشته که  رفته شکایت کرده و کارشناس رسمی از دادگاه گرفته و مبلغ ۹ میلیارد تومان بدهی را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرده است .

شیرازی  گفت: ما اعتراض داده ایم و به طور قطع این رای می شکند، دلیل تعطیلی بخش دیالیز پایان قرارداد پیمانکار است .

خروج اموال بخش دیالیز بیمارستان کذب محض است

وی با اشاره به مطالب انتشار یافته در فضای مجازی در خصوص خروج بخشی از تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره ) توسط طلبکاران اظهار داشت : این گزارش ها کذب محض است و هیچ تجهیزاتی از این بخش از بیمارستان خارج نشده است .

شیرازی افزود: قبل از واگذاری  بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به خریدار بخش خصوصی ، این بیمارستان را هشت بار به مزایده  گذاشتیم.

یک سری تجهیزات مستهلک از بخش آزمایشگاه به طلبکار دادیم 

خریدار بخش خصوصی و رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرج می گوید: طلبکار بخش خصوصی یک سری دستگاه مستهلک بخش آزمایشگاه این بیمارستان را به جای طلب خود تحویل گرفت .

دکتر مهدی خسروی بیان داشت : این فرد، طلبکار بخش آزمایشگاه بیمارستان بود  که ما ۱۰۰ میلیون تومان به وی دادیم اما  باج خواهی می‌کرد که در نهایت دستگاه های کارکرده را به جای مطالبه خود برداشت .

وی ادامه داد : بلافاصله تجهیزات جدید جایگزین تجهیزات قدیمی آزمایشگاه کرده ایم .

تعرفه درمانی بیمارستان باید خصوصی شود

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با بیان اینکه از برخی مسوولان استان به خاطر همکاری نکردن در خصوصی سازی تعرفه های درمانی گلایه داریم ، گفت : در خواست عملیاتی شدن تعرفه خصوصی ۶ ماهه ارائه کرده ایم چرا که با پلاک دولتی نمی توان کار شخصی انجام داد.

خسروی افزود: ما اقدامات قانونی  را انجام داده‌ایم  اما  دانشگاه‌علوم پزشکی باید فرصت ۶ ماهه بدهد که ما بتوانیم کارها را پیش ببریم.

هیچ بخشی از بیمارستان توسط پیمانکار پلمب نشده است

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گفت : هیچ یک از بخش های این بیمارستان با حکم قضایی توسط پیمانکار طلبکار پلمب نشده و تنها الان بحث طلب ۹ میلیارد تومانی پیمانکار بخش دیالیز مطرح است که دعوای حقوقی در این بخش زمانبر است .

مراحل واگذاری بیمارستان باید در بستر قانون طی شود

علی درویش‌پور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری البرز می گوید: چند سالی است  که این بیمارستان به عنوان یکی از چالش های استان بوده است .

وی ادامه داد:  مشکلات این بیمارستان سه سال لاینحل بود  که در بستر قانونی واگذار شده است،  باید فرصتی داده شود که  با ۲ رویکرد یعنی به کسی که اهلیت دارد واگذار کنیم و اینکه بحث بهداشتی و درمانی تداوم داشته باشد.

درویش پور اظهار داشت: نباید وضعیت به گونه ای پیش برود که  بیمارستان  پس از فروش  تغییر کاربری داده شود و اینکه بر روی بدهی افراد مختلف ،موسسات و پرسنل طلبکار که از دغدغه ها است باید کار قانونی صورت گیرد.

معاون استاندار البرز گفت : در این وضعیت برخی  بحث های بی مورد صورت می گیرد و عده ای  پرونده را به حاشیه می برند.دانشگاه علوم پزشکی  البرز بر اساس تکلیف حاکمیتی و تخصصی بر موضوع نظارت می کند.

وی  بیان داشت: پیشنهاد این است که پرداختن به برخی موضوعات به حاشیه بردن است و این مباحث باید پس از واگذاری کامل انجام شود.

درویش پور با انتقاد از برخی اظهار نظرها در فضای مجازی گفت : درفضای مجازی گفته می شود که بیمارستان را به تاراج بردند در حالی که چهار سال پیش یک دستگاه برای آزمایشگاه این بیمارستان خریداری شده که پس از کارکرد چهارساله به عنوان یک وسیله فرسوده به طلبکار داده می شود و بلافاصله سیستم جدید جایگزین آن شد.

وی تاکید کرد : این بیمارستان واگذار شده و باید مسیر و فرایند قانونی آن  طی شود و این امر  یک‌روزه نیست.

معاون استاندار البرز در خصوص آزادسازی تعرفه درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گفت : این حق رییس بیمارستان است که هر گاه صلاح دانست به دنبال تغییر تعرفه از دولتی به خصوصی باشد.

دکتر سید حسن اینانلو  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در این خصوص اعلام کرد که می بایست تعرفه های بیمارستان امام خمینی کرج خصوصی و غیر دولتی باشد اما منوط به اینکه اسنادی را که نشان دهنده واگذاری زمین بیمارستان به بخش خصوصی باشد، مسوولان بیمارستان ارائه کنند.

وی ادامه داد: در این صورت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز مدارک لازم را در سایت وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشکی بازگذاری می کند و در صورت ابلاغ تعرفه‌های این بیمارستان از دولتی به خصوصی تغییر می‌یابد.

این مسوول تاکید کرد که اما تا زمانی که مدارک لازم در این خصوص ارائه نشود تغییر تعرفه های بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج از دولتی به خصوصی غیر قانونی خواهد بود.

شرایط واگذاری بیمارستان امام (ره) کرج مبهم است/ کاهش سطح خدمات

عضو شورای  اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مسائله واگذاری بیمارستان امام (ره) مبهم است، گفت: متاسفانه سطح خدمات ارائه شده در این بیمارستان کاهش یافته است.

عباس زارع به وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته با انجام معامله‌ای سنگین این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج یکی از سهامداران اصلی سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز است و این بیمارستان در اختیار این سازمان قرار داشته است، گفت: گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که متاسفانه سطح ارائه خدمات در این بیمارستان کاهش پیدا کرده است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه برخی تجهیزات این بیمارستان که پیش از واگذاری اعلام کردند بیش از ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارد و تا کنون استفاده نشده در حال انتقال از این بیمارستان است، گفت: از مسئولان و متولیان امر می خواهیم برای شفاف سازی هرچه بیشتر قرارداد فروش این بیمارستان به شورای شهر کرج و مردم ارائه شود.

زارع تاکید کرد: شایسته است استانداری البرز به نحوی سازمان همیاری شهرداری های را مدیریت کند که برخی عملکردها باعث نگرانی مردم نشود.

درعین حال شیرازی رییس سازمان همیاری شهرداری های استان البرز در پاسخ به برخی اظهار عباس زارع گفت : قبل از واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره ) به بخش خصوصی  هشت بار این بیمارستان به مزایده فروش گذاشته شد که شورا و شهرداری کرج می توانستند در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: البته وظیفه اصلی شهرداری خدمات شهری است و باید به وظایف اصلی خود بپردازد.

سخن آخر 

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای ۱۷ بیمارستان دولتی و خصوصی است که بنا به گفته مسوولان این استان به لحاظ زیر ساخت های بهداشتی و درمانی نیازمند توجه ویژه است .

از سوی دیگر با توجه به اینکه کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج حدود ۲ سالی است که حقوق و مزایای کامل خود را دریافت نکرده و به علل مشکلات مدیریتی  و تعرفه ای به لحاظ درآمدی دچار چالش های فراوانی شده ، انتظار می رود مسوولان اجرایی استان البرز هر چه سریع تر فرایند واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی و آزاد سازی تعرفه ها برای درآمد زایی آن تسریع ببخشند تا این بیمارستان از سردرگمی خارج شود.

همچنین ارتقای سطح خدمات بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) که در هسته مرکزی کلانشهر کرج واقع شده از انتظارات مردم استان البرز است .

برچسب‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز بیمارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز بیمارستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان