Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از درخواست تشکل‌های دانشگاهی مرتبط با سازمان جوانان هلال احمر رئیس این سازمان از مسئولان استانی خواست تا در زمان ورود مسئولان و مقامات به یک شهر از کودکان عضو کانون‌های غنچه‌های هلال احمر برای خوش‌آمدگویی استفاده نشود.

گروه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، همواره در زمان حضور مسئولان ارشد به یک استان و شهر شاهد انجام یک اقدام تشریفاتی هستیم که در این راستا کودکانی در بدو ورود مقامات و مسئولان، مقابل آنها می‌ایستند و ضمن اینکه شعر با متنی را قرائت می‌کنند، به مقام مسئول به نوعی با اهدای گل خوش آمد می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در نگاه اول این مسئله مشکلی نداشته باشد ولی برخی از فعالان دانشجویی و تشکل‌های دانشگاهی معتقدند این اقدام نشان‌دهنده یک حرکت اشرافی است و در گام دوم انقلاب نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.

برخی از این کودکان معمولا از کانون غنچه‌های هلال احمر انتخاب می‌شوند و همین هم موجب شد تا جمعی از تشکل‌ها و کانوهای دانشجویی مرتبط با سازمان جوانان سازمان هلال احمر این اقدام را به نوعی استفاده ابزاری از کودکان دانسته و از رئیس این سازمان بخواهند تا تدبیری اندیشیده شود تا چنین اقدامی از این پس صورت نگیرد.

 

درخواست تشکل‌های دانشجویی موجب شد تا رضا بامداد اصل رئیس سازمان جوانان هلال احمر که اتفاقا از جوانان فعال دانشجویی هم است با ارسال نامه‌ای به مدیران استانی هلال احمر از آنها بخواهد چنین اقدامی انجام نشود.

 

اقدام رئیس جوان سازمان جوانان هلال احمر مورد توجه فعالان دانشجویی مرتبط با این حوزه قرار گرفت و در پایم‌هایی ضمن تقدیر از بامداد اصل خواهان ادامه چنین اقداماتی از سوی مسئولان دیگر شدند.

بامداد اصل که در ابتدای نامه‌اش به مسئولان استانی نوشته این یک دستورالعمل نیست و یک خواهش برادرانه است، در این باره به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه در طول سال‌های اخیر در سازمان جوانان هلال احمر شاهد یک نوع رفتار تشریفاتی بودیم به این صورت که در  زمان حضور مسئولان و مقام‌های ارشد به یک استان و شهر کودکانی را از کانون‌های غنچه‌های هلال احمر به فرودگاه یا محل استقبال می‌بردند تا این کودکان در یک اقدام تشریفانی به مسولان خوش آمد بگویند!

 

وی ادامه داد: گاهی کودکان مجبور بودند حدود دو تا سه ساعت در سرما و گرما منتظر بمانند تا در حد چند دقیقه به یک وزیر، استاندار، فرماندار و ...خوش آمد بگویند که متاسفانه این یک رفتار نادرست و ابزاری بود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: استفاده ابزاری از کودکان خلاف اهداف سازمان هلال احمر و همچنین خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و بازخورد خوبی هم در خانواده‌ها درباره چنین رفتاری وجود نداشت، در همین راستا ما به مدیران استانی سازمان نامه زدیم و به آنها گفتیم که چنین اقدامی متوقف شود.

بامداد اصل یادآور شد: ان‌شاءالله با توجه به مکاتباتی که انجام شده دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا اعضای کانون‌های غنچه‌های هلال احمر در چنین برنامه‌هایی شرکت نکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان هلال احمر جوانان استفاده ابزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: به همت هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان شهرکرد و با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان شهرکرد دوره امداد و کمک‌های اولیه ویژه بانوان برگزار شد
سلیمی افزود: دوره امداد و کمک‌های اولیه با تدریس مسلم حیدری و با حضور ۱۵ شرکت کننده در سازمان هلال احمر برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره نحوه برخورد مناسب با حادثه و مصدوم، ارزیابی صحنه حادثه، معاینه و ارزیابی مصدوم، اقدامات درمانی و انتقال مصدوم به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی