بهترین نقشآفرینیهای ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۹۵۴۵
سالی که گذشت شاهد نمایش شماری از فیلمهای مطرح بود که بازیگران کهنهکار و تازهکار در آنها خوش درخشیدند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، کهنهکارهای هالیوود در فیلمهای ۲۰۱۹ جلوههای دیگری از استعدادهایشان را بروز داند و در عین حال تازهکارها نیز در بازیهایی که ارایه کردند، خوش درخشیدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هرچند نام بردن از همه این هنرنماییها ممکن نیست، اما فهرست زیر نشان دهنده بهترین بازیگران سال از نظر منتقدان هالیوود ریپورتر شامل جون فروش، شری لیندن، تاد مککارتی و دیوید رونی است.
آنتونیو باندراس در «درد و افتخار»
باندراس که اینجا نقش شخصیت جایگزین پدرو آلمودوار را ایفا میکند، به طور نابودکنندهای خوب است و در تک تک صحنههای ظریفی که شخصیتش سعی دارد راهش را در میان برخورد مزمن درد فیزیکی، رکود هنری، اعتیاد به دارو و مواد و افول رمانتیک پیدا کند، دوستی این دو نفر آشکار است. این احساسیترین نقشآفرینی مسیر حرفهای طولانی باندراس است.
تیموتی شالامه در «زنان کوچک»
نقشآفرینیهای عمیق شالامه طی ۲ سال اخیر او را در جایگاهی نادر قرار میدهند: حرکت ظریف او بین پیچیدگی احساسی، غیرقابل پیشبینی بودن و ظرافت فیزیکی آدم را یاد مونتگمری کلیفت چهره بزرگ سینما میاندازد.
آدام درایور و اسکارلت جوهانسون در «داستان ازدواج»
به عنوان زوج مرکز این شاهکار نوآ باومباخ، این دو ستاره عمیقترین، زندهترین و دقیقترین نقشآفرینیهای مسیر حرفهای کاری خود را به نمایش گذاشتند. خیلی نقشآفرینیها قلب آدم را میشکنند، اینها هم همین کار را میکنند و بعد آن را سر هم میکنند.
جنیفر لوپز در «شیادان»
بازی لوپز را باید کلاس درسی در جذبه ستاره سینما بودن و چیزی فراتر از آن خواند. لوپز به این شخصیت که وحشی و خودخواه است گرمایی دلانگیز میدهد. این نقشآفرینی به ما نشان میدهد که احساسات صادقانه میتوانند در کنار غریزههای بدون صداقت وجود داشته باشند و افراد چنان پیچیده هستند که همیشه با منطق جور در نمیآید.
جورج مککی در «۱۹۱۷»
داستانسرایی بصری بخشی حیاتی برای این درام جنگ جهانی اول هیجانانگیز است اما اثر احساسی آن از طریق نقشآفرینی اغلب بیکلام مککی منتقل میشود. شخصیت او بارها با مرگ مواجه میشود و بعضی مواقع فقط از روی شانس از آن اجتناب میکند.
ادی مورفی در «دولومایت نام من است»
تعجبی ندارد که مورفی مهارت کمدی لازم برای ایفای نقش این شخصیت کارآفرین غیرقابل توقف را دارد. اما نقشآفرینی او در عین حال دروننگر هم هست، حتی بیشتر از خود فیلم، و وزن کامل خود را پشت خندهها میگذارد.
لوپیتا نیونگو در «ما»
شاید خیرهکنندهترین عنصر نگرانکننده این فیلم ترسناک جوردن پیل نقشآفرینی دوگانه نیونگو به عنوان هم زن و همسری آرام و مادری که سخت کار کرده تا درد دوران کودکی خود را کنار بگذارد، باشد. دوقلوی انتقامجوی همین زن از سایهها بیرون میآید تا چیزی که به او تعلق دارد را بگیرد.
جو پشی در «ایرلندی»
همانطور که یکی از شخصیتها در فیلم مارتین اسکورسیزی میگوید، «اگر فقط به طرف نگاه کنی نمیفهمی اما تمام جادهها به راسل ختم میشوند». پشی نقش شخصیت راسل را با کنترل خیرهکننده ایفا کرده و این بهترین بازگشت سینمایی از بازنشستگی در دوران معاصر است.
خواکین فینیکس در «جوکر»
فینیکس که یک سنگینی غیرمنتظره و همچنین فرم فیزیکی خارقالعادهای به دشمن خندان بتمن بخشیده، حرکت دردناک جوکر از یک فرد بیاثر جدامانده تا دیوانهای با پیروان بسیار را به زیبایی به تصویر میکشد.
برد پیت در «روزی روزگاری در هالیوود»
از همان ثانیه اولی که پیت در این فیلم ظاهر میشود مخاطب را حامی خود میکند و تا آخر فیلم نقش این شخصیت تنهای با اعتماد به نفس بالا و به شدت جذاب را به شیوهای ایفا میکند که نمایانگر قدرت ستارهای با ولتاژ بسیار بالاست. هیچ کس امسال لذت لحظه به لحظه بهتری را روی پردههای سینما به تصویر نکشید.
دیگر بازیگرانی که این منتقدان از آنها نام بردهاند شامل آوکوافینا در «وداع»، پییر دولادونشا و ونسان لاکوست در «فرشته متاسف»، کارول دوآرته و جولیا استاکلر در «زندگی نامریی»، کریس گالوست و لولو اسپنسر در «به من آزادی بده»، نورا حمزوی در «غیرداستانی»، تام مرسیه در «مترادفها»، نائومی مرلانت و آدل هائنل در «پرتره بانو در آتش»، مری کی پلیس در «دایان»، تیلور راسل در «امواج»، آفری وودارد در «کلمنسی» بودهاند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: فیلم های هالیوود سینما و تئاتر بازیگران هالیوود
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقش آفرینی دانشبنیان نرم و هویتساز در صنایع سخت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانشبنیانها از سبد ایجاد کسبوکارها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسبوکار جزو بالاترین سهم محسوب میشود.
پیشرفتهای شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همانطور که علوم و فناوریهای سخت به شکلگیری و توسعهی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانهای منتهی میشوند، علوم و فناوریهای نرم نیز صنایع نرم را شکل میبخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطهی با محیط پیرامون کمک میکنند.
ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک میکند و این دو موضوع را میتوان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.
اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی
در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم در گفتوگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوریهای نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاههایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوریهای نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.
وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیانها قرار میگیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.
حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکتهای دانشبنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئلهای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریعترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکتهای خلاق و دانش بنیان است.
دانش بنیانها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند
از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیتهای دانش بنیانها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیانها با شیوههای مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوریهای نرم شده اند.
وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکتهای خلاق واحدهایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکتهای دانش بنیان با ایجاد فناوریهای پیچیده و تکنولوژیهای بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.
آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیانها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.
انتهای پیام/