Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با تأکید بر اینکه امروزه می‌طلبد حساسیت بیشتری نسبت به رعایت حجاب و عفاف بین قشر جوان جامعه ایجاد شود، گفت: برای ترویج و توسعه حجاب و عفاف راهکارهای اثربخش توسط ارگان‌های دولتی و غیردولتی اندیشیده شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در دیدار با مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان کردستان که در راستای اجرای طرح «ندای فطرت» امروز، 26 آذرماه در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در راستای هم‌افزایی و کاهش موازی‌کاری بین دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروزه می‌طلبد حساسیت بیشتری نسبت به رعایت حجاب و عفاف بین قشر جوان جامعه ایجاد شود و برای ترویج و توسعه آن راهکارهای اثربخش توسط ارگان‌های دولتی و غیردولتی اندیشیده شود.
قدسی بابیان اینکه دوری از موازی کاری، این جلسات را هدفمند می‌کند، عنوان کرد: رایزنی از طریق دستگاه‌های مربوطه و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل آنان بار تشویقی و ترغیبی این طرح را افزایش می‌دهد.
وی بابیان اینکه جوانان درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند، ذکر کرد: اگر اندیشه‌ورزان، صاحب‌نظران و دلسوزان این حوزه برای جوانان برنامه‌ریزی نکنند قطعاً دیگران برای آنان برنامه‌ریزی می‌کنند که در آن صورت تبعات و عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، بیان کرد: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذی‌ربط این فرهنگ باید اشاعه یابد.
وی ایجاد احساس مسئولیت میان دستگاه‌های متولی این امر تا پایین‌ترین رده ساختاری را مهم عنوان کرد و گفت: بحث حجاب و عفاف امری گسترده است و نمی‌توان آن را در یک قشر و یک نوع پوشش، محدود کرد لذا هدف ما در قالب طرح ندای فطرت، وسیع‌تر است که بتوانیم با نهادینه کردن ارزش‌ها و افزایش معرفت افراد جامعه آسیبی از آسیب‌ها را کاهش دهیم.
قدسی با اشاره به اینکه واژه عفاف و عفت امری فطری و برگرفته از تدین ذاتی و فطری است، بیان کرد: نمی‌توان این امر را در قالب بخشنامه و دستورالعمل به افراد تحمیل کرد.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی برشمرد و اعلام کرد: این طرح‌ها فقط مختص به ایران نیست و بسیاری از کشورها بانام‌های مختلف در قالبی متفاوت آن را پیاده می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، بابیان اینکه اهم فعالیت‌های دستگاه‌های متولی در استان اجتماع‌محور است، افزود: می‌طلبد در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند.
در ادامه بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: امروزه دشمنان دین، بسیاری از ارزش‌های دینی و انسانی را مورد هجمه قرار داده و ترویج پدیده‌هایی مانند مُد و مُدگرایی را در دستور کار قرار داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طرح «ندای فطرت» امسال بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح حجاب جامعه موردتوجه بسیج جامعه زنان قرارگرفته است، افزود: این طرح از اول سال در سطح اقشار جامعه به اجرا درآمده و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج برای اجرای مؤثر این طرح دوره‌های لازم را دیده و توجیه شده‌اند و همچنین وظایف ارگان‌ها نیز به‌صورت ماهانه مشخص‌شده است.
سرکانی با اعلام اینکه نگاه مردم کردستان در بحث حجاب یک نگاه مثبت است که باید همواره موردتوجه قرار گیرد، یادآور شد: ۲۶ دستگاه متولی طرح «ندای فطرت» با توجه به شرح وظایف خود در استان کردستان فعالیت دارند، اما متأسفانه بعضی از دستگاه‌های دولتی در این امر کوتاهی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی طرح ندای فطرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف

دریافت 45 MB

تصویربردار: مهدیه غفوریان

کد خبر 6094733

دیگر خبرها

  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند