Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فلاح‌نژاد صبح چهارشنبه در نشست با آتش‌نشانان استان که در سالن جلسات باشگاه میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه این جلسه برای نخستین بار در سطح استان برگزار شود، گفت: هدف از برگزاری این نشست آشنایی و هم‌افزایی بیشتر مدیران ادارات و سازمان‌های آتش نشانی بوده است.

وی گفت: باید مقابله با بحران را جدی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به برخی از امکانات نیاز داشته باشیم که قیمت‌ بالایی دارد از همین رو پیشنهاد می‌شود هر شهر به یکی از این‌ امکانات گران قیمت تجهیز شود تا در صورت نیاز، آن وسیله به استفاده برسد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز با اشاره به اینکه دستورالعمل جدید رئیس ستاد مدیریت بحران شهر برای شهرداران هر منطقه  مجددا ابلاغ شده است، افزود: طی این دستورالعمل شهردار به عنوان رئیس ستاد بحران شهر از استاندار حکم گرفته است.

فلاح نژاد ادامه داد: در این راستا می‌توانیم به نصب شیر هیدرانت در پمپ بنزین‌های شهر اشاره کرد که نیازمند همراهی و همکاری اداراتی همچون شرکت نفت، آبفای شهری وشهرداری‌ها است.

وی در ادامه افزود: همچنین در نظر داریم طرح «معین سازی» را در مقیاس استانی برای آتش نشانان اجرایی کنیم تا در صورت بروز حادثه طییعی و مشکل بتوانیم به درستی و دقیق تر به افراد آسیب دیده خدمات رسانی کنیم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه ارتباط با شهرک‌های صنعتی باید دوسویه باشد، گفت: در این رابطه باید نشستی با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز برگزار شود تا مداخلات آتش‌نشانان در واحدهای صنعتی تخصصی‌تر و کیفی‌تر شود.

فلاح‌نژاد در بخش دیگری با اشاره به اینکه دهیاری‌ها می‌توانند برخی از درآمد خود را صرف تجهیزات ایمنی روستا کنند، اضافه کرد: همه نهادها می‌توانند با آموزش‌های صحیح به سهم خود به مدیریت و کنترل حوادث احتمالی کمک‌کنند.

وی به اجرای سناریوی  مانور نشت گاز پس از وقوع زلزله در شهر مشکین دشت اشاره کرد و گفت: همه شهرداری‌ها یک سناریو تا آخرسال اجرا کنند؛ دبیرخانه این نشست یک سناریو واحد تهیه و ‌ تنظیم‌ کند تا این طرح در قالب مانور و در سطح استان اجرایی شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز به راه اندازی دبیرخانه دائمی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات ورزشی میان آتش نشانان اشاره کرد و افزود: آموزش و ورزش به خودی خود موجب ایجاد انگیزه و سلامت در افراد می‌شود، برگزاری مسابقه این شرایط را کیفی‌تر می‌کند؛ از همین رو موافق پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی میان آتش‌نشانان هستیم و شرایط را نیز فراهم خواهیم ساخت.

کد خبر 4801066

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نفت مهر کرج استان البرز دهیاریها بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس ایلام بارش برف گرگان قزوین شهرکرد مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه یاسوج بارش باران هفته پژوهش بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مطالعات ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب شهرستان در دستور کار قرار گرفته و منابع طبیعی باید با کمک آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و مشارکت بخش صنعتی، این طرح‌ها را با هدف کنترل سیل اجرا کند.
منصور شیشه فروش عملکرد مدیریت بحران این شهرستان‌ها را در کنترل سیلاب هفته گذشته مطلوب دانست و افزود: آب منطقه‌ای شهرستان باید در خصوص ایمن سازی، اصلاح و ایجاد شیب مناسب کانال مهیار اقدام کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود