Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۲۸ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حسن مروتی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: ۴ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۶ رشته کارشناسی و ۱۲ رشته کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی این دانشگاه عنوان کرد: ایجاد سر در این واحد دانشگاهی با صرف اعتبار ۴۱۰ میلیون تومانی در بازه زمانی معقولی احداث شد.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی بیان کرد: از سویی با توجه به ایجاد خوابگاه دانشجویی و به منظور جمع‌آوری و بازچرخانی آب‌های سطحی و فاضلاب‌ها، تصفیه‌خانه‌ای با صرف اعتبار ۶۸۰ میلیون تومانی احداث شده است.

مروتی خاطرنشان کرد: از این طریق پس از تصفیه این آب‌ها، از آن‌ها برای آبیاری فضاهای سبز دانشگاه به نحو بهینه‌ای استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌های عمرانی دیگری مانند مسجد، کتابخانه و زمین چمن مصنوعی در دانشگاه در دست احداث است.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی افزود: پروژه‌های کتابخانه و مسجد دانشگاه به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و ۷۰ درصدی در دست احداث هستند.

مروتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی پروژه زمین چمن مصنوعی دانشگاه گفت: با تکمیل این پروژه، زیرساخت‌های ورزشی دانشگاه افزایش یافته و خدمات ورزشی بیشتری برای استفاده دانشجویان فراهم می‌شود.

وی در ادامه به تحصیل ۴ هزار و ۳۰۰ دانشجو در این مرکز دانشگاهی اشاره و تاکید کرد: این دانشگاه با مساحت ۳۰ هکتار، ۳۴ هزار مترمربع فضای احداثی دارد.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی افزود: هم‌اکنون دانشجویان این دانشگاه در ۱۶ رشته کارشناسی و ۱۲ رشته کارشناسی ارشد طر حال تحصیل هستند.

مروتی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا سال ۱۴۰۴ تعداد رشته‌های این واحد دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب به ۲۹ و ۱۷ رشته افزایش یافته و سه رشته دکتری نیز در آن تدریس شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی شهرداری بروجرد خدماتی به این دانشگاه ارائه نمی‌کند که عوارض ۱۱.۵ میلیارد تومانی را برای آن وضع کرده است.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی با اشاره به پرداخت سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اتوبوس‌های شهرداری برای جابجایی دانشجویان، گفت: از سووی برای دفن پسماندهایی که خود آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم، باید به این نهاد هزینه بپردازیم.

مروتی تاکید کرد: اینها همه در حالی که شهرداری بروجرد خدماتی را به دانشگاه آیت‌الله بروجردی ارائه نکرده و در مقابل هزینه‌های گزافی را بابت عوارض طلب می‌کند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه رشته تحصیلی آیت الله بروجردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

یک اصفهان شناس گفت: علامه درچه‌ای به شدت به روضه‌خوانی اعتقاد داشت و در این راستا ارادت و اعتقاد وی به ولایت اهل بیت در پرتو عظمت توحید بوده است؛ سال‌ها در منزل آیت الله درچه‌ای در ماه محرم روضه‌خوانی برقرار بوده و باید گفت که آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی محزونیه استاد حوزه و دانشگاه در دومین نشست بررسی ابعاد کلامی و اعتقادی آیت الله سید محمدباقر درچه‌ای با اشاره به سه منش در مقام شناخت و وصف ولایت اهل بیت اظهار کرد: توصیه اهل بیت به طریق اعتدال است به این نحو که از غلو پرهیز شود و از طرف دیگر هم کسی در این زمینه عقب نماند و مرحوم آیت الله سید محمدباقر درچه‌ای در دعوت به ولایت، منشی اعتدالی داشتند.

وی درباره شئون غلو افزود: یکی از مراتب غلو آن است که اهل بیت را جای خدا بنشانیم، مرتبه دیگر آنکه تدبیر و اداره جهان به جای خدا، به اهل بیت سپرده شود البته تعاریف غلو در مکاتب کلامی شیعه متفاوت است که ریشه آن به مبانی هستی شناسی و انسان شناسی می‌رسد. اگر فضائل اهل بیت را به دانه‌های یک تسبیح تشبیه کنیم، نخ اتصال آن باور به مجرای فیض بودن اهل بیت است که فهم این مطلب ما را از گرفتار شدن به غلو و تقصیر باز می‌دارد.

سخنران دیگر این مراسم محمدحسین ریاحی استاد تاریخ و اصفهان‌شناس بود که در وصف عظمت آیت‌الله درچه‌ای اظهار کرد: آیت‌الله درچه‌ای منشأ تحول بزرگی شد و شاگردان فراوانی از وی کسب فیض کردند؛ شخصیت‌هایی مانند شهید مدرس، آقا ضیا عراقی، سید جمال گلپایگانی، سید عبدالحسین طیب، میرزا علی آقا شیرازی، عالم نجف آبادی، محمدعلی مبارکه، شیخ محمود انصاری، حاج آقا رحیم ارباب، سید محمدرضا خراسانی، استاد همایی و بسیاری از فضلای دیگر از محضر ایشان بهره‌ها بردند و تحت تأثیر مسلک عملی استاد خود هم بوده‌اند، ذکر دو شاگرد او یعنی آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و آیت الله سید حسین بروجردی کافی است تا ما به جایگاه وی پی ببریم.

وی در ادامه افزود: مرحوم همایی ذکر می‌کند که سیل وجوهات به سمت او می‌آمد اما آقای درچه‌ای هیچ چشم‌داشتی به آن‌ها و هیچ تعلقی به دنیا نداشت؛ بسیار اهل مراقبه و رعایت و تقوا بود و شخصیت این عالم، جامعیت بالایی داشته است.

این اصفهان شناس بیان کرد: علامه درچه‌ای به شدت به روضه خوانی اعتقاد داشت و در این راستا ارادت و اعتقاد وی به ولایت اهل بیت در پرتو عظمت توحید بوده است؛ سال‌ها در منزل آیت الله درچه‌ای در ماه محرم روضه خوانی برقرار بوده و باید گفت که آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بوده است.

سخنران پایانی این نشست تخصصی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی امام جمعه شهر درچه بود که اشاره به حساسیت آیت‌الله درچه‌ای نسبت به روضه‌خوانیِ صحیح اظهار کرد: سال‌ها قبل کتابی با عنوان تخت فولاد، بدون ذکر نویسنده، که سراسر جعل و نسبت‌های ناروا به آیت‌الله درچه‌ای است منتشر شد. در دوران جوانی آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند این کتاب کار علی دشتی است و از من خواستند که در جواب این نوشتار، مقاله‌ای بنویسم و بر این اساس با استناد به بزرگ‌ترهای فامیل، تحقیقاتم را کامل کردم و مقاله‌ای نوشتم.

وی در ادامه با اشاره به وامداری آیت‌الله بروجردی به آیت الله درچه‌ای افزود: آیت‌الله بروجردی در جوانی در زمینه وضو گرفتن وسواس داشت و آقای درچه‌ای به او می‌گوید که پیش چشمش وضویی بگیرد، او هم بدون وسواس وضو می‌گیرد سپس دستور می‌دهد که با همین وضو نماز بخواند و آیت الله بروجردی بیان می‌کند با این قوت قلب، وسواس از سر من افتاد؛ آیت‌الله بروجردی می‌گفت هنگامی که از اصفهان به نجف رفتم، مجتهد شده بودم و درس آخوند خراسانی در نجف هم مبانی من را که نزد آیت‌الله درچه‌ای فراگرفته بودم را تغییر نداد.

امام جمعه درچه با اشاره به همت آیت‌الله درچه‌ای توضیح داد: وی در زمان مرجعیت روزانه ٧ ساعت مطالعه می‌کرد و دلیل این همه مطالعه پاسخ می‌داد که از من درخواست فتوا می‌شود، اگر روز قیامت به من بگویند فتوایی که دادی غلط است و چرا چنین کردی، من در پاسخ خواهم گفت خدایا من آن میزان که در توانم بود، تحقیق کردم و بیش از این دیگر نمی‌توانستم.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: آقای درچه‌ای اگر می‌دید کسی بالای منبر مطلب خلافی می‌گوید همانجا به او تذکر می‌داد چرا که معتقد بود چون آن شخص انحراف را در جمع در دل مردم انداخته باید در همان میان مردم، اشتباهش بیان شود تا آن انحراف در ذهن مردم نماند و همین مطلب موجب می‌شد که بیماردلان با او دشمنی کنند.

وی گفت: شهید مدرس با حضورش در پای درس آیت‌الله درچه‌ای، توانسته بود چندین جلد کتاب تقریرات بنویسد که هنوز چاپ نشده و ما نیز تا به امروز با بخشی از دست‌نوشته‌های آیت‌الله درچه‌ای توانسته‌ایم ٢۶ جلد کتاب با عنوان میزان الفقاهه چاپ کنیم این در حالی است که مجلدات فقهی و اصولی آیت‌الله درچه‌ای بسیار بیشتر از این‌ها است و هنوز چاپ نشده است.

امام جمعه درچه در پایان سخنانش درباره طرز وفات آیت‌الله درچه‌ای بیان کرد: برادر مرحوم من آقای سید تقی درچه‌ای در کتاب ستاره‌ای از شرق، ١۶ دلیل نوشته‌اند که علامه درچه‌ای را شهید کردند همچنین حاج آقای صهری از علمای اصفهان بالای منبر فریاد می‌زدند که والله والله ایشان را شهید کردند.

کد خبر 748061

دیگر خبرها

  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی