Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیخانی روز چهارشنبه در این آیین افتتاح که با حضور مسئولان شهری و منطقه ۱۸ برگزار شد اظهارداشت: این طرح با همکاری قرارگاه خاتم، گروه شهید رجایی و پیمانکار این طرح در جنوب غرب تهران از سال ۹۶ آغاز شده و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی و فنی شهرداری و مناطق ۲۲ گانه تهران برای سالجاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است گفت: از این میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد در بخش معاونت عمرانی شهرداری و مابقی برای بخش های عمرانی مناطق در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در صدد هستیم تا با این اعتبار پروژه کوچک و بزرگ را احداث کنیم خاطرنشان کرد: امسال ۳۰ پروژه عمرانی در منطقه ۱۸، ۴۸ طرح در منطقه ۲۱ و فاز یک بزرگراه رستگار را به بهره برداری برسانیم.

۵۹۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران فعال هستند

وی ادامه داد: هم اینک ۵۹۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح تهران فعالیت دارند که بخشی فرسوده(عمری حدود ۸ سال و بیشتر) بوده که این موضوع در آلایندگی هوای تهران تاثیر گذار است.

علیخانی افزود: طبق برنامه توسعه شهر تهران می بایست تا به امروز ۹ هزار اتوبوس و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۱۱ هزار اتوبوس در سطح شهر تهران فعالیت می کردند.

به گفته وی یکی از مهم ترین اقدامات ما در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، پیگیری در خصوص بودجه دولت به این شهر بوده که این موضوع در جلسه‌ای هفته گذشته هیات دولت با حضور شهرداری و رییس شورای اسلامی شهر تهران محقق شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمرانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه علاوه بر تخصیص اعتبار و نوسازی اتوبوس های فرسوده، ۶ هزار میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس جدید به شهرداری های کشور اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۳ هزار اتوبوس جدید خریداری خواهد شد گفت: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه(معادل ۵۰ درصد خرید اتوبوس جدید) برای تهران در نظر گرفته شده است.

کمبود ۲ هزار واگن جدید مترو

علیخانی همچنین به کمبود ۳ هزار واگن جدید برای ناوگان مترو پایتخت اشاره کرد و گفت: یک واگن مترو قبل از تحریم ها(۲ سال گذشته) ۵ میلیارد تومان بوده که با تغییر نرخ ارز این میزان به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران امسال ۱۸هزار میلیارد تومان است اضافه کرد: برای خرید این واگن های جدید ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نیاز به کمک دولت است.

وی ادامه داد: در جلسه اقتصاد دولت که در سال ۹۵ انجام شد براین شد تا واگن های جدید مترو برای تهران و کلان شهرها خریداری شود.

علیخانی با اشاره به اینکه سهم تهران ۸۰۰ واگن بود اظهار داشت: ۶۳۰واگن خریداری شده و طبق قرار دادی با کشور چین تا یک سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه خواهد شد.

به گفته وی با ورود واگن های جدید تردد روزانه مردم با مترو از ۲میلیون (هم اینک) به ۱۰میلیون نفر برسد.

 این پل با حضور صفا صبوری دیلیمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸، احسان نوش آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و برخی مدیران شهری به بهره برداری رسید.

تقاطع محور ۴۵ متری کن که یکی از تقاطع های ۵ گانه مسیر بزرگراه شهید بروجردی به شمار می آید، شامل یک مسیر زیرگذر و یک پل روگذر است. پل روگذر تقاطع که اخیرا آماده بهره برداری شده است، یک پل بتنی پیش تنیده بوده و طول آن با احتساب کوله ها به ۱۳۶ متر می رسد. عرض ۱۰ متری پل امکان ایجاد ۲ خط عبوری را فراهم ساخته است؛ خطوطی که در شیبراهه جنوبی به سمت شرق و جنوب هدایت شده اند. به این ترتیب بهره برداری از پل تقاطع محور ۴۵ متری کن ضمن ایجاد دسترسی به شرق بزرگراه شهید بروجردی، امکان دسترسی به بزرگراه آزادگان را نیز فراهم ساخته است.

تسهیل دسترسی از مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح به بزرگراه آزادگان از دیگر منافع ترافیکی برقراری گردش شمال به جنوب در این تقاطع غیرهمسطح است؛ امری که ضمن کاهش گردش های اضافی، تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش بار ترافیک بزرگراه فتح خواهد داشت.

بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراهی در امتداد آزادراه تهران- ساوه و در بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار ۴۵ متری بهار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اتوبوس بزرگراه ترافیک حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ... که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومتر‌ها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است، اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و ... خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها موتورسیکلت‌ها و ... باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محور‌های کمربندی که خودرو‌های سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محور‌هایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.


دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود