Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس این استان خبرداد و گفت: این مسابقات به مدت یک هفته برای ۶۵ هزار دانش‌آموز و فرهنگی البرزی در مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود.

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس این استان خبرداد و گفت: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن‌کریم و رقابت‌های عترت شامل نهج‌البلاغه در سه مقطع تحصیلی در مدارس البرز با حضورداوران توانمند و با تجربه اجرایی شده است.
فهمیده با بیان اینکه این مسابقات به مدت یک هفته برای ۶۵ هزاردانش‌آموز و فرهنگی استان البرز در مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود، گفت: به مناسبت هفته بزرگذاشت قرآن ، عترت و نماز، برنامه‌های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز، نشست‌های روشنگری با موضوع مهدویت، گفتمان‌های دینی و امام‌شناسی در مدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌های استان نیز در حال اجراست.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی، مدیحه‌سرایی و همخوانی توسط گروه‌های همخوان دارالقرآن‌ها از دیگر برنامه‌های مناسبتی این هفته در مدارس البرزاست.
فهمیده خاطرنشان کرد: همچنین دراین هفته کارشناسان علوم دینی و حوزوی برای دانش‌آموزان در زمینه مرجع‌شناسی نیز مطالب لازم را عنوان می‌کنند و به سوالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.
گفتنی‌ست؛ برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز طبق روز شمار اعلام شده از سوی وزارتخانه در دو هزار و ۹۰۰ کد مدرسه البرز با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فعالیت های قرآنی فهمیده مسابقه قرآن عترت مدارس مرحله آموزشگاهی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی