Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه سلسله نشست‌های کارشناسی دولت سایه، جلسه‌ای با حضور نزدیک به ۲۰ تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دفتر دکتر جلیلی برگزار شد.

اخبار سیاسی- این نشست با هدف ارائه راهکار‌های پیشنهادی جهت تقویت وضع معیشتی خانوار‌های ایرانی شکل گرفته و کارشناسان کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه به ارائه دو طرح ابتکاری دراین‌باره پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس گفتمان دولت سایه ارائه مشورت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این نشست خاطرنشان کرد: یکی از فرصت‌هایی که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار میگیرد آنست که مدیرانی که در دوره‌های مختلف مسئولیت‌هایشان را به افراد جدید تحویل میدهند دارای تجربیاتی هستند که میتوان از آن‌ها به عنوان بازوی مشورتی در دوره جدید مسئولیتی استفاده نمود.

وی افزود: در مسئولیت اجرایی معمولا اینگونه است که اگر مدیری پیش از اخذ آن مسئولیت ابتکاری جهت پیشبرد اهداف خود نداشته باشد، متاسفانه به علت وجود مشغله‌های فراوان اجرایی، امکان ابتکار او به حداقل میرسد؛ جهت اصلاح این روند میبایست بازو‌های مشورتی و تجربه مدیران قبلی مورد استفاده قرار گیرد و این نکته نسبت به همه‌ی دولت‌ها صدق میکند.

دبیرسابق شورایعالی امنیت ملی با اشاره به چرایی فعالیت در قالب گفتمان دولت سایه گفت: یکی از اهداف ترویج این گفتمان آنست که کارشناسان هر حوزه به افرادی که مسئولیت اجرایی بعهده دارند، کمک کرده تا امور کشور به نحو بهتری اداره شود و چرخه انتقال تجربیات نیز مورد توجه قرار گیرد.

صرف ارائه فهرست انتخاباتی کافی نیست، مردم از نامزد‌ها برنامه عملی می‌خواهند

دکتر جلیلی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون مسائل انتخاباتی، عنوان کرد: وقتی به مردم فهرست انتخاباتی معرفی میشود باید به این پرسش آن‌ها نیز پاسخ داد که اگر این افراد انتخاب شوند قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ سوال دیگر آنست که تفاوت افراد این فهرست با سایر کاندیدا‌ها در چیست؟

وی افزود: جریان انقلابی باید نسبت به پرسش‌ها و نگرانی‌های مردم درباره موضوغاتی مانند گرانی، اشتغال و ... پاسخ داشته باشند. مردم ضمن اینکه دغدغه‌ها و مشکلات به حق خود را از زبان نامزد‌های انتخاباتی می‌شنوند باید راهکار‌های پیشنهادی نامزد‌ها نیز مردم را اقناع کند؛ صرف حرف‌های کلی دردی را دوا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صداقت و صراحت انقلابی برای پاسخ به سوالات مردم لازم است؛ ضمن اینکه باید راه‌حل‌هایی را که در کوتاه‌مدت جواب میدهد دنبال کرد، اما اگر مشکلی در بلندمدت حل خواهد شد، نباید بگوییم که چند روزه یا چند ماهه حل میشود؛ مردم انتظار دارند که مشکلات کشور صادقانه با آن‌ها مطرح شود. طرح صادقانه مشکلات با مردم و استفاده از ظرفیت مردم برای حل این مشکلات رسیدن به نتیجه را سرعت خواهد بخشید.

توسعه پالایشگاه‌های کشور یک امر ممکن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان اخیر وزیرمحترم نفت، تصریح کرد: آقای زنگنه در سخنانی اشاره کرده‌اند به این نکته که برای ساخت هر پالایشگاه با ۳۰۰ هزار بشکه ظرفیت، نیازمند ۶ میلیارد دلار سرمایه و ۵ سال زمان هستیم؛ مصوبه تیرماه مجلس از وزارت نفت میخواهد تا بستر‌های لازم را جهت سوق پیدا کردن حجم بالای نقدینگی کشور به سمت ساخت پالایشگاه فراهم نماید و در این زمینه گام‌های اساسی بردارد.

وی افزود: ضمن اینکه برخی پالایشگاه‌های کشور از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است و در دوران تحریم‌ها ساخته شده و باعث خودکفایی کشور در بنزین شد امروز میتواند افزایش ظرفیت داشته باشد. در این زمینه طرحی توسط کارشناسان تهیه شده است.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور اضافه کرد: برخی دیگر از پالایشگاه‌های کشور فرآورده‌هایی دارند که با حفظ زیرساخت‌ها و برخی تغییرات میتوانند فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر مثل بنزین تولید نمایند که مزیت نسبی به مراتب بیشتری را داراست.

دکتر جلیلی در ادامه با دعوت از کارشناسان کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه، از آن‌ها خواست تا به ارائه دو طرح پیشنهادی خود به نمایندگان محترم مجلس بپردازند.

ارائه دو طرح پیشنهادی کارشناسان اقتصادی دولت سایه به نمایندگان مجلس جهت بهبود وضع معیشت خانوار‌های ایرانی

در ادامه نشست کارشناسان اقتصادی دولت سایه دو طرح پیشن‌های خود جهت تامین مالی خانوار‌های ایرانی را به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه دادند. ملزم کردن بانک‌ها به ارائه تسهیلات به عامه مردم به جای تخصیص منابع به پروژه‌هایی تجاری که افراد معدودی از آن منتفع میشوند، از اهداف یکی از این طرح هاست.

طرح اول: اعطای اعتبار خرید کالای ایرانی

قالب این طرح، اعطای امتیاز خرید کالای ایرانی به خانوار ایرانی تا سقف ۱۰ میلیون تومان است. این تسهیلات با کارمزد حداقلی و تقسیط طولانی مدت جهت خرید لوازم برقی پرکاربرد خانگی خواهد بود.

ضمانت این وام با یارانه پرداختی از سوی دولت و همچنین بسته حمایت معیشتی به همراه یک چک صیادی بوده و نیاز به هیچگونه ضامن دیگری نخواهد داشت.

کارشناسان دولت سایه در این نشست خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کردند: طبق پژوهش‌های اقتصادی اگر میزان تسهیلات اعطایی که به برخی افراد برای ساخت «مال‌های تجاری» داده شده است (۵۰ هزار میلیارد تومان) در قالب طرح زیر در اختیار حداقل ۵ میلیون خانوار ایرانی قرار میگرفت (تا سقف ۱۰ میلیون تومان به هر خانوار)، رشد اقتصادی به مراتب بهتر و رضایت عمومی نسبت به شرایط فعلی بسیار بالاتر بود.

طرح دوم: اعطای سهام پروژه‌های ملی و استانی به مردم هر استان یا منطقه

در طرح دوم نیز خانوار‌های دارای سرمایه خرد با خرید سهام پروژه‌های نیمه تکمیل دولتی با حداقل ۷۰ درصد پیشرفت عمرانی، میتوانند طی ۱۰ سال و با نرخ کارمزد ۴ درصد، اقساط سهام خریداری شده خود را پرداخت کنند. این خرید بهمراه ۲۵ درصد تخفیف از سوی دولت خواهد بود و ارزش کل سهام اعطایی حداکثر ۵۰ میلیون تومان است.

ذی‌نفع شدن مردم در نرخ فروش محصولات پروژه‌های عمرانی پس از تکمیل آن از جمله مزایای ویژه سرمایه گذاری در این طرح خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دکتر جلیلی وضع معیشتی نمایندگان مجلس دکتر جلیلی مجمع تشخيص مصلحت نظام وضع معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصا می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان