Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:54:58 GMT

ساخت مسکن در خراسان جنوبی باعث رونق صنایع مرتبط شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۲۰۱۰

ساخت مسکن در خراسان جنوبی باعث رونق صنایع مرتبط شد

ناصر خوش خبر شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از رانندگان و راهداران نمونه خراسان جنوبی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد افزود: هدف اصلی خدمت به مردم بخصوص قشر محروم، جمعیت مرزنشین و روستایی است.

وی گفت: این جمعیت در تولید تاثیرگذار بوده اما برای جامعه شهری هم برنامه‌های کلانی است که همه باید به این برنامه‌ها شتاب دهیم تا نتیجه آن در کمترین زمان ممکن حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین شرایط سخت کنونی، استان خراسان جنوبی به یک کارگاه بزرگ سازندگی و تولیدی تبدیل شده است.

وی افزود: باید مطالبات با آرامش و در مجاری قانونی دنبال شود تا دشمن فرصت نکند از موج یا مطالبه به حق قشرهای مختلف جامعه سوءاستفاده کند.

خوش خبر گفت: صنعت  حمل و نقل بیشترین تاثیر را در ایجاد امید و نشاط جامعه دارد زیرا به این وسیله مردم با اطمینان خاطر در کمترین زمان به کالای مورد نیاز خود دسترسی دارند.

وی اظهار داشت: مشکلات صنف حمل و نقل نیز باید احصا و از طریق حوزه های تخصصی پیگیری شود تا مطابق با شرایط کشور و استان شاهد صنعت پویا و تاثیرگذار در این حوزه باشیم. 

وی گفت: در شرایط کنونی علیرغم همه محدودیت‌ها اما نظام جمهوری اسلامی و دولت در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و بخش خصوصی نیز باور دارد که باید در این شرایط، کمک دولت و نظام باشد.

خوش خبر با بیان اینکه مردم شایسته خدمت بسیار خوب هستند افزود: صنعت حمل و نقل موتور محرک توسعه اقتصادی هستند و در صحنه‌های مختلف این موضوع به نمایش گذاشته شده است. 

وی اربعین را یکی از صحنه‌هایی عنوان کرد که بخش حمل و نقل به زیبایی حضور خود را نشان داد و گفت: زمان جنگ تحمیلی که نیاز به کمک بود بیش از ۲۵۰ راننده کامیون ثبت‌نام کردند و از آنجا که فعالان این بخش مردان صحنه‌های سخت هستند روز ۲۶ آذر به نام آنها نامگذاری شده است که بدون هیچ چشمداشتی حماسه‌ای را رقم زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدام رانندگان در دهه ۶۰ هیچگاه از تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد عنوان کرد: دهه ۹۰ نیز شرایط کشور به خاطر برنامه‌های تهاجمی و حمله‌های سخت جبهه استکبار به گونه‌ای است که دشمن تلاش دارد مردم نسبت به نظام ناامید شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به همت رانندگان در تخلیه بنادر به فرمان تاریخی امام(ره) گفت: مشکلات فعلی رانندگان به خصوص مسئله سوخت در سه بخش شناسایی شده که تلاش می‌کنیم از کانال‌های مربوطه پیگیری شود. 

جعفر شهامت با بیان اینکه مشکل بیمه رانندگان در یک سال اخیر حل شده است اظهار داشت: اکنون بیش از هفت هزار و ۱۰۰ راننده از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. 

وی حل مشکل نرخ کرایه حمل و نقل براساس تن کیلومتر را یک اقدام مهم دیگر در این حوزه دانست و افزود: با وجود مسایلی که بخش تولید را درگیر دارد اما باید تلاش کنیم که بار سنگنین مشکلات بر دوش بخش حمل و نقل در شرایط سخت اقتصادی نباشد. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در شرایط خاص اقتصادی اولین تحریم‌ها متوجه صنعت حمل و نقل است که نشان از اهمیت این صنعت دارد. 

وی احداث مجتمع‌های بین راهی جدید در راه‌های کویری استان را خدمت دیگر برای کاربران جاده‌ای دانست و گفت: به همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی دو مجتمع بین راهی در مسیر نهبندان و طبس افتتاح خواهد شد. 

شهامت از ساخت و تجهیز ۳۰ استراحتگاه بین راهی نیز در استان خبر داد و افزود: این اقدامات در کاهش فشار بر رانندگان و کابران جاده‌ای اثرگذار خواهد بود تا شاهد سفرهای ایمن باشیم. 

 وی با بیان اینکه در طرح ملی ابرار ۱۲۸ کیلومتر برای استان هدفگذاری شده که در یک سال باید انجام شود گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاخص برخورداری استان از راه آسفالته افزایش یابد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از سرمایه گذاری بیش از ۵۵ میلیارد تومان در حوزه مدیریت راه‌های استان خبر داد و گفت: همچنین سامانه جدید ۱۴۱ روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. 

 وی با بیان اینکه میز خدمت الکترونیک نیز در استان تسریع می‌یابد ادامه داد: آنچه مصوبه دولت است تلاش می‌کنیم به نحوه احسن در استان اجرا شود. 

 شهامت با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای فرهنگ ترافیک نیز اظهار داشت: سیمای راهبران استان از برنامه‌هایی است که در تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما تولید و یک بخش آن ۳۰ آذر از شبکه استانی پخش خواهد شد. 

وی گفت: مشکلات مالیاتی و سوخت رانندگان نیز در استان قابل حل است و امیدواریم با پیگیری این مشکلات سطح رضایت رانندگان افزایش یابد.

در این آیین ۳۰ نفر از راهداران و رانندگان نمونه خراسان جنوبی با حضور مسؤولان حاضر تجلیل شدند.

برچسب‌ها راهداری پروژه ساختمانی خراسان جنوبی حمل و نقل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری پروژه ساختمانی خراسان جنوبی حمل و نقل راهداری پروژه ساختمانی خراسان جنوبی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد