Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:19:17 GMT

وجود انسان عالم و فرهیخته مهمترین نیاز جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۲۸۴۹

وجود انسان عالم و فرهیخته مهمترین نیاز جامعه است

حجت الاسلام محمدعلی تابعی روز پنجشنبه در آیین تشییع پیکر دکتر غضنفر فروزانفر بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: طبیب از جمله سه عنصری است که حضرت علی (ع) از آن به عنوان نیاز جامعه یاد می‌کند.

وی ادامه داد: اولین پایگاهی که جامعه به آن نیاز دارد عالم است و دوم مدیر شایسته که همانند استاندار و فرماندار می‌تواند مطالبات یک جامعه را دنبال کند اما در گروه سوم طبیبان قرار دارند که اگر جامعه‌ای این سه عنصر را در کنار هم داشته باشد به آرامش و آسایش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام تابعی اظهار داشت: روح خدمتگزاری از مهمترین ویژگی‌های دکتر فروزانفر بود که ایشان هیچ وقت خود را به عنوان یک مدیر معرفی نمی‌کرد بلکه دانشگاه راهمانند فرزندش می‌دانست.

وی تصریح کرد: روح خدمتگزاری دکتر فروزانفر باعث شد که ایشان با امکانات بسیار کم اما بنیانگذار دانشگاهی شود که امروز به جامعه‌ای بزرگ خدمت‌رسانی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: انسان‌هایی که در دنیا همواره به دنبال مال هستند طبق گفته امیرمومنان(ع) محکوم به هلاکت شدند اما انسان‌های خدمتگزار و عالم گرچه از میان مردم می‌روند اما همواره نام و یادشان جاویدان خواهد ماند.

وی یادآور شد: به گفته امام علی (ع) انسان‌ها در دنیا یا عالم و فرهیخته‌اند، یا در جهت کسب علم حرکت می‌کنند و یا دلشان به نور علم روشن نشده است اما دکتر فروزانفر به پناهگاه محکم علم پناه برد و یاد و و نامش همواره در یادها و زبان‌ها زنده خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم در این آیین با بیان اینکه دکتر فروزانفر مردم را همواره مقدم بر خود می‌دانست، گفت: استاد فروزانفر در درجه اول یک انسان از خودگذشته بود و جامعه و مردم را بر خود مقدم می‌دانست.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: اخلاق نیکوی استاد همواره به عنوان چراغ راهی برای جامعه پزشکی مد نظر قرار خواهد گرفت و ایشان با بنیانگذاری این دانشگاه در ثواب خیل عظیمی از دانش‌آموختگانی که در جای جای کشور به مردم خدمت می‌کنند شریک خواهد بود.

وی ادامه داد: نهال کوچکی که در سال ۶۴ به همت استاد فروزانفر پایه‌گذاری شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که سه هزار و ۸۰۰ دانشجو، ۲۹۰ هیات علمی و بیش از هفت هزار پرسنل و کارمند خدمات بهداشتی و درمانی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باقیات‌ و صالحاتی برای این استاد فرهیخته است، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم به عنوان شاگردان استاد در امر خدمت‌رسانی اخلاق نیکو ایشان را مد نظر قرار دهیم.

دکتر غضنفر فروزانفر متولد سال ۱۳۲۲ و بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در سال ۶۴-۶۵ است که در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این عالم فرهیخته با حضور مسؤولان، پزشکان، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم در قطعه ۲ قبرستان بیرجند خاکسپاری می‌شود.

برچسب‌ها علوم پزشکی خراسان جنوبی تشییع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان جنوبی تشییع علوم پزشکی خراسان جنوبی تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته این شهر جنوبی استان فارس که در مصلی الغدیر لامرد با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد به دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد فرزانه، عالم باتقوا و الگوی ایمان و استقامت، علامه مطهری به عنوان روز معلم اشاره کرد و گفت: استاد مطهری سرمشق معلمان و اساتید ایران اسلامی است زیرا در دوره عمر پربرکت خود جهاد علمی کرد و در مبارزه با فرقه‌های گوناگون، معارف ناب دینی را انتقال داد تا جامعه، حق و باطل را تشخیص دهد.

امام جمعه لامرد گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که بالاترین خدمت را به جامعه کرد و باید قدر چنین معلمان و اساتیدی را بدانیم.

وی با بیان این مطلب که مردم باید به اقتصاد ورود کنند بیان کرد: آن چیزی که باید در جامعه نهادینه شود این است که اقتصاد، مردمی و اجتماعی شود و مردم ورود کنند که البته راهکار آن را هم رهبری بیان کردند زیرا این مدل اقتصاد باعث نجات چتر جامعه و تولید می‌شود.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: از مسؤولین توقع داریم که با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه به وجود آمده موانع و شرایط را برای سرمایه گذاری برطرف و تسهیل کنند و مردم در قالب تعاونی‌های کوچک مشارکت کنند.

خطیب جمعه لامرد بیان کرد: راه حل این مشکل بزرگ اقتصادی که در جامعه وجود دارد این است که خود مردم ورود کنند و اقتصاد اجتماعی و مردمی شود و سرمایه‌های اقتصادی پای کار بیایند.

وی به وضعیت منطقه و فلسطین اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا مخالفت خود را با اینکه فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در بیاید اعلام کرد اما خداوند اراده کرده تا این مردم مظلوم و مقاوم مسئله اول جهان باشند.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین باعث شده که هر آزادمردی در این عالم هستی صدای این مظلومین را بشنود و در عالم دیده شده و خواست خداوند بر این شده که این مقاومت، عبرتی برای مردم آزاده جهان باشد.

او با اشاره به شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: اختلاف در میان مردم آمریکا و سردمداران به خاطر ظلم به مردم جهان شدت گرفته و مردم فلسطین در جبهه حق هستند و هر کس می‌خواهد سعادتمند شود باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشد.

کد خبر 6089159

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز