Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری اکسیوس ، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مئیر بن شابات همتای اسرائیلی او در بیانیه پایان دیدار در کاخ سفید اعلام کردند که درباره موضوعاتی از جمله ناآرامی داخلی در ایران گفت و گو کرده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که "دو طرف توافق کردند که به هماهنگی نزدیک خود برای مقابله با نفوذ و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه و نیز نظارت بر پیامدهای ناآرامی‌ها در ایران ادامه دهند" .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه خاطرنشان شده که دو طرف همچنین درباره سوریه ، عراق ، لبنان و سایر موضوعات منطقه‌ای گفت و گو کردند.

مشاور امنیت ملی آمریکا به همتای صهیونسیت خود گفته است که "منافع مشترک بین اسرائیل و کشورهای عربی ، ایجاد مشارکت‌های جدید منطقه‌ای برای مقابله با نفوذ ایران را امکان‌پذیر ساخته است" .

کاخ سفید بتازگی رایزنی‌هایی با کشورهای امارات ، مراکش ، بحرین و عمان درباره موافقت‌نامه‌های عدم تجاوز با اسرائیل رایزنی کرده است.

بر اساس بیانیه مشاوران امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی ، اوبراین و بن‌شابات تیم‌های کاری خود را به ادامه کارگروه‌های مشترک در ماه‌های آینده در حوزه‌های سایبری ، اطلاعاتی و مخابراتی برای مقابله با تهدیدات ادعایی ایران و سایر بازیگران رهنمود دادند.

پایگاه خبری اکسیوس خاطرنشان کرد :‌ اهمیت این دیدار و رایزنی‌های انجام شده از این لحاظ است که مقامات اسرائیلی می‌گویند به علت اغتشاشات در ایران و همچنین تظاهرات در عراق و لبنان ، فرصتی برای اعمال فشار بیشتر بر دولت ایران و تضعیف نفوذ این کشور در منطقه ایجاد شده است.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اوایل آذرماه اعلام کرد:‌تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعاتی از اغتشاشات و انتقال آنها به خارج کشور بودند، شناسائی و دستگیر شدند .

عناصر مذکور که با بودجه سرویس اطلاعاتی آمریکا که در کشورهای مختلف آموزش‌های لازم جمع‌آوری اطلاعات در پوشش شهروند خبرنگاری دیده بودند، از مدت‌ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج‌گیری اغتشاشات، مشخص گردید که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارشات دقیق و به ویژه تصویری دریافت نموده‌اند.

بر این اساس تعداد ۶ نفر از این افراد که در زمان حضور در صحنه‌های اغتشاش و اجرای دستورات عناصر سرویس اطلاعاتی دستگیر و همچنین دو نفر دیگر نیز که اقدام به جمع آوری اطلاعات و قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشتند؛ قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شدند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اغتشاشات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اغتشاشات ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اغتشاشات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار "خطرناک" پیونگ‌یانگ استفاده کند.

به گزارش ایسنا، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا که از ابتدای جنگ غزه با حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود در تشدید تنش‌ها در منطقه شانه خالی کرده است، در سفر به پکن ادعایی را علیه نقش ایران در بحران فعلی منطقه مطرح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد، بلینکن که به پکن سفر کرده است، در کنفرانسی خبری گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود در منصرف کردن ایران و نیروهای نیابتی آن از گسترش درگیری در خاورمیانه استفاده کند.

ادعای بلینکن درباره نقش ایران در گسترش این درگیری در حالی است که واشنگتن از ابتدای جنگ غزه که به تنش‌ها در منطقه دامن زده و در پی پاسخ‌ تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت منطقه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بیم درگرفتن جنگی تمام‌عیار و گسترده در منطقه را ایجاد کرد، به حمایت دیپلماتیک، مالی و نظامی از تل‌آویو پرداخته است.

شمار تلفات جنگ غزه طی حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی که بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و ساختمان‌های مسکونی از آن مستثنی نبوده‌اند، از ۳۴ هزار نفر فراتر رفته است.

افزون بر این، ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاطی این منطقه از بین رفته و دسترسی کافی به غذا، آب آشامیدنی و دارو وجود ندارد، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

ایران با محکوم کردن حمایت آمریکا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تحت عنوان "حق اسراییل برای دفاع از خود" بر حمایت خود از آرمان آزادی‌بخش گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید کرده است‌.

با این حال، مقامات ایران ادعای آمریکا و متحدان آن مبنی بر حمایت مالی و نظامی از گروه‌های مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها را که "نیروهای نیابتی ایران" خوانده می‌شوند را رد کرده و گفته است که آن‌ها به طور مستقل و طبق صلاحدید خود عمل می‌کنند.

ایران اخیرا، به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق طی عملیات "وعده صادق" پاسخ داد و آن را اقدامی مشروع برای دفاع از منافع ملی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرد.

اسپوتنیک همچنین گزارش داد که بلینکن گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود برای فشار آوردن به پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به رفتار خطرناک خود و مشارکت در گفتمان استفاده کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا