Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین دغاغله در همایش هفته حمل و نقل راهداری در لرستان طی سخنانی با اشاره به اجرای پروژه اربعین از سوی سازمان حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت: حدود دو میلیون نفر در این ایام با استفاده از هشت هزار دستگاه اتوبوس، تعدادی مینی بوس و ناوگان سواری به شکل خوبی جابجا کردیم.

وی اشاره به پروژه تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم، عنوان کرد: طی دو سال اخیر با توجه به تحریم‌ها معیشت و زندگی مردم هدف قرار داده شده که امسال سازمان راهداری با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط بخش اعظمی از کالاهای اساسی کشور وارد بندر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیان داشت: با توجه به دستور مقامات کشوری، یک قرار گاه و ستاد مرکزی تخلیه کالاهای اساسی را ایجاد کردیم.

دغاغله با بیان اینکه عمده ورود کالاهای ما از بندر امام (ره) است، تصریح کرد: طی هشت ماه، ۱۴ میلیون تن کالا وارد کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه کشتی به لحاظ حمل و نقل بین المللی یک زمان تعیین شده برای تخلیه دارد، افزود: بعد از اینکه کشتی وارد بندر شد اگر در مدت زمان تعیین شده، تخلیه نشود به ازای هر ساعت یک حق تأخیری به ارز خارجی باید پرداخت کنیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد: خوشبختانه این زمان تعیین شده در بنادر تحقق پیدا کرد و ۱۴ میلیون تن کالای اساسی که چند برابر نیاز کشور است در ذخایر استراتژیک کشور جابجا شد و به داخل کشور منتقل شد.

دغاغله، عنوان کرد: ۳۳ درصد افزایش بارگیری از بنادر را به کشور را داشته‌ایم و حدود ۴۰ درصد افزایش سفر را داشته‌ایم و این در حالیست که به لحاظ لاستیک، لوازم یدکی، روغن و… با مشکل و کمبود مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مسافر کشور از طریق جاده تردد می‌کنند، گفت: این امر اهمیت حمل و نقل و هم مسئولیت متولیان این حوزه را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای افزایش بهره وری بخش حمل و نقل، از سال گذشته ورود فناوری‌های نوین را در بخش جاده‌ای در دستور کار قرار دادیم، افزود: اجرای طرح «نوبت مجازی» برای رانندگان بنادر، ایجاد شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند بار، رعایت نوبت و توزیع عادلانه بار در مناطق جنوبی کشور، ارائه خدمات سیستمی به رانندگان در بنادر و… از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

کد خبر 4802262

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کالای اساسی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد یاسوج بیرجند بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر

استاندار بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری بوشهر و سازمان راهداری کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری استان بوشهر تخصیص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده  صبح امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری بوشهر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با ارزش 2 هزار و 500 میلیارد تومان به منظور تأمین منابع مالی طرح‌های دارای اولویت راهداری استان و رفع نقاط حادثه‌خیز بین استانداری و سازمان راهداری کشور منعقد شده است.

وی بیان کرد: رفع نقاط پرحادثه، لکه‌گیری روکش راه‌های شریانی و کریدوری، لکه‌گیری و روکش راه‌های اصلی و فرعی و روستایی، بهسازی و نگهداری ابنیه فنی و پل‌های بزرگ، احداث و نگهداری واحدهای راهداری، ماشین‌آلات و تجهیزات و تأمین تجهیزات ایمنی راه‌های استان ازجمله مهمترین مواردی است که با این اعتبار، اجرا می‌شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 16 طرح و پروژه راهداری مشمول این تفاهم‌نامه هستند، خاطر نشان کرد: بهسازی محور نمازگاه به تنگ‌ارم، لکه گیری و روکش محور دیلم به بهبهان و تکمیل واریانت گردنه عامری، فاز اول بهسازی و تعریض محور شیف به گناوه به طول 20 کیلومتر، احداث و بهسازی پل دورودگاه و بهسازی و تعریض محور دلوار به محمدعامری از جمله این طرح‌ها هستند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: رفع 5 نقطه پرتردد و حادثه خیز استان، احداث پل‌ «گشویی» گناوه، لکه‌گیری و روکش راه‌های اصلی و تأمین قیر راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی و تعریض محور بندر ریگ به گناوه به طول 12 کیلومتر، بهسازی محور جم به سیراف و بهسازی و تعریض محور شُنبه به ناصری نیز از دیگر پروژه‌های این تفاهم‌نامه هستند.

وی بیان کرد: 40 درصد اعتبار لازم توسط استانداری بوشهر در دوره یک‌ساله و 60 درصد اعتبار دیگر نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دوره یک‌ساله امسال تأمین و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد