Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: بحث بررسی عقبه سیاسی برخلاف موازین قانون اساسی است و به هیچ وجه نباید در بررسی صلاحیت افراد ملاک قرارد گیرد.

«محمد کاظمی»، نایب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره «موضوع بررسی عقبه سیاسی، فکری و اجتماعی کاندیدا های مجلس یازدهم» گفت: در قانون انتخابات پیش‌بینی نشده که هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت عقبه سیاسی و پایگاه‌های فکری کاندیداها را بررسی کنند، در ماده 28 قانون انتخابات 4 استعلام وجود دارد که با پاسخ مثبت به این استعلام‌ها، بایستی هیات‌های اجرایی و نظارت افراد را تائید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آقایان در بررسی صلاحیت‌ها موضوعات جدیدی را مطرح می‌کنند، گفته‌های سردار جعفری در ارتباط با بررسی عقبه سیاسی کاندیدا ها بحث جدیدی است، به عنوان یک مسئله حقوقی این درخواست با موازین قانونی و قانون انتخابات در تعارض است و نمی تواند، برای بررسی صلاحیت ملاک قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی با بیان اینکه با همین کج سلیقگی‌ها و محدودنگری‌ها باعث شدیم که مجالس بعد از پیروزی انقلاب مرحله به مرحله کیفیت آن به لحاظ سوابق، تخصص و تجربه پائین بیاید، گفت: همگی قبول داریم مجلس دهم قابل مقایسه با مجالس اول، دوم و سوم نیست چون در مجالس اول، دوم و سوم نظارت استصوابی نداشتیم و ذهنیت هایی که باید عقبه سیاسی پیگیری شود، هم مطرح نبود. مردم را صاحب سلیقه و کفایت می‌دانستیم و تشخیص مردم را قبول داشتیم، مردم  نیز خوب انتخاب می‌کردند.

او گفت: وقتی زمینه انتخاب برای مردم محدود شود نتیجه این می‌شود که افراد ذی‌صلاح به لحاظ علمی، تقوایی و سوابق سیاسی و مبارزاتی بایستی به دلایل واهی از مسیر انتخابات عقب بنشینند و نتوانند شرکت کنند. بحث بررسی عقبه سیاسی برخلاف موازین قانون اساسی است و به هیچ وجه نباید در بررسی صلاحیت افراد ملاک قرارد گیرد.

او درباره تماس با کاندیداها و نظرسنجی با عنوان «نظر شما درباره فتنه 88 چیست؟» گفت: این سوال کاملا غیرقانونی است زیرا افراد مواضع سیاسی متفاوتی دارند و هر فردی با هر گرایش سیاسی که قانون اساسی و نظام را قبول دارد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند. اینکه می‌پرسند نظرتان در مورد اتفاقات 88 چیست، کاملا سوال غیر وارد و غیرقانونی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات انقلاب فتنه قانون مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت