Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسماعیلی گفت: جامعه وکلا در زمره گروه‌هایی هستند که براى تشخیص حق و برپایى عدالت به قاضى کمک می‌کنند. تاریخ انتشار: 10:29 - 29 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۸۵۶۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلى رئیس حوزه ریاست و سخنگوى قوه قضاییه در حاشیه بازدید از یکى از حوزه‌هاى برگزارى آزمون وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که در آینده شاهد حضور چند وکیل در قوه قضاییه خواهیم بود، گفت: حوزه عدالت که جزو مهم‌ترین حوزه‌هاى حقوق اجتماعى مردم است، براى تحقق خود نیازمند به عناصر متعددى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوى قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قاضى، شاخص و میزان اصلى تحقق عدالت در جامعه است؛ اما در کنار جامعه قضات ما براى رسیدن به عدالت نیازمند به گروه‌هاى تخصصى متعددى هستیم که بتوانند جامعه قضات را در تحقق و برپایى عدالت کمک کنند.

وى اذعان کرد: جامعه وکلا در زمره گروه‌هایی هستند که براى تشخیص حق و برپایى عدالت به قاضى کمک می‌کنند.

اسماعیلى اظهار کرد: امروز مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، آزمون سراسرى وکالت را برگزار کرد که در این آزمون بیش از ١٠٧ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف کارشناسى، کارشناسى ارشد و حتى دکترى شرکت کردند و این آزمون کتبى در ٤٩ شهرستان برگزار مى‌شود.

بیشتر بخوانید: برگزاری بزرگ‌ترین آزمون وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه 

سخنگوى قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبى در مرحله بعدى به آزمون شفاهى دعوت خواهند شد و پس از آزمون شفاهى و مراحل مصاحبه این افتخار را پیدا خواهند کرد که در خدمت مردم ایران اسلامى و به کمک دستگاه قضایى براى تشخیص حق و اجراى عدالت، آیند.

وى افزود: ما معتقدیم که حضور وکلاى آگاه به مبانى حقوق، دلسوز مردم و دنبال کننده احقاق حق براى موکلان خود، کمک شایسته‌اى را به برپایى عدالت در جامعه اسلامى خواهند کرد.

اسماعیلى در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا تصمیمى براى برگزارى بیشتر این آزمون و تعداد گسترده‌تر وجود دارد یا خیر، بیان کرد: ریاست قوه قضاییه دستورى براى همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه صادر کرد که چه از طریق کانون وکلا و چه از طریق مرکز وکلا در هر استان نیاز واقعى آن استان به وکیل احصاء و بر اساس آن نیازى که احصاء مى‌شود، زمینه جذب را براى وکلا فراهم کنیم.

سخنگوى قوه قضاییه گفت: این موضوع با بررسى کارشناسى و نیازسنجى شهر به شهر و حوزه به حوزه انجام مى‌شود و در مرحله‌ای از مراحل بعدى متناسب با نیاز جامعه این اقدام را انجام خواهیم داد.

وى در پاسخ به سئوالى در خصوص تعداد جذب نهایى وکلا در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه اذعان کرد: اجازه دهید آزمون برگزار شود و نمرات کتبى و شفاهى مورد بررسى قرار گیرد تا بر مبناى نیازسنجى‌هایى که دارد اتفاق مى‌افتد میزان جذب نهایى را اعلام کنیم.

اسماعیلى در پاسخ به سئوالى در خصوص میزان رضایت داوطلبان از آزمون وکالت نیز گفت: هم آن‌ها از نحوه برگزارى آزمون راضى بودند و هم ما از اینکه جامعه وکلاى ما از سطح علمى بسیار خوبى برخوردار مى شوند به نوبه خود خرسندیم.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزمون وکالت قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از وضعیت بد نگهداری برخی اموال بیت‌المال گفت: مدیران دستگاه‌ها در حفظ حقوق بیت‌المال به وظیفه قانونی خود عمل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی‌ برحق در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان در سال جدید ضمن تقدیر از زحمات اعضای این شورا، اظهار داشت: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است، به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌ها در حوزه حفظ حقوق بیت المال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده در بازدید از چند مجموعه مشاهده کردم در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه بی توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست، افزود :مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در سال 1403 جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی و رفع تصرف آن‌ها تنظیم کند.

فرجی برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفاً اقدامات سلبی موثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیر زمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابراین می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

در ابتدای جلسه اعضای شورا با ارائه گزارش اقدامات حوزه خود به بیان برنامه ها در سال جاری پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی