Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر  گفت : سلامت انتخابات بسیار مهم است و همه باید همت کنیم که انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود، همچنین مشارکت حداکثری در انتخابات از موارد قابل توجه دیگر است که باید در آن زمینه را برای حضور پرشور و گسترده مردم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: موضوع دیگر درباره انتخابات، وجود فضای امن است چراکه دشمنان ما در داخل و خارج کشور به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور هستند و همت همه ما باید این باشد که آرامش در جامعه حاکم شود تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

*برخی با حیله و نیرنگ می‌خواهند نماینده مردم شوند

او اضافه کرد: گاهی در دوره‌های مختلف انتخابات شاهدیم که افرادی با به کار بردن انواع حیله و نیرنگ‌ها به دنبال حضور در مجلس به عنوان نماینده مردم هستند که این موضوع از کم کردن سن شناسنامه‌ای آن افراد در ثبت احوال شروع می‌شود تا حیله‌های گوناگون دیگر تا اثبات کنند که ما شایستگی نمایندگی مجلس را داریم، اما در نهایت رد صلاحیت می‌شوند ،اما دوباره برای دوره بعد ورود پیدا می‌کنند ، همچنین وقتی خودشان رد صلاحیت می‌شوند انسان‌های بی ریشه‌ای که بی چون و چرا فرمانبردار آن‌ها هستند را برای نمایندگی اجیر می‌کنند تا در مجلس نظرات آن‌ها را دنبال کنند.

خطیب نمازجمعه قزوین گفت : این افراد قدرت طلب و دنیاطلب که از ورود به مجلس جامانده اند زمانی که می‌خواهند سر موضوعی با وزیری چانه زنی کنند می‌گویند ما فلان تعداد نماینده از طرف خودمان در مجلس داریم ،سخن من این است که اگر کسی خودش صلاحیت برای حضور در انتخابات را نداشت و رد صلاحیت شد عمله و اَکره‌ی او باید به طریق اولی رد صلاحیت شوند.

*احراز نشدن صلاحیت را با رد صلاحیت به یک چشم نبینیم

امام جمعه قزوین بیان کرد: بخاطر رعایت حقوق کسانی که کاندیدا می‌شوند، اما رد صلاحیت نمی‌شوند بلکه صلاحیتشان محرز نمی‌شود، باید بگویم که نباید همه را به یک چشم نگاه کنیم چرا که آن‌ها صلاحیتشان رد نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین افزود: حرف ما راجع به آن‌هایی است که با فتنه گران بودند و همچنان نیز هستند، آن‌هایی که مردم در طول تاریخ زندگی شان جز ظلم و قانون شکنی از آن‌ها ندیدند، آن‌هایی که تمام همتشان ثروت اندوزی و دنیاطلبی است، اما ممکن است کسی ثبت نام کرده باشد و در مدت کوتاه صلاحیتش معلوم نشود و چنین شخصی با آن‌هایی که بخاطر مفاسدشان رد می‌شوند، متفاوت است.
  *در شرایط عادی به فکر آسیب‌های بلایای طبیعی باشیم

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی گفت : نباید منتظر بمانیم و رودخانه‌ها را تماشا کنیم تا زمانی که بارش‌ها شروع شده و سیل به راه افتد و در این زمان تازه خودمان دچار بحران و سردرگمی شویم.

او افزود: از همین امروز که در شرایط عادی به سر می‌بریم باید به فکر زمان بحران و آسیب‌های بلایای طبیعی باشیم. البته مسئولان شهری قزوین از مدت‌ها پیش بستر‌های رودخانه را پاکسازی کرده اند و موانع را از سر راه آب و رود و سیل برداشته اند و به مردم خدمت کرده اند. درباره زلزله هم باید از امروز به فکر بافت‌های فرسوده باشیم و نباید فضا به سمتی پیش برود که خانه‌های ناامن ساخته شود و رعایت اصول معماری و استحکام بنا نشود.

* دولت بیشتر به فکر معیشت مردم باشد 
نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه با بیان اینکه امروز اقشار مختلف مردم در برابر گرانی‌ها و نداشتن یک شغل و درآمد یا درآمد‌هایی که برای تامین یک زندگی کفایت نمی‌کند گرفتاری دارند از دولتمردان خواست که به حال معیشت مردم بیشتر بیاندیشد و به مخصوص در ایام انتخابات حواس آن‌ها به جز رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به چیز دیگری نباشد.

*مسیحیان حقیقی به مسلمانان علاقه‌مند هستند

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی (ع)گفت: از مسیحیان دعوت می‌کنیم تا آموزه‌های آن حضرت را ببینند و فقط به انجیل اکتفا نکنند چرا که قرآن، روایات، پیامبر (ص) و ائمه (ع) بسیار از حضرت مسیح سخن گفته اند و اگر مسیحیان آن را بشنوند دلشان روشن شده و معرفتشان نسبت به حضرت مسیح افزایش می‌یابد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین افزود: گاهی عزیزان مسیحی برای مسلمان شدن پیش بنده آمده اند و وقتی مطالبی از قرآن را درباره حضرت مریم و حضرت عیسی برای آن‌ها شرح می‌دهم، بسیار متعجب می‌شوند چرا که خود آن‌ها نیز در متون دینی خود این مطالب را ندارند و این مطالب برای مسیحیان بسیار جذاب است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند به ما خبر داده است آن‌ها که حقیقتاً مسیحی هستند، به مسلمانان علاقه دارند و در نهایت به آن‌ها و دین اسلام می‌پیوندند و پس از ظهور امام زمان (عج)، حضرت مسیح پشت سر امام زمان (عج) نماز اقامه می‌کند و به آن حضرت اقتدا خواهد کرد. انتهای پیام/.

 


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند