Web Analytics Made Easy - Statcounter

میکا آرتتا در اولین کنفراس مطبوعاتی خود به عنوان سرمربی جدید آرسنال حاضر شد.

طرفداری - انتصاب میکل آرتتا به عنوان سرمربی جدید آرسنال، ساعاتی پیش به صورت رسمی اعلام شد و او از این پس روی نیمکت سرمربیگری توپچی ها خواهد نشست. آرتتا پس از اعلام رسمی انتخابش به عنوان سرمربی جدید توپچی ها اما، در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش وب سایت رسمی باشگاه آرسنال، صحبت های آرتتا در این کنفرانس مطبوعاتی را می خوانید: 

بازگشت به باشگاه آرسنال به عنوان سرمربی، چه معنایی برای شما دارد؟ 

به خانه بازگشتم. به شدت خوشحالم و از اینکه این فرصت به من داده شد که هدایت این باشگاه فوتبال را برعهده بگیرم، احساس افتخار می کنم. من سالهاست که برای این چالش آماده می شوم. من از انتظارات مردم نسبت به باشگاه آگاه هستم و سطح و موقعیت آرسنال را به خوبی می دانم و می دانم که این باشگاه لایق چه چیزهایی است. بنابراین نمی توانم برای کار با بازیکنان و کسانی که در باشگاه کار می کنند، صبر کنم. با این حال خوشحال هستم و از وقتی که در خیابان کانلی لندن قدم زدم، احساس خوبی به من دست داد. این موضوع به من انرژی می دهد و احساس خوشحالی می کنم. 

بازگشت دوباره به استادیوم امارات و تمرینات آرسنال چه احساسی دارد؟ 

حس عجیبی است. پنج یا چهار سال پیش نقشی متفاوت در این باشگاه داشتم اما از زمانی که آرسنال را ترک کردم همواره رویای این روز را در سر می پروراندم. وقتی می خواستم آرسنال را ترک کنم به مردم گفتم که باشگاه را ترک می کنم و می روم که یاد بگیرم، آماده شوم و امیدوارم که روزی که احساس کردم می توانم به آرسنال کمک کنم، به این باشگاه بازگردم. من احترام بسیار زیادی برای باشگاه آرسنال قائلم و اگر احساس می کردم که به اندازه کافی آماده حضور در اینجا نیستم، حضور روی نیمکت سرمربیگری این باشگاه را نمی پذیرفتم. 

می خواهید چه تغییراتی در آرسنال ایجاد کنید؟ 

در وهله اول می خواهم اندکی انرژی موجود در اینجا را تغییر دهم. هفته پیش با منچسترسیتی در اینجا حاضر بودم و پس از بازی و وقتی که احساس کردم چه اتفاقی، کمی ناراحت شدم. بنابراین باید سعی کنیم که همه افراد حاضر در باشگاه را باانگیره نگه داریم. باید تلاش کنم که بازیکنان تیم را در خصوص کارهایی که در نظر دارم انجام دهم، قانع کنم و آن ها نیز باید فرآیند و طرز تفکر جدید را بپذیرند. از طرفی دیگر می خواهم همه اعضای کادر فنی و کارکنان باشگاه را نیز با این طرز فکر درگیر کنم. بنابراین باید فرهنگی جدید بسازیم و در ادامه به تقویت آن بپردازیم. اگر طرز فکر و فرهنگی درست نداشته باشیم در لحظات سخت دچار لغزش می شویم و بنابراین وظیفه من این است که راه و رسمی جدید را برای بازیکنانم تعریف کنم و اگر می خواهید بخشی از این تیم باشید، باید با این راه و رسم کنار بیایید. پس از انجام این مورد، می توانیم در خصوص چیزهای دیگر نیز صحبت کنیم. طبیعتا در حال حاضر به درمانی سریع نیاز داریم. باید دوباره در بازی هایمان پیروز شویم و سطح اعتماد به نفس بازیکنانمان را افزایش دهیم و به هوادارنمان نیز، نیاز داریم. ما می خواهیم آن ها از ما حمایت کنند و می خواهیم که به آن ها نیز انگیزه دهیم. من از بیرون به شرایط آرسنال نگاه کردم و وقتی خارج از یک تیم به اوضاع آن توجه می کنید پیش خود می گویید: "وای، چه وضعیت عجیبی" بنابراین این حسی است که من در حال حاضر دارم. کارهای زیادی باید انجام شود و صجبت های زیادی با بازیکنانم خواهم داشت، با این حال احساس خوبی دارم. 

چرا باشگاه از مسیر درست خارج شده است؟ 

این چیزی است که وقتی از بیرون به شرایط باشگاه توجه می کردم، متوجهش شدم. می خواهم قدم هایی را برای دانستن علت این ماجرا بردارم. حتما دلیل و تاریخچه ای پشت این ناکامی ها وجود دارد و من سعی خواهم کرد که به سرعت دلیل این شرایط را بفهمم. همگی چالش بزرگی پیش رو داریم. باید انرژی و احساس خوبی را در تیم ایجاد کنیم. هیچ راه دیگری وجود ندارد. 

چه چیزهایی از گواردیولا آموختید؟ 

چیزی که بیشتر از همه از او یاد گرفتم این است که باید بیباک و ثابت قدم باشید و از طرفی برای ایجاد ذهنیت برنده در تیمتان، باید هر روز بیشتر از روز گذشته با فرهنگ باشگاه خو بگیرید. حفظ این ذهنیت حتی از ایجاد آن مشکل تر است و بنابراین هر روزی که در باشگاه کار می کنید، روز مهمی است. همه حرکات شما و همه بخش های باشگاه مهم هستند. کیفیت پپ (گواردیولا) فوق العاده است. با این حال از نظر من، راز کار این است که بازیکنان و کادر فنی باید به کارهایی که می کنند، باور داشته باشند. اگر شما قابلیت انتقال تفکراتتان را داشته باشید، مردم آن تفکرات را خواهند پذیرفت. با این وجود، تیمی در اختیار خواهید داشت که در آن همه با هم متحد هستند و به این صورت قوی تر خواهید شد. 

در خصوص نگرانی هایی که در مورد تجربه کم شما وجود دارد، چه صحبتی دارید؟ 

طبیعتا نگرانی های برخی از طرفداران در این خصوص را درک می کنم. این تنها چیزی است که می توانم بگویم اما سعی خواهم کرد که با عملکردم آن ها را قانع کنم که آماده این شغل هستم. صادقانه می گویم که اگر آماده این شغل نبودم، روی نیمکت سرمربیگری آرسنال نمی نشستم. من تمام تلاشم را می کنم تا وضعیت این باشگاه بهتر شود.

در مورد شایعات هدایت آرسنال قبل از انتخاب اونای امری به عنوان سرمربی این تیم توضیح دهید؟ 

18 ماه پیش کمی نزدیک بودم. با این حال، این اتفاق رخ نداد چرا که زمان درستی نبود. زمان درست پذیرش این سمت اکنون به وجود آمد و من از این موضوع خوشحالم. در این مدت تجربه های زیادی داشتم و چیزهای زیادی آموختم. فوق العاده بود که بخشی از منچسترسیتی بودم و برای حضور روی نیمکت آرسنال بسیار آماده هستم. فکر می کنم اتفاقاتی که پیش آمد، بسیار مثبت بود. 

شما جوان ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر هستید. چه نظری در این مورد دارید؟ 

زمان ثابت خواهد کرد. اگر بخواهیم در مورد تجربه در شغل من صحبت کنیم باید بگویم که شغل من وظایف و مسئولیت های بسیاری دارد. بعضی از آن ها را در سمت قبلی ام انجام داده ام و برخی دیگر را هنوز انجام نداده ام. بسیاری از این وظایف و مسئولیت ها به هم مرتبط هستند. تجربه چیزی است که نمی توانم در مورد آن صحبت کنم و همه چیز در این مورد برعلیه من است. چیزی که در این میان وجود دارد این است که اکنون احساس جوانی می کنم. وقتی که 34 ساله بودم و فوتبال بازی می کردم همیشه پیرترین بازیکن حاضر در زمین بودم و اکنون به عنوان سرمربی، جوان ترین هستم. من می دانم این یکی از بخش های این شغل است که باید آن را بپذیرم. افراد خوب زیادی از من حمایت می کنند و در کنار من هستند و با هم بهترین تلاشمان را خواهیم کرد. 

مسوت اوزیل؟ 

او بازیکن بزرگی برای این باشگاه است. همانطور که گفتم می خواهم بفهمم بازیکنانم چه احساس ها و چه نیازهایی دارند. شما باید بازیکنان را درک کنید. بعضی اوقات با صحبت کردن می توانید در خصوص مسائل مختلف آگاه شوید. اوزیل بازیکن بزرگی است و من با او در گذشته کار کردم و می دانم که چه کارهایی از دستش برمی آید. طبیعتا این وظیفه من است که بهترین عملکرد اوزیل را در زمین به کار بگیرم. 

نقل و انتقالات زمستانی؟ 

ما هنوز در خصوص نقل و انتقالات صحبت نکردیم و طبیعتا گمانه زنی های زیادی حول و حوش این موضوع وجود دارد. من در حال حاضر به دنبال پیروزی در بازی ها و پیدا کردن راهی برای افزایش اعتماد به نفس بازیکنانم هستم. می خواهم پیشرفت تیم در زمین فوتبال و کارهایی که می توانند بکنند را ببینم. 

آرسنال در این فصل شانس رسیدن به چه عناوینی را دارد؟ 

فکر می کنم هدف گذاری کاری نیست که دوست داشته باشم در حال حاضر انجام بدهم. من می خواهم روز به روز پیش بروم. کارهای زیادی باید انجام دهیم اما چیزی که روشن است، جاه طلبی های این باشگاه است. در آرسنال شما باید در لیگ قهرمانان اروپا حاضر باشید و برای جام های مختلف بجنگید و هیچ چیزی به غیر از این ها، راضی کننده نیست. به همین سادگی. با این حال صحبت کردن در مورد دستاورد هایی که می توانیم داشته باشیم، کمی زود است. می خواهم راجب کارهایی که فردا در زمین بازی انجام خواهیم داد صحبت کنم. می خواهم روحیه تیم را بالا ببرم و پس از آن، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برای بازی های بعدی تلاش خواهیم کرد. 

وضعیت فردی لیونبرگ؟ 

من امروز صبح با او در مورد بازیکنان صحبت کردم. به زودی صحبتی با او خواهم داشت تا ببینم چه انتظاراتی دارد و سپس شرایط را بررسی خواهم کرد. به زودی وضعیت لیونبرگ مشخص خواهد شد. این شانس را نداشتم که با او صحبت کنم. 

گواردیولا چه واکنشی به خروج شما از منچسترسیتی داشت؟ 

ببینید، رابطه بین من و گواردیولا به طرز باورنکردنی خوب است. طبیعتا او از این تصمیم ناراحت شد و شاید این بهترین زمان برای خروج از باشگاه نبود، اما مرا درک کرد. او می داند که من در حال پیشرفت هستم و از احساسات و جاه طلبی هایم خبر دارد. او در این سال ها چیزهای زیادی به من آموخته است. اگر پیش از کار کردن با او فقط تحسینش می کردم، اکنون نمی توانم توضیح دهم که او چه انسان خوبی است و چقدر در کارش حرفه ایست. او می دانست که چقدر بابت این که در این شرایط که آن ها کمی به من نیاز دارند، ترکشان می کنم، ناراحت هستم و بنابراین کمی احساس ناراحتی کردم. روز گذشته با او به صورت تلفنی صحبت می کردم و رابطه ای که با هم داشتیم نمی توانست از این بهتر باشد. من دیروز و هنگام خداحافظی با همه اعضای کادر فنی و بازیکنان در زمین تمرینی، گریه کردم چرا که آن ها به مدت سه سال و نیم خانواده من بودند و ما لحظات بسیار فوق العاده ای را در کنار هم سپری کردیم. 

چرا فکر می کنید که در زمان مناسبی هدایت آرسنال را برعهده گرفتید؟ 

به این دلیل که گاهی اوقات در این صنعت می توانید برنامه ریزی، ایده یا روشی برای گسترش دادن به بهترین شکل ممکن داشته باشید. سپس احساسات درگیر موضوع می شوند و وقتی آرسنال در می زند، نه گفتن مشکل است. وقتی آرسنال به من پیشنهاد داد، با توجه به این که اینجا خانه من است، قبول نکردن این پیشنهاد برای من بسیار دشوار تر بود. از طرفی دیگر به این موضوع فکر کردم که باشگاه به دنبال سرمربی است و آن ها مرا قانع کردند که به من نیاز دارند و به همین دلیل، این چالش را پذیرفتم.

چه زمانی اعضای کادر فنی خود را مشخص خواهید کرد؟ 

این موضوع در دستان من نیست. بیشتر به وکلای باشگاه و کاغذبازی های مربوطه مرتبط است. با این حال اگر بخواهیم منصف باشیم، زمان بندی شلوغ و گیج کننده ای داشتیم. من همراه با منچسترسیتی یک بازی داشتم و بنابراین کارهای زیادی باید انجام شود. خیلی زود همه اعضای کادر فنی به صورت رسمی معرفی خواهند شد. 

چگونه بازیکنان را برای بازی با اورتون آماده خواهید کرد؟ 

فقط به آن ها گفتم که خودتان به خوبی اورتون را می شناسید و کاری را بکنید که حس می کنید درست است. البته بخش کوچکی از چیزهایی که می خواستم انجام شود را نیز به آن ها گوشزد کردم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نظر پپ در مورد سیتی: تیمی با بازیکنان چاق!

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا از مدت‌ها قبل می‌دانست از فصل ۱۷-۲۰۱۶ به‌عنوان سرمربی منچستر سیتی انتخاب خواهد شد. بنابراین، قبل از ورود به این تیم، دست‌به‌کار شد و بازیکنانی را که قرار بود هدایت کند را تحت نظر قرار داد.

این کار به او کمک می‌کرد که بداند در زمان شروع کارش در سیتی کدام بازیکنان در اختیارش خواهند بود. وقتی وارد شد، بی‌رحم بود. او می‌خواست یک تیم قهرمان بسازد و برای این کار لازم بود چند بازیکن را حذف کند.

گائل کلیشی، ستاره سابق منچستر سیتی، که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به مدت شش سال برای سیتیزن‌ها بازی کرده است، در گفت‌وگویی خاطره‌ای را از روزهای اول حضور پپ گواردیولا در سیتی به‌عنوان مربی به یاد آورده است.

کلیشی در این مصاحبه گفت :«پپ به تمرین آمد و چند دقیقه‌ای بازیکنان را تماشا کرد. پس از لحظاتی او ناگهان خطاب به ما گفت:«یک سال است که شما را زیر نظر دارم، شما یک تیم با بازیکنان چاق هستید.

او برای‌مان قانون گذاشته بود. مثلا قانونی که «دو کیلویی» نام داشت. اگر شما دو کیلو از وزن مدنظر او بیشتر بودید، اجازه تمرین پیدا نمی‌کردید، من بازیکنانی را می‌دیدم که دو هفته تمرین نمی‌کردند.»

زمان نهایتاً ثابت کرده که پپ گواردیولا حق داشته است. این اصرار بر کار با تلاش زیاد و توجه به هر جزئیات کوچک، منجر به تبدیل منچستر سیتی به یکی از بهترین تیم‌های جهان شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی + عکس
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر
  • اولین تصویر از وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی | اخراج نداشت؟
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • اولین نظر پپ در مورد سیتی: تیمی با بازیکنان چاق!
  • واکنش میکل آرتتا به اتفاقات مهم دیدار تاتنهام و آرسنال / فیلم
  • آرسنال باید به این ستاره افتخار کند
  • اوسمار: وضعیت بیرانوند برای بازی با سپاهان امروز مشخص می‌شود/ امیدوارم هواداران در کنارمان باشند