Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:09:39 GMT

شب چله لبوی داغ را فراموش نکنید

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۰۶۷۷

شب چله لبوی داغ را فراموش نکنید

مرتضی صفوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: لبو، شلغم خونین است، میزان سدیم و چربی لبو کم و منبع خوبی برای فولات بوده و برای بهبود سلامت روانی و هیجانی مناسب است.

وی اظهار داشت: لبو سرشار از مواد مغذی دیگر مانند آهن، منگنز، مس، پتاسیم، و منیزیم و چغندر خام نیز خواص بی‌نظیری دارد که یکی از آنها پیشگیری از سرطان بوده  و برگ چغندر سرشار از فیبر و پروتئین است و نیز حاوی ویتامین K خاصیت انعقاد خون و کلسیم برای تقویت استخوان و دندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفوی  با بیان اینکه لبو یک ماده پاک کننده قوی سیستم های گوارشی است که می تواند جلوی یبوست را بگیرد و به دلیل داشتن آهن از کم خونی نیز جلوگیری می کند، اظهار داشت: لبو دارای آنتی اکسیدان است که برای کاهش کلسترول خون و سکته های قلبی بسیار مفید بوده و آب برگ چغندر برای نقرص و دندان در مفید است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه لبو دارای 17 درصد قند است، ادامه داد: لبو ویتامین های A ،B و C دارد از این رو اشتهاآور است و بهتر است همیشه به سالاد افراد کم وزن  اضافه شود، برگ خام چغندر آرام بخش و خنک است و اگر پخته شود موجب نفخ نمی شود.

صفوی گفت: لبو هرچند هم‌خانواده چغندر است اما از نظر طعم و ویژگی‌های تغذیه‌ای با چغندر تفاوت‌هایی دارد اما هر دوی آنها از یک نظر کاملا شبیه هم هستند و آن اینکه هر دو جزو ریشه‌های مغذی بوده و برگ های لبو نیز بصورت دم کرده  یک شربت آرامبخش است.

به گفته این متخصص تغذیه، برگ سرخ رنگ آن اگر خام با سرکه و خردل خورده شود طحال را باز می‌کند و ورم را کم می کند و  برای درد مثانه و امراض مقعد مفید است.

وی افزود: افراد می‌توانند با مصرف ۱۰۵ گرم چغندر قرمز، ۵۳ درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تامین کنند و فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است.

صفوی ادامه داد: وجود کلسیم، بتائین، ویتامین‌های B، آهن، و آنتی اکسیدان لبو را به یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کبد تبدیل کرده‌ و صفرا را رقیق  و باعث می‌شود به راحتی در کبد و روده‌ی کوچک جریان داشته‌ باشد و این به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: لبو حاوی روی و مس است که هر دو می‌توانند از کبد در برابر آسیب محافظت کنند.

برچسب‌ها آنتی اکسیدان بهداشت و درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنتی اکسیدان بهداشت و درمان آنتی اکسیدان بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر در دیداری پرماجرا در نهایت برابر استقلال در استادیوم آزادی شکست خورد. این در حالی بود که بحث زیادی در خصوص تصمیمات وحید کاظمی، داور این بازی، شکل گرفته بود. صادق آلبوصبیح، هافبک جنگنده شمس آذر، درباره شرایط تیمش برای بازی‌های باقی مانده گفت: دیداری سختی پیش رو داریم. پیکان طی هفته‌های اخیر به نتایج خوبی رسیده است.

وی درباره بازی مقابل استقلال و عملکرد این تیم در استادیوم آزادی گفت: باید آن بازی را فراموش کنیم. روز خوب ما نبود وگرنه اتفاقات بهتری می‌افتاد. باید خیلی زود جبران کنیم. دوست ندارم به آن بازی فکر کنیم و آینده را هم تحت تاثیر قرار دهیم. چند هفته دیگر از لیگ برتر باقی مانده است. می‌توانیم موقعیت بهتری در جدول به دست بیاوریم.

هافبک شمس آذر درباره غیبت هواداران این تیم در جدال مقابل پیکان گفت: بدون آنها یک چیز بزرگ در این بازی کم داریم. ابتدا جا دارد از حمایت خالصانه آنها در بازی مقابل استقلال خصوصا در استادیوم آزادی تشکر کنیم. هواداران شمس آذر حامی بزرگی برای ما طی هفته‌های اخیر بوده‌اند. جای خالی آنها را در این بازی حس خواهیم کرد اما قول می‌دهیم با بالاترین انگیزه و توان برای خوشحالی آنها بجنگیم.

دیگر خبرها

  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!