Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:11:02 GMT

۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور از طریق جاده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۱۶۴

۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور از طریق جاده است

 محمد رودباری روز شنبه در حاشیه سفر به زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهداران با برخورداری از روحیه ایثار و گذشت در تمامی ایام سال تا پای جان برای نجات در راه‌ماندگان تلاش می‌کنند و در ماموریت‌هایی خطیر و طاقت فرسا تمام تلاش خود را برای هموار کردن مسیر تردد هموطنان بکار می‌گیرند.

وی با اشاره به جایگاه حمل و نقل گفت: پیشرفت اقتصادی هر کشوری با میزان کارایی سیستم حمل و نقل آن رابطه مستقیمی دارد و می‌توان گفت دروازه ورود به توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر کشوری بدون شک صنعت حمل و نقل آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ایمن سازی محورهای مواصلاتی را از اولویت‌های مهم آن سازمان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که بار و مسافر با حداقل هزینه و حداکثر ایمنی به مقصد برسد که تحقق این اهداف نیازمند پشتیبانی نهادهایی نظیر وزارت کشور و به تبع آن استانداری هاست.

وی تجهیز و نوسازی ناوگان را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: نوسازی و بازسازی ناوگان با امکانات موجود کشور می‌تواند کمک قابل توجه‌ای به رونق صنعت حمل و نقل و رفع کمبودهای این حوزه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: «هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان» فرصت مناسبی برای تجلیل از تمامی فعالان این عرصه، اعم از رانندگان، راهداران و پیشکسوتانی است که سالها به خدمت رسانی مشغول بوده‌اند.  

ایوب کرد افزود: صنعت حمل و نقل در سیستان و بلوچستان با وجود بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانویسی ایران و پایانه‌های مرزی متعدد در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان از جایگاه والایی در رونق اقتصاد ملی و محلی برخوردار است.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، در هشت ماهه سالجاری شاهد افزایش ۳۹ درصدی در جابجایی کالا، ۲۴ درصدی در حمل مسافر و ۳۰  درصدی در صادرات از طریق مرزهای رسمی زمینی و رشد ۷۱ درصدی ورود زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور بوده‌ایم.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان راهداری حمل و نقل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان راهداری حمل و نقل سیستان و بلوچستان راهداری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد در سال ۱۴۰۲ به سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ میلیون تن از این عدد مربوط به حمل مصالح معدنی و ساختمانی است.

وی افزود: آمار فوق نشان می‌دهد که قریب به ۴۰ درصد از کالای حمل شده از مبدأ استان، مربوط به مصالح معدنی است که طبیعتاً این موضوع نشان از حساسیت و اهمیت کنترل مصالح معدنی در استان دارد.

رستگاری خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که تناژ بالایی از مصالح معدنی در استان، خارج از ضوابط قانونی در حال حمل است که این موضوع ضمن تضییع حقوق دولتی، کاهش ایمنی تردد در شبکه جاده‌ای و تخریب شدید رویه راه‌ها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف جلوگیری از وقوع حوادث جاده‌ای، حفظ زیرساخت‌ها و برقراری عدالت، ضروری است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را با مجموعه راهداری و پلیس‌راه جهت کنترل حمل محمولات معدنی در استان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است