Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده تکواندوکاران برای حضور در میدان المپیک توکیو با ۲ سهمیه بسته شد. میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور در فینال جایزه بزرگ مسکو موفق به کسب سهمیه شدند، اما مردانی با اختلاف چهار امتیاز از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماند.

پس از مسابقات مسکو، رقابت‌های گرنداسلم آخرین فرصت مردانی برای کسب سهمیه المپیک بود و خیلی از اهالی تکواندو اعتقاد داشتند با توجه به آمادگی جسمانی او سومین سهمیه نصیب ایران می‌شود و مردانی می‌تواند برای دومین بار حضور در المپیک را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته رقابت‌های گرنداسلم به میزبانی چین برگزار شد و مردانی در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم مقابل تکواندوکار چینی به میدان رفت، اما برخلاف انتظار نتیجه را واگذار و خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف شد.

با حذف مردانی، شانس برای کسب سومین سهمیه ایران از دست رفت و در نهایت مشخص شد تکواندوی ایران تنها ۲ نماینده در آوردگاه توکیو دارد. در المپیک ریو ۳ تکواندوی ایران سجاد مردانی، فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی حضور داشتند که البته هیچ‌کدام موفق به کسب مدال نشدند. این در حالی است که قبل از المپیک ریو عملکرد خوب ملی‌پوشان تکواندو در مسابقات مختلف همه را امیدوار به کسب مدال المپیک کرده بود، اما عملکرد ضعیف هر ۳ نماینده ایران باعث شد تا تکواندو ایران دست خالی از المپیک برگردد.

سابقه حضور تکواندو در المپیک ۶ بار است و می‌توان گفت این رشته یکی از رشته‌های مدال‌آور برای کاروان ورزشی ایران محسوب می‌شود. در واقع تکواندو بعد از کشتی و وزنه‌برداری قطب سوم مدال‌آوری محسوب می‌شود. در المپیک ۱۹۹۲ فریبرز عسگری و رضا مهماندوست به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز رسیدند. البته در این دوره حضور رشته تکواندو به صورت آزمایشی بود و مدال‌های به دست آمده در جدول محسوب نشد. در المپیک ۲۰۰۰ هادی ساعی پرافتخارترین تکواندوکار ایران موفق به کسب مدال برنز شد. در المپیک ۲۰۰۸ با وجود اینکه ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ المپیک را به دست آوردند، اما هادی ساعی موفق به کسب مدال طلای المپیک شد و کاروان ایران را نجات داد. در المپیک ۲۰۱۲ با وجود سه نماینده و عملکرد قابل قبولی که هر کدام از آن‌ها داشتند، اما از کسب مدال بازماندند.

حالا در سال منتهی به المپیک تکواندوکاران راه‌یافته به المپیک مشخص شدند و در واقع کار اصلی آن‌ها از همین حالا شروع می‌شود. با توجه به تغییرات سیستم رنکینگ و سخت‌شدن رقابت‌های گزینشی المپیک می‌تواند گفت عملکرد تکواندوکاران برای کسب سهمیه تا حدودی قابل قبول بوده، اما زمانی می‌توان این عملکرد را خوب بنامیم که آن‌ها بتواند روی سکوی المپیک بروند.

میرهاشم حسینی

در رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو اگرچه تیم ملی تکواندو موفق به کسب دو سهمیه المپیک شد؛ اما باخت‌های تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی پاشنه آشیل تکواندوی ایران محسوب شده است. ملی‌پوشان ایران در ثانیه‌های پایانی با وجود اینکه نسبت به حریف خود برتری داشتند، اما با یک لحظه غفلت آن‌ها بازنده اعلام می‌شدند. این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای اهالی تکواندو به وجود آورده چرا که در المپیک ریو هم چنین اتفاقی تکرار شد و فرزان عاشورزاده که روزگاری سونامی تکواندوی ایران نام داشت در ثانیه‌های پایانی در المپیک ریو نتیجه را واگذار کرد و مدال المپیک را از دست داد.

مرتضی کریمی درباره تعداد سهمیه تکواندوی ایران در المپیک توکیو گفت: متأسفانه سومین سهمیه ایران از دست رفت و همه جامعه تکواندو از این موضوع ناراحت هستند. مردانی زحمت زیادی کشید و در مسابقات جایزه بزرگ هم تنها با اختلاف چهار امتیاز از کسب سهمیه بازماند. در رقابت‌های گرنداسلم با وجود اینکه همه امیدوار بودیم او بتواند به سهمیه برسد، اما این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: من فکر می‌کنم ناکامی در کسب سهمیه به عملکرد او قبل از رقابت‌های جایزه بزرگ برمی‌گردد. او با چند اختلاف امتیاز شانس کسب سهمیه را در جایزه بزرگ از دست داد. شاید اگر شرایط اقتصادی بهتر بود و حواشی که در منچستر برای تکواندوی ایران به وجود آمد، اتفاق نمی‌افتاد قطعاً ما سهمیه سوم را هم به دست می‌آوردیم.

مربی تکواندو اظهار کرد: با این حال او خیلی تلاش کرد و زحمت زیادی هم کشید. امیدواریم دیگر تکواندوکاران ما که موفق به کسب سهمیه شدند بتواند با روش جدید، تمرینات بهتر و برطرف کردن نقاط ضعف در المپیک موفق شوند.

وی افزود: وضعیت تکواندو در حال حاضر مانند دانش‌آموزی است که دوران تحصیل را به پایان رسانده و حالا باید در کنکور موفق شود. به طور حتم اگر دیدش تغییر نکند نمی‌تواند قبولی کسب کند. تکواندو هم همین شرایط را دارد اگر ملی‌پوشان به دنبال نتیجه در المپیک هستند باید نگرش و دیدگاه و نوع تمرینات خود را تغییر بدهند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید فضا را المپیکی کنند تا بتواند شاهد یک عملکرد قابل قبول از ورزشکاران در المپیک باشیم.

 بدون شک تعداد سهمیه‌ها در میدان المپیک تضمین‌کننده موفقیت نیست. در المپیک ریو تکواندوی ایران با س۳ سهمیه از کسب مدال بازماند در حالی که در دوره‌های گذشته تعداد سهمیه‌های کم در میدان المپیک موفق به کسب مدال شده‌اند. آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی برای رسیدن به سهمیه المپیک، راه سخت و طولانی طی کردند و بدون شک از حالا به بعد باید چندین برابر گذشته تلاش کنند تا رسیدن به مدال المپیک که آرزوی هر ورزشکاری است محقق کنند. هر چند که در این راه نیاز به حمایت دارند و باید فدراسیون تکواندو بیشتر از گذشته به این ۲ تکواندوکار المپیکی توجه کند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی المپیک توکیو سهمیه المپیک تیم ملی تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره

غلامرضا شعبانی بهار در مورد عملکرد تیم‌ملی ریکرو ایران در جام جهانی چین توضیح داد و گفت: دو مرحله دیگر از جام جهانی در چین و ترکیه باقی مانده‌ است و بر اساس پیش‌بینی سرمربی در بخش تیمی ریکرو مردان و انفرادی بانوان بیش از ۶۰ درصد احتمال کسب سهمیه المپیک داریم.

رئیس فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور تیم‌ملی تیروکمان در مرحله اول جام جهانی چین، اظهار کرد: از جمله فدراسیون‌هایی هستیم که تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک به کار گرفته‌ایم و از ۲ سال قبل با حضور سرمربی کره‌ای احیای رشته ریکرو را در دستورکار قرار داده‌ایم و حدود ۱۹ ماه است که با تلاش شبانه‌روزی و حضور در اردوهای مختلف امیدوار هستیم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: در رشته ریکرو نسبت به گذشته بهتر شده‌ایم و نمی‌خواهیم خودمان را فریب دهیم اما نتایج ملی‌پوشان چه در بخش تیمی بانوان، میکس بانوان و حتی در بخش آقایان نسبت به قبل ارتقاء یافته است، اما در ماده ریکرو واقعا ضعیف بوده‌ایم و در حال احیاء شدن هستیم و فرصت جبران هم داریم. باید در مسابقات بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم.

رییس فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه با ۳ کماندار زن و ۴ کماندران آقا در مرحله اول جام جهانی چین که به مدت ۱۰ روز در شانگهای برگزار شد، حضور یافتیم، بیان کرد: تیم‌ملی از شانگهای برای برگزاری اردوی ۲۰ روزه به کره‌جنوبی می‌رود و پس از آن مرحله دوم جام جهانی چین را به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت.

شعبانی‌بهار افزود: هزینه‌ حضور در اردوی کره‌جنوبی و مرحله اول و دوم جام جهانی چین، حدود ۱۰ میلیارد تومان برای فدراسیون تیروکمان تمام می‌شود و امیدواریم شاهد حمایت مسئولان باشیم.

او با بیان اینکه در مجموع تیم ملی به مدت ۴۰ روز در چین و کره‌جنوبی اردوی تدارکاتی و مسابقه خواهد داشت، گفت: بعد از مرحله دوم جام جهانی چین نیز تمرینات خود را ادامه خواهیم داد و تا خرداد ماه در ترکیه در مرحله سوم کاپ جهانی حضور می‌یابیم و اگر موفق شویم نتایج مورد نظر را کسب کنیم شاهد حضور نمایندگان ایران در المپیک پاریس خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان ایران که در اختیار کمیته ملی المپیک نیز قرار گرفته است، احتمال کسب سهمیه المپیک در بخش تیمی مردان حدود ۶۰ درصد و در بخش انفرادی بانوان نیز ۶۰ درصد برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند، همچنین تیم میکس ریکرو از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و در بخش انفرادی نیز، کمانداران ایران عملکرد موفقی نداشتند و همگی حذف شدند.

فائز محمدی، رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی در بخش ریکرو مردان و مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در بخش ریکرو بانوان، نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها بودند که در مرحله دوم کاپ جهانی چین نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک