Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بدترین هفته‌های آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ دیگر، همه به فکر سفر و مسافرت هستند. هر تعطیلی‌ای که باشد و در هر شرایطی، مسافرت همیشه خوش می‌گذرد. ولی یک مسئله هم همیشه در میان است. مساله هزینه و برنامه‌ریزی مالی سفر. هزینه‌ها هم که هر روز بیشتر می‌شوند و برنامه‌ریزی برای تفریح سخت‌تر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش اجاره اقامتگاه‌ها و بالا رفتن هزینه رفت و آمد و افزایش هزینه خورد و خوراک و این نوع مشکلات، گاهی وقت‌ها باعث می‌شود از مسافرت پشیمان بشویم. اما بالاخره هرچه باشد، باید طوری به سفر رفت که به صرفه باشد. ولی نباید به همین راحتی تسلیم شد. با بعضی کارها می‌شود هم هزینه‌های سفر را کاهش داد، هم بیشتر خوش گذراند.

با یک وسیله ارزان‌تر سفر کنید

دلیلی ندارد همیشه با هواپیما مسافرت برویم. قیمت بلیط این روزها خیلی زیاد شده و خریدش برای رفتن به مسافرت چند روزه صرفه اقتصادی ندارد. اگر هم سفرتان طوری است که حتما باید از هواپیما استفاده کنید، دنبال بلیط ارزان‌تر باشید. لزومی ‌ندارد همیشه در بهترین ساعت، بلیط بهترین پرواز را بخرید. می‌شود در ساعت‌های دیگر با قیمت خیلی کمتری بلیط خرید.

غیر از آن با وسیله‌های دیگر هم می‌شود یک سفر خیلی خوب رفت. می‌توان از اتوبوس یا قطار استفاده کرد. این طوری هم کمتر خرج می‌کنید، هم از زیبایی‌های مسیر لذت می‌برید و بیشتر بهتان خوش می‌گذرد. بعضی از مسیرهای ریلی ایران مثل قطار لرستان و ساری خیلی زیبا و دیدنی هستند.

اگر هم امکانش وجود دارد، با وسیله شخصی سفر کنید. گاهی وقت‌ها مکان‌ها یا منظره‌هایی هست که فقط با رانندگی در جاده می‌شود آنها را دید. این طوری دیگر هزینه حمل و نقل ندارید. پول بنزین هم در مقایسه با هواپیما و قطار خیلی کمتر می‌شود.

در روزهای خلوت‌تر سفر کنید

مسافرت رفتن در ایام شلوغی و پر رفت و آمد، هزینه‌ها را خیلی بیشتر می‌کند. اگر بخواهید در آخر هفته‌ها یا تابستان سفر بروید، باید بلیط را چند برابر قیمت عادی بخرید. هزینه اقامتگاه‌ هم در مقایسه با روزهای دیگر خیلی بیشتر می‌شود.

می‌توانید سفرتان را به یک فصل دیگر موکول کنید یا در وسط هفته مسافرت بروید. به همین راحتی می‌شود یک سفر کم هزینه داشت. بدون اینکه بخواهید چیزی را حذف کنید، به یک مسافرت عالی می‌روید.

خودتان غذا درست کنید

نباید همه وعده‌های غذایی در مسافرت را بیرون میل کرد. بخش زیادی از هزینه سفر مربوط به غذا خوردن می‌شود، به این خاطر که رستوران‌ها این روزها خیلی گران شده‌اند. به جای اینکه کلی پای غذا پول بدهید، بعضی وقت‌ها در خانه غذا درست کنید. هیچ چیز مزه غذای خانگی را نمی‌دهد. می‌شود غذاهای محلی و چیزهای دیگر را در خانه تهیه کرد. این طوری خیالتان از بابت کیفیت و بهداشت غذا هم راحت است.

دسته‌جمعی به مسافرت بروید

یکی از بهترین کارها برای کاهش هزینه‌ها، سفر گروهی است. وقتی با دوست‌ها یا آشناها مسافرت می‌روید، هم خیلی بیشتر خوش می‌گذرد، هم هزینه‌ها سرشکن می‌شوند. مثلا دیگر نیازی نیست تمام هزینه اقامتگاه را خودتان پرداخت کنید. وقتی چند نفر باشید، اقامتگاه هر چقدر هم که گران باشد، هزینه‌اش خیلی کمتر از حالت عادی می‌شود. بعد می‌توانید یک اقامتگاه بهتر و لوکس بگیرید، آن هم با قیمت ارزان‌تر.

در مسافرت‌های گروهی هر کسی یک چیزی با خودش می‌آورد. پس دیگر نمی‌خواهد همه چیز را خودتان تهیه کنید. این طوری بار سفر روی دوش چند نفر می‌افتد. می‌توان چند ماشینی هم مسافرت رفت. شاید نیازی نباشد اصلا ماشین ببرید. پس می‌توان یک سفر کم‌هزینه خیلی خوب داشت.

 

اقامتگاه و آپارتمان مبله اجاره کنید

برای همه مسافرت‌ها نباید سراغ هتل‌های لوکس و چند ستاره بروید. به جای این کار، می‌توانید از سایت پینورست واحد مبله و ویلا اجاره کنید. اقامتگاه‌های پینورست به نسبت امکانات و فضا و موقعیت‌شان، به‌صرفه‌‌تر هستند.

اقامتگاه‌های مبله بزرگتر از اتاق هتل‌ها هستند و فضای بیشتری دارند. انتخاب محل اقامتگاه هم بر اساس ترجیحات شماست. می‌توانید نزدیک به دیدنی‌ها و مسیر موردنظرتان، اقامتگاه رزرو کنید. این طوری هم وقت‌تان کمتر تلف می‌شود، هم هزینه رفت و آمد در سفر خیلی کاهش پیدا می‌کند.

اجاره واحد و اقامتگاه در پینورست

برای اجاره اقامتگاه باید نکاتی را در نظر داشت. مثلاً هزینه‌های اضافه و کارمزد و پشتیبانی تا زمان تحویل واحد بهتر است؟ از کجا اقامتگاه رزرو کنیم که خیالمان از همه نظر راحت باشد؟ آیا همچنان می‌شود به واسطه‌ها و دادزن‌ها اعتماد کرد؟

پینورست سامانه جدیدی‌ست که اجاره واحد مبله و ویلا را از همیشه راحت‌تر کرده. در سایت پینورست می‌توانید اقامتگاه موردنظرتان را به راحتی انتخاب کنید.

تمام واحدهای پینورست عکس‌های باکیفیت دارند. با مشاهده تصاویر واحد می‌توانید با خیال راحت برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و در طول سفر نگران تهیه اقامتگاه نباشید. در نظر بگیرید که پینورست گارانتی تضمین خدمات به مهمان‌ها دارد و تا تحویل‌ واحد و تایید نهایی، هزینه اجاره را به میزبان پرداخت نمی‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا "پینورست" را در گوگل بزنید و وارد سایت شوید و یک سفر اقتصادی و جذاب را برنامه‌ریزی کنید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گردشگری سفر ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟