Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:50:33 GMT

ایجاد جامعه اسلامی از اهداف حوزه و دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۹۴۰۶

ایجاد جامعه اسلامی از اهداف حوزه و دانشگاه است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان گفت: حوزه و دانشگاه به دنبال یک هدف واحد بوده و آن ایجاد جامعه اسلامی الگو می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام محسن شیر محمدی  مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان در جمع نمازگزاران ضمن بیان گوشه هایی از زندگی شهید مفتح گفت: استاد شهید محمد مفتح در همدان به دنیا آمد و بعد از عزیمت به قم، از محضر آیات عظام مرحوم بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی استفاده نموده و به مقام اجتهاد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از ویژگی‌های ممتاز شهید مفتح به توانایی ارتباط گیری و انس با دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره نموده و ابراز نمود: به روز بودن و بیان اعتقادات دینی به زبان جوانان باعث شد که ساواک او را تهدیدی برای خود دانسته و نهایتاً توسط گروه فرقان در سال ۲۷ آذر ۵۸ به شهادت رسیده و سالروز شهادت وی به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شد .

 

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت ساختاری نبوده بلکه به معنای این است که این دو به دنبال یک هدف واحد و آن ایجاد جامعه اسلامی الگو می باشد.

 

 

حجت الاسلام شیر محمدی گفت: این وحدت با تبیین وظیفه هر یک کاملاً مشخص می شود ولی جدا بودن وظایف  این دو شعبه از یک موسسه به نام علم و دین نباید تلقی آن بکند که این دو از هم جدا هستند.

 

 

وی رابطه بین علم و دین و حوزه و دانشگاه را به ابعاد انسانی تشبیه نموده و ابراز نمود: همانطور که انسان دو بُعد مادی، جسمانی و بُعد روحی و معنوی داشته و هر کدام متکفل اموری از زندگی انسان بوده و هردو با کمک یکدیگر به سوی هدف متعالی حرکت کرده و اگر یکی دچار مشکل شد دیگری به او کمک می کند؛ علم و دین و حوزه و دانشگاه نیز باید اینگونه باشد. یکی وظیفه تامین زندگی بیرونی و مادی و تکنولوژی و ابزار سازی دارد و دیگری امنیت درونی و آرامش روحی و مقصد و روش های استفاده از ابزار را بیان می‌کند.

 

وی همچنین ادامه داد: یکی متکفل اموری مثل مبارزه با بیماریها و طوفان و سیل و زلزله را داشته و دیگری متکفل مبارزه با پوچ گرایی و احساس تنهایی ها و ایجاد امید و نشاط را بر عهده دارد و اگر هر دو مکمل یکدیگر شدند سعادت فردی و اجتماعی تأمین  شده و جامعه الگو نیز ایجاد خواهد شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا مسجد انتخابات نماز جمعه خطبه های نماز جمعه استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات مجلس سالروز وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند