Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور روز شنبه درباره مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مورد منع تحصیل تعدادی از دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد این افراد بیش از ۱۳۴ نفر بوده و این تعداد از سال ۹۶ تاکنون برخلاف ضوابط و به انحای مختلف بر کرسی رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد نشسته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تصمیم را شورای سنجش و پذیرش دانشجو گرفته و تصمیمی نیست که در یک وزارتخانه اتخاذ شده باشد، بلکه در این شورا با پیگیری‌های وزارت بهداشت و بررسی‌هایی که به عمل آمد، این تصمیم اخذ شد. تصمیمی که در شورا اتخاذ شده دقیقا عطف به قانون و مقررات است. در قانون آمدهکه هر فردی که بر خلاف مقررات و ضوابط و به طرق گوناگون و بدون داشتن حدنصاب یا شرایط لازم به دانشگاه بنشیند یا تغییر رشته داده باشد، منع تحصیل می‌شود.

جهانپور بیان کرد: تعداد این افراد از سال ۹۶ بیش از ۱۳۴ نفر بوده، اما این مصوبه شامل موارد قبل از سال ۹۶ و حتی بعد از آن نیز می‌شود.  مواردی از این دست موجب ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان و کاهش سرمایه اجتماعی نظام آموزشی کشور می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بدون شک همه دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری خواهند کرد و عزم جدی برخورد با هر گونه بی عدالتی، نابرابری و نقض قوانین در هر جایی که صورت گرفته باشد وجود دارد. این مطالبه و انتظاری است که امروز مردم، جوانان و دانشجویان به طور خاص از مسئولان دارند و در حوزه آموزش قطعا این انتظار پررنگ‌تر است و همه دستگاه‌های مسئول باید به این انتظار پاسخ مثبت و درستی دهند. این اقدام یکی از اقداماتی است که در ماه‌های اخیر در راستای عدالت آموزشی انجام شده و امیدواریم بازهم تداوم یابد.

جهانپور اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که نشستن این افراد و همچنین افرادی که قبل از آن بر خلاف ضوابط بر کرسی این رشته‌ها نشسته باشند خلاف مقررات بوده و از تاریخ این مصوبه به نوعی از تحصیل منع می‌شوند و اینکه در آینده چگونه می‌توانند وارد دانشگاه شوند تابع مقررات است.

وی در پاسخ به این پرسش که این افراد دانشجوی دانشگاه آزاد هستند و آیا دانشگاه آزاد الزامی برای اجرای این منع تحصیل دارد یا خیر، گفت: دانشجوی دانشگاه آزاد در کشور ایران دانشجو است و ضوابط و مقررات پذیرش دانشجو در ایران برای همه یکسان است. ما جزایر جداگانه در ایران نداریم که قوانین متفاوت داشته باشند. بعید می‌دانم دانشگاه آزاد چنین نگاهی داشته باشد. قطعا مدیریت دانشگاه آزاد هم به دنبال برقراری عدالت و رعایت قوانین است.

محمد حسین حیدری،  مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز پیش از این در همین زمینه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: با هیچ‌کس در بروز تخلف تعارف نداریم، دانشجویان متخلف در زمینه صندلی فروشی دانشگاه‌های علوم پزشکی از تحصیل محروم می شوند و حوزه قضایی نیز به تخلف افراد دست اندرکار در این زمینه رسیدگی می‌کند.

برچسب‌ها وزارت بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی